Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@23:06:23 GMT

توزیع اسپری ضدکرونا با ماندگاری ۹۰ روزه در هنگ‌کنگ

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۴۳۶۲

به گزارش ایسنا، طبق اعلام گروهی از متخصصان هنگ کنگی در دانشگاه HKUST، ساخت این پوشش که MAP-۱ نام دارد، ۱۰ سال زمان برده و می‌توان آن را روی سطوحی که به طور مکرر استفاده می‌شود از قبیل دستگیره‌ها، نرده‌ها و دکمه‌های آسانسور برای محافظت در برابر کروناویروس اسپری کرد.

این سطوح به طور مکرر لمس می‌شوند و در عین حال به عنوان یک وسیله بسیار مؤثر برای انتقال بیماری‌ها عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان هنگ کنگی، پوشش اسپری از میلیون‌ها نانوکپسول حاوی مواد ضدعفونی‌کننده ایجاد می‌شود که حتی پس از خشک شدن نیز در کشتن و از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها موثر است.

اثر MAP-۱ توسط پلیمرهای حساس به گرما افزایش می‌یابد که برخلاف مواد ضدعفونی‌کننده رایج مانند سفیدکننده یا الکل، مواد ضدعفونی‌کننده را در تماس با انسان کپسوله و آزاد می‌کند.

متخصصان تاکید کردند که این ماده برای پوست و هم‌چنین محیط، غیرسمی و بی‌خطر است.

اسپری ضدعفونی‌کننده MAP-۱ در ماه فوریه پس از انجام آزمایشات بالینی در یک بیمارستان و مرکز مراقبتی در هنگ کنگ در اوایل سال جاری میلادی (۲۰۲۰)، برای استفاده رسمی و گسترده مصرف‌کنندگان تأیید شد.

این اسپری از ماه آینده در مغازه‌های هنگ کنگ به فروش می‌رسد. تاکنون با کمک یک خیریه، خانه‌های بیش از هزار خانواده کم درآمد در این شهر با اسپری MAP-۱ ضدعفونی‌ شده است.

به گفته متخصصان، هم‌چنین مراکز خرید، مدارس و امکانات ورزشی در سراسر هنگ کنگ نیز از این اسپری پوششی استفاده کرده‌اند. گفته می‌شود به طور متوسط ضدعفونی کردن یک مدرسه با این اسپری بسته به اندازه آن بین ۲۰۵۰ تا ۵۱۳۰ پوند هزینه دارد.

بنا بر گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ به کمک شرکای صنعتی خود در نظر دارد نسخه های ۵۰ و ۲۰۰ میلی‌لیتری اسپری ضدعفونی‌کننده MAP-۱ را برای مصارف خانگی تولید کند که قیمت‌های آن‌ها بین ۲۵ تا ۷۰ پوند است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ضدعفونی کننده هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس کرمان سه روزه ١٢٨میلیارد کالای قاچاق کشف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ناصر فرشید، ظهر چهارشنبه گفت: همزمان با ایام پایانی فروردین ماه سال جدید طرحی به منظور مقابله با عاملان قاچاق کالا با محوریت پلیس امنیت اقتصادی به اجرا در آمد.

وی افزود: در این طرح ۳ روزه بر اساس اقدامات اطلاعاتی قبلی و استقرار شبانه روزی همکاران انتظامی در مبادی ورودی و خروجی استان در مجموع ۷۰ دستگاه خودروی سبک و ۱۴ دستگاه خودروی سنگین توقیف و در بازرسی از آنها انواع کالای قاچاق شامل فرآورده‌های نفتی، لوازم خانگی، احشام، مواد محترقه و دیگر کالاهای اساسی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۱۲۸ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: در این خصوص ۱۱۹ فقره پرونده برای ۱۲۴ متهم که قصد سودجویی با قاچاق این کالاها را داشتند تشکیل و تحویل مراجع قضائی شدند.

کد خبر 6081214

دیگر خبرها

  • حضور دو روزه رییس جمهور و اعضای هیأت دولت در استان سمنان
  • حسینی: خدا را شکر کمیته انضباطی ۴ روزه حکم من را داد!
  • رئال رونمایی می‌کند: لبه فناوری برای چمن مخملی
  • ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • زخمی شدن نوزاد ۲۰ روزه در غزه
  • هنر موجب توسعه و ماندگاری فرهنگ می‌شود
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • پلیس کرمان سه روزه ١٢٨میلیارد کالای قاچاق کشف کرد
  • ◄ اولین پیش نشست همایش بین المللی تنظیم گری و سیاستگذاری رقابت در ایران برگزار می شود