Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید برخوری گفت: به منظور جلوگیری از اُفت قیمت محصول پیاز، تاکنون  ۸۰۰ تُن پیاز توسط اتحادیه های تعاون روستایی ۲۰ استان کشور در جنوب کرمان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، نشست مشترک رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و بسیج مهندسین کشاورزی استان، فرمانده سپاه ناحیه جیرفت و معاون سازمان صمت جنوب کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«سعید برخوری» در این نشست گفت: به منظور جلوگیری از اُفت قیمت محصول پیاز، تاکنون  ۸۰۰ تُن پیاز توسط  اتحادیه های تعاون روستایی ۲۰ استان کشور در جنوب کرمان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ابراز کرد: با صادر شدن تعرفه ۱۰ هزارتومانی پیاز در اسفند ماه ۹۸، کشاورزان از برداشت پیاز خودداری کردند و  به محض حذف تعرفه صادراتی در اول فروردین شاهد برداشت هم زمان این محصول بودیم که در کاهش قیمت این محصول تاثیر زیادی گذاشت.


وی افزود: با توجه به تولید بیش از حد پیاز و کاهش تقاضای این محصول به دلیل تعطیل شدن رستوران ها، دانشگاه ها و غیره ناشی از بیماری کرونا و از طرفی همزمان شدن با برداشت پیاز در سایر استان های جنوبی، با اُفت قیمت این محصول مواجه شدیم.


برخوری بیان کرد: علی رغم این که وزارت صمت به عنوان دبیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی است اما به منظور جلوگیری از دپوی محصول و همچنین جلوگیری از کاهش قیمت و ضرر و زیان کشاورزان، تاکنون ۲۰ اتحادیه تعاون روستایی استان ها را برای خرید این محصول وارد عمل کردیم و تا امروز بیش از ۸۰۰ تن پیاز منطقه را خریداری کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده از طریق اتاق بازرگانی بخشی از محصول پیاز به کشورهای افغانستان و ازبکستان در حال صادر شدن است و با رایزنی های صورت گرفته به دنبال صادرات این محصول به روسیه هستیم.

وی ضمن تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برای جلوگیری از کاهش قیمت محصولات جنوب کرمان اعلام آمادگی کرده است، خطاب به رئیس بسیج مهندسین کشاورزی استان کرمان، اظهار کرد: سپاه پاسداران در زمینه حمل و نقل و خرید محصول پیاز  جهت عرضه مستقیم در استان ها می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان داشته باشد.


گفتنی است؛ بیش از یکهزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع  پیاز در منطقه برداشت نشده است.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خرید محصول پیاز پیاز تعاون روستایی محصول پیاز جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها

ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : ایجاد روستا بازار‌ها در استان کرمانشاه تأثیر به سزایی در کاهش قیمت‌ها داشته است و مردم نیز به خوبی استقبال کردند، به عنوان یک الگوی مناسب، شهرداری نیز برای توسعه این کار در سطح شهر کرمانشاه، بازارچه‌های متعددی ایجاد کرده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه عنوان کرد: روستا بازار در ۱۱ شهرستان استان کرمانشاه افتتاح شده که در حال حاضر ۱۰ شهرستان فعال هستند و پیگیر هستیم که در شهرستان‌های کنگاور، سرپل‌ذهاب و دالاهو روستا بازار ایجاد کنیم.

صفایی اذعان کرد: بخش زیادی از کالا‌های اساسی و تنظیم بازاری از جمله گوشت گرم، مرغ منجمد و... توسط سازمان جهاد کشاورزی یا سازمان صمت در روستا بازار‌ها توزیع می‌شود و در برخی از این روستا بازار‌ها کالابرگ‌های الکترونیکی فعال بوده و به مردم عرضه می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در راستای عمل به شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری در حوزه جهش تولید با مشارکت مردم، تعدادی برنامه تحول‌آفرین برای سازمان پیش‌بینی شده که در بخش عظیمی از آن یعنی تعاونی‌ها، مردم دخیل هستند از جمله در بخش تامین و توزیع کالا‌های اساسی، خرید و فروش محصولات کشاورزی، تامین و توزیع نهاده‌های دامی که تعاونی‌ها فعالیت می‌کنند.

صفایی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های سازمان، ایجاد نظام‌های بهره‌برداری توسط یکسری تعاونی‌های تولید کشاورزی است که برنامه‌های یکپارچه‌سازی اراضی در حوزه جهش تولید، رعایت الگوی کشت و مدیریت محصولات پر آب بر، را در دستور کار خود دارند و برای مناطق سامانه‌های گرمسیری و سردسیری نیز اجرای این طرح‌ها توسط تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.

صفایی با اشاره به نقش سازمان تعاون روستایی در بحث صادرات گفت: در حوزه صادرات، تعاونی‌هایی که در این حوزه فعال هستند قطعاً مورد حمایت هستند و تقویت خواهند شد و در واقع تلاش ما این است که سهم ۲۵ درصدی اقتصاد کشور که برای تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است، محقق شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی