Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهناز رمارم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت فرا رسیدن نهم اردیبشهت و روز شوراها افزود: سال به سال به مصوبات وزارت کشور، بخشنامه‌ها و سایر قوانین مصوب دیگر نهادهای قانونگذار در حوزه فعالیت شوراها افزوده می‌شود و به همان اندازه از اختیارات شوراها کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا نهادی مردمی و محل تبلور واقعی مردم سالاری است و تصویب قوانین علیه شوراها با فلسفه وجودی شوراهای اسلامی در تناقض است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: از طرفی اداره امور شهرها به شوراها واگذار شده اما در اصول قانون اساسی این نقش از طریق قانون‌گذاری و سیاستگذاری شکل نظارتی دارد همچنین به واسطه این که اداره شهر و روستا ماهیتی اجرایی دارد لذا بین اختیارات و وظایف قانونی آنها هماهنگی وجود ندارد.

رمارم همچنین به اختیارات اندک شوراهای روستایی اشاره کرد و افزود: هم اکنون برخی اعضا شورا که حدود ۲۰ سال سابقه فعالیت دارند بدون هیچ بیمه ای بازنشسته می شوند که اصلا برای برخی اقشار به ویژه روستائیان خوشایند نیست حال آن که در سال ۱۳۸۷ تصویب شد اعضا شورا باید بیمه شوند.

وی به حق الجلسه بسیار اندک اعضا شوراهای روستا و شهرهای کوچک اشاره و اضافه کرد: با توجه به فقدان درآمد، بعدا مصوب شد حق بیمه نمایندگان مردم در شوراها توسط دولت پرداخت شود اما به دلیل نداشتن بودجه، بیمه اعضا تاکنون محقق نشده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: البته اعضا شورای شهرهای بزرگ بیمه می شوند و از این بابت مشکلی ندارند اما وضعیت، برای روستاها و شهرهای کوچک متفاوت است.

رمارم افزود: دولت می تواند اعضای شوراها را بیمه کند و مانند برخی دیگر از بخشها با ایجاد حسابی بین خود و تامین اجتماعی، مساله کمبود بودجه برای بیمه اعضای شوراها را بر طرف کند.

نهم اردیبهشت ماه به عنوان روز شوراها در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی وزارت کشور شهناز رمارم بيمه مركزی جمهوری اسلامي ايران قانون اساسی شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی وزارت کشور بيمه مركزی جمهوری اسلامي ايران قانون اساسی شورای اسلامی شهر مشهد سازمان تامین اجتماعی وزارت کشور بيمه مركزی جمهوری اسلامي ايران قانون اساسی شورای اسلامی شهر مشهد اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی خود نوشت:

بیشتر بخوانید: نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵

««طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1228183 برچسب‌ها بیمه

دیگر خبرها

  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد