Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@17:55:55 GMT

باز شدن مدارس ابتدایی در چین

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۵۰۸۴

دانش آموزانی چینی با پوشیدن کلاه‌های یک متری در کلاس‌های درس حاضر شدند. ناطقان: گروه دانش تیتریک،ایده "کلاه‌های یک متری" توسط مدرسه ابتدایی Yangzheng در هانگ‌ژو واقع در استان ژجیانگ در شرق چین پیشنهاد داده شد، این مدرسه از بازگشت دانش آموزان سال اولی تا سومی خود استقبال کرد و به این دانش‌آموزان اجازه داده شد که برای اولین بار بعد از گذشت چند ماه با تمام شدن دوران قرنطینه به کلاس‌های خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پوشیدن کلاه‌های یک متری برای دانش آموزان مدرسه HAT's CLEVER اجباری شد و این اقدام به منظور اطمینان از رعایت فاصله اجتماعی در کلاس‌های درس در چین انجام شد.

هر کدام از دانش‌آموزان با پوشیدن ماسک جراحی و کلاهی که دارای یک ابزار اندازه‌گیری ۳ فوتی از دو طرف خود است، در کلاس‌ها حاضر شدند.

پوشیدن این کلاه خلاق یک متری این امکان را برای دانش‌آموزان فراهم کرد که تا پس از گذشت چند ماه به مدارس بازگردند و با این اقدام از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

در همین حال، ده‌ها هزار دانش‌آموز سال آخری دبیرستان‌های متوسطه شانگ‌های و گوانگژو روز دوشنبه به مدارس بازگشتند، در حالی که فارغ التحصیلان دانش‌آموزان دبیرستان‌های پکن نیز امروز تحصیل در کلاس را از سر گرفتند، اما قرار است مهد کودک‌ها در ۶ ماه می، ‌مجدد باز شوند.
ارائه ماسک رایگان توسط مدارس اجباری است

کلیه مدارس و دانشگاه‌ها باید اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از شیوع بیماری از جمله ارائه ماسک رایگان صورت، ضد عفونی کردن محوطه دانشگاه و راه‌اندازی مناطق قرنطینه اعمال کنند.

مدارس چین

تصاویر نشان می‌دهد که اکثر این کلاه‌ها از مقوا ساخته شده، اما یک دانش‌آموز خلاق با استفاده از بالن‌هایی که در ساخت حیوانات بادکنکی از آن استفاده می‌شود، کلاهش را ساخته است.

معاون مدیر عامل هنگ فنگ به رسانه‌های محلی گفت: این ایده خلاق برای خودمان بود و به ما کمک کرد تا شعار خود را " کلاه یک متر بپوشید، فاصله یک متری را حفظ کنید" تبلیغ کنیم.
برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان چه اقداماتی انجام شده است؟

برای اطمینان از اینکه دانش آموزان مدارس به اقدامات بهداشتی عمل می‌کنند، دانش آموزان مجاز به تماس فیزیکی با یکدیگر نیستند و نمی‌توانند کلاه‌های خود را در بیاورند.
اجباری بودن پوشیدن ماسک در مدارس

براساس این گزارش‌ها، پوشیدن ماسک‌های جراحی برای دانش‌آموزان اجباری است و باید به طور مرتب از دانش‌آموزان آزمایش دما گرفته شود.

با پایان یافتن شیوع ویروس کرونا در چین در پایان ماه ژانویه، به مدارس و دانشگاه‌ها اعلام شد که حتی به دلیل تعطیلات سال نو چینی در ۲۹ ژانویه، حق بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را ندارند.

درس‌ها به صورت آنلاین به دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه می‌شود و به مقامات شهر در سراسر چین اجازه داده شد تا طبق صلاحدید خودشان کلاس‌ها را ادامه دهند.

ژجیانگ پس از استان‌های هوبی و گوانگدونگ با سومین موارد ویروس کرونا در چین در منطقه باقی مانده است.
کاهش محدودیت‌های سفر در چین

باتوجه به اینکه چین شاهد کاهش موارد مبتلا به ویروس کروناست، محدودیت‌های سفر خود را کاهش داده است.

شهر ووهان که نخستین بار شیوع ویروس کرونا در آنجا آغاز شده بود، در حال حاضر ادعا کرده است که کلیه بیماران کووید ۱۹ از بیمارستان‌ها مرخص شدند، که این نشان از پیشرفت چشمگیر چین در جهت کنترل کامل شیوع این ویروس است.
منبع: مهر برچسب ها: باز شدن ، مدارس ابتدایی ، چین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: باز شدن مدارس ابتدایی چین دانش آموزان ویروس کرونا کلاه ها کلاس ها یک متری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان      

قطعا همه ما یک بار هم که شده در زندگی خود آزمون کنکور و استرس آن را تجربه کرده‌ایم، آیا گاهی با خود این را فکر را کرده‌ایم که تفاوت امتحان کنکور در ایران با کشورهای دیگر چگونه است و این مقایسه را انجام داده‌ایم یا خیر، اگر جواب شما خیر است بیاید باهم یک مقایسه کوتاه میان برگزاری آزمون کنکور در ایران و افغانستان را بررسی کنیم.

انتخاب رشته

یکی از بزرگترین تفاوت‌های که قابل تأمل میان مدارس ایران و افغانستان این است که مدارس در افغانستان رشته بندی ندارد و همه درس‌های آن تا کلاس دوازدهم به صورت عمومی است که دانش‌آموزان مجبور هستند بر خلاف میل درونی آن‌ها را بخوانند و نمره قبولی را کسب کنند، دانش‌آموزان در مدارس افغانستان از کلاس نهم به بعد باید 16 کتاب درسی را در یک سال آموزشی بخوانند، جالب است بدانید که مدارس افغانستان برخلاف ایران از ابتدای سال(فروردین) آغاز می‌شود و تا اواخر آذر ماه ادامه پیدا می‌کند.

یکی از امتیازهای خوبی که در مدارس ایران وجود دارد این است که دانش‌آموزان از کلاس دهم رشته بندی می‌شوند و این کار برای دانش‌آموز کمک می‌کند تا راهی را انتخاب کند که در آینده دچار سردرگمی نشود.

یکی دیگر از خوبی‌های که دانش‌آموزان در مدارس ایران از آن بهره‌مند می‌شوند این است که همان رشته‌ای را که از کلاس دهم انتخاب کرده است را به صورت تخصصی فرا می‌گیرد، چیزی که در مدارس افغانستان وجود ندارد.

 درس‌های  که در مدارس ایران تدریس می‌شود همان چیزهای است که دانش‌آموز در آینده‌ به آن نیاز دارد، اما در مدارس افغانستان این گونه نیست یعنی دانش‌آموز مجبور است درس‌های را بخواند که ممکن در آینده‌ی او اصلا تاثیری نداشته باشد.

نحوه نمره‌دهی در مدارس افغانستان و ایران

یکی از تفاوت‌های اساسی که در مدارس ایران و افغانستان وجود دارد نحوه نمره‌دهی است، آنچه در مدارس ایران است دانش‌آموز اگر نمره 10 را کسب کند در آن درس قبول شد و بیشترین نمره هم 20 هست، اما در افغانستان خلاف این وجود دارد، دانش‌آموزان در یک سال آموزشی باید دو بار امتحان بدهند، اولین امتحان 4ماه بعد از شروع سال آموزشی برگزار می‌شود که دانش‌آموز باید در این امتحان حداقل نمره یعنی(15) را کسب کند تا در آن درس قبول شود و بیشترین نمره آن 40 است و دومین امتحان در پایان سال آموزشی از دانش‌آموزان اخذ می‌شود که نمره قبولی در این آزمون 40 بوده و بیشترین نمره‌ای که می‌تواند دانش‌آموز آنرا کسب کند نمره 60 است و در انت‌های کار نمرات آزمون‌های اول و دوم با هم جمع می‌شود.

تفاوت امتحان کنکور

چنانچه در بالا نیز به آن اشاره شد دانش‌آموزان در ایران از کلاس نهم به بعد رشته بندی می‌شود و در کنکور نیز سوالات از همان رشته آورده می‌شود و این برای او کمک می‌کند تا بهتر بتواند آزمون کنکور را سپری کند و نتیجه قابل قبولی را کسب کند.

اما در افغانستان این گونه نیست برای دانش‌آموزان در مدارس همه درس‌ها به صورت عمومی ارائه می‌شود و در امتحان کنکور هم به صورت عمومی سوالات طرح می‌شود. و بیشترین سوالات از کلاس دهم تا دوازدهم شامل آزمون کنکور می‌شود و گاهی هم این اتفاق رخ می‌دهد در آزمون کنکور سوالات از کلاس هفتم تا دوازدهم نیز گنجانیده می‌شود، جالب است بدانید که در امتحان کنکور افغانستان 360 سوال است که هر سوال بارم‌های متفاوت دارد که مجموع همه نمرات 360 می‌شود.

انتخاب رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی نیز در هر دو کشور متفاوت است، در ایران بعد از این که نتایج کنکور مشخص شد و با توجه به نمراتی که کسب شده است فرد می‌تواند با توجه به علایق خودش کارشناسی را ادامه دهد، اما در افغانستان این گونه نیست شما نمی‌توانید که بشتر از5 رشته را انتخاب کنید و به گونه‌ای باید انتخاب کنید که ظرفیت دانشگاه مورد نظر و نمره‌ای که آن رشته نیاز دارد را کسب کنید تا بتوانید در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل بدهید.

خدابخش حکیمی- خبرنگار تحریریه جوان قدس    

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان      
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • وقتی بازی و خلاقیت، چاشنی آموزش می‌شود
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان