Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-23@21:07:54 GMT

کسب ۴ مدال المپیک در کاراته دور از ذهن نیست

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۴۷۹۸

کسب ۴ مدال المپیک در کاراته دور از ذهن نیست

مربی تیم ملی کاراته گفت: کسب ۴ مدال المپیک در کاراته دور از ذهن نیست.

به گزارش ''ورزش سه'' و به نقل از فارس، سعید حسنی پور با اشاره به کسب چهار سهمیه المپیکی از سوی کاراته‌کاران کشورمان اظهار کرد: این سهمیه‌ها از طریق سیستم رنکینگ امتیازی در دو بخش مردان و بانوان کسب‌شده و اتفاقی بزرگ رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه کاراته برای نخستین بار به رشته‌های المپیکی ملحق شده، افزود: کاراته کشورمان سال‌های متمادی در حال افتخارآفرینی بوده و در دو سال اخیر با کسب نتایج درخشان گامی بلند برای افتخارآفرینی در المپیک توکیو برداشته شد.

 

مربی تیم ملی کاراته مردان کشورمان حضور سارا بهمنیار در المپیک توکیو را اتفاقی شیرین دانست و گفت: تلاشمان کسب نتایج دلخواه در این آوردگاه بزرگ بوده و نماینده پرافتخاری برای استانمان خواهیم بود.

 

حسنی پور از شانس بالای کاراته‌کاران کشورمان برای کسب نشان المپیک خبر داد و افزود: هر چهار نماینده کشورمان از قطب‌های کاراته آسیا و جهان به شمار رفته و شانس بالایی برای کسب نشان المپیک توکیو دارند؛ بسیار خوش‌بین به کسب خوش‌رنگ‌ترین نشان المپیکی از سوی کاراته‌کاران ایرانی هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه کاراته کشورمان شانس کسب سهمیه بیشتری برای حضور در رقابت‌های المپیک توکیو را داراست، بیان کرد: منتظر تصمیم فدراسیون جهانی کاراته در خصوص سهمیه‌های باقی‌مانده هستیم و امیدواریم بر تعداد سهمیه‌هایمان در دو بخش مردان و بانوان بیفزاییم.

 

مربی تیم ملی کاراته مردان کشورمان با تأکید بر اینکه تیم ملی کاراته مردان در بخش کومیته شانس کسب سهمیه سوم را داراست، تصریح کرد: کاراته‌کاران به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت انفرادی تمرینات خود را دنبال می‌کنند و کادر فنی با بازیکنان در ارتباط هستند؛ سلامتی بازیکنان اولویت اصلی ورزش کشور بوده و امیدواریم هر چه سریع‌تر ویروس کرونا ریشه‌کن شود.

 

حسنی پور با اشاره به نقش حمایتی کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کاراته ایران در کسب سهمیه المپیک توسط کاراته‌کاران بیان کرد: تلاش این مجموعه اعزام بدون دغدغه ورزشکاران بوده و کادر فنی و کاراته‌کاران به‌خوبی پاسخ این حمایت را دادند.

 

وی با اشاره به نقش برجسته سرمربی تیم ملی کاراته مردان در پیشرفت ملی پوشان این رشته ورزشی بیان کرد: کاراته کشورمان در مسیر پیشرفت قرار دارد و یکی از رشته‌های مدال‌آور کشورمان در المپیک توکیو خواهد بود.

کاراته

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کاراته تیم ملی کاراته مردان کاراته کاران المپیک توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب چهار سهمیه المپیک توسط قایقرانان ایرانی

مسابقات انتخابی المپیک رویینگ و آب‌های آرام در دو کشور کره‌جنوبی و ژاپن به پایان رسید و سهم قایقرانی ایران کسب چهار سهمیه المپیک پاریس بود.

رویینگ برای اولین بار توانست در قایق دونفره صاحب سهمیه شود. به این ترتیب تعداد ورزشکارانی که به المپیک پاریس می‌روند، پنج نفر هستند.

پیش از این بیشترین تعداد سهمیه قایقرانی در المپیک ۲۰۱۲ لندن بود که چهار سهمیه آن هم در انفرادی داشت.

مجلل در بازی‌های آسیایی هانگژو توانست مدال نقره رویینگ چهار نفره را بگیرد. او سپس در مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا دو مدال طلا در رویینگ یک نفره و رویینگ دونفره گرفت. مجلل در انتخابی تیم ملی هم توانست عنوان نخست را به دست آورد و در نهایت در انتخابی المپیک با کسب مدال برنز، سهمیه المپیک گرفت.

زوج جاور و نوروزی در بازی‌های آسیایی هانگژو تشکیل شد که حاصل آن مدال نقره دونفره بود. این دو نفر همچنین در رویینگ چهار نفره هم نقره گرفتند. پس از آن این زوج برای انتخابی المپیک آماده شدند که با تاریخ‌سازی توانستند برای اولین بار سهمیه رویینگ دونفره را بگیرند. مهسا جاور نیز بازگشت خوبی به ورزش قهرمانی داشت و حاصل آن دو نقره بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک پاریس بود.

محمدنبی رضایی برای المپیک توکیو در انتخابی تیم ملی به عادل مجللی باخت و نتوانست به مسابقات کسب سهمیه المپیک برود. او بعد از گذشت سه سال در انتخابی المپیک پاریس توانست مدال طلا بگیرد و سهمیه را به دست آورد.

علی آقامیرزایی برای دومین بار توانست سهمیه المپیک بگیرد. او در المپیک توکیو هم سهمیه گرفت و اکنون برای المپیک پاریس هم توانست این سهمیه را تکرار کند.

آقامیرزایی در انتخابی المپیک سوم شد و در این ماده دو سهمیه توزیع می‌شود. نماینده ازبکستان و قزاقستان اول و دوم شدند. با توجه به کسب سهمیه قایق دونفره قزاقستان و طبق قوانین فدراسیون جهانی اولویت سهمیه با قایق گروهی است و به همین دلیل سهمیه قایق یک‌نفره قزاقستان به نفر سوم تعلق گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • فرانك پرتوآذر با طلاى اسپانيا نزديك المپيك است
  • فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس فرانسه را کسب کردند
  • کسب چهار سهمیه المپیک توسط قایقرانان ایرانی
  • قایقرانی به چهار سهمیه المپیک رسید/ آقامیرزایی کایاک را به پاریس برد
  • نبی رضایی: نشان دادیم می‌توانیم در پاریس مدعی باشیم
  • قایقران مازندرانی المپیکی شد
  • کسب دومین سهمیه قایقرانی؛ محمدنبی رضایی با طلا المپیکی شد
  • رضایی با کسب مدال طلا المپیکی شد