Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارخانه لاستیک بارز به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت تایر کشور توانسته که با تلاش‌های نیروهای جوان و مهندسان نخبه خود در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

بە گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به‌منظور بررسی مشکلات کارخانه لاستیک بارز با حضور «علی‌اکبر مشرفی»، مدیرعامل لاستیک بارز، استاندار و مسئولان استانی در سالن جلسات استانداری کردستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علی‌اکبر مشرفی»، مدیرعامل لاستیک بارز در این جلسه با اعلام اینکه در حال حاضر کارخانه لاستیک بارز کردستان به ظرفیت اسمی خود یعنی تولید 16 هزار حلقه در روز رسیده است؛ اظهار داشت: تا شهریورماه امسال میزان تولید در این کارخانه به 18 هزار حلقه لاستیک و تا پایان سال‌جاری به 20 هزار حلقه لاستیک در روز می‌رسد.

وی با بیان اینه لاستیک بارز به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت تایر کشور شناخته می‌شود، افزود: میزان تولید کارخانه بارز کردستان تا سه، چهار سال آینده به 32 هزار حلقه در روز خواهیم رسید که در این‌صورت اشتغال این واحد از 800 نفر به یک‌هزار و 600 نفر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل لاستیک بارز با بیان اینکه باید در سال جهش تولید، موانع و مشکلات پیش‌روی توسعه این کارخانه برداشته شود؛ گفت: هر واحد تولیدی زمانی می‌تواند توسعه پیدا کند که به ظرفیت اسمی تولید خود رسیده باشد.

وی بیان کرد: در طرح توسعه کارخانه لاستیک بارز نیاز به افزایش آب مصرفی داریم که امیدواریم مسوولان استانی با تخصیص آب کافی، از ما حمایت کرده و مشکلات را برطرف کنند.

مشرفی، لازمه رونق‌گرفتن، افزایش تولید و اشتغال‌زایی در کارخانه لاستیک بارز را برداشتن موانع پیش‌رو خواند و تصریح کرد: باید در سال جهش تولید برای تحقق شعار رهبری، موانع رونق تولید در کشور برداشته شود.

ثمرات انقلاب 40 ساله ـ استان‌ها| تولید روزانه 12 هزار حلقه انواع لاستیک در کردستان+فیلم

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود 800 نفر از جوانان این استان در کارخانه لاستیک بارز مشغول به‌کار و سرمایه‌گذاری کلانی در این دیار انجام شده است؛ اظهار داشت: مدیران موظفند جهت تداوم و توسعه این کارخانه از هر امکانی برای حمایت از آنان استفاده کنیم.

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر«بیکاری و نبود اشتغال» جزو بزرگ‌ترین مشکلات در استان است، افزود: رساندن تولیدات لاستیک بارز از 16 هزار حلقه به 20 هزار در کوتاه مدت و در بلند مدت به 35 هزار حلقه در روز مایه خوشحالی و پیشرفت و توسعه به دنبال دارد.

استاندار کردستان با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع جهش تولید، خطاب به مدیران استانی یادآور شد: اگر با شرکتی نظیر بارز همکاری لازم برای برای حل مشکلات نداشته باشیم، رغبت برای دیگر شرکت‌هایی که تمایل به سرمایه‌گذاری در کردستان دارند، از بین خواهد رفت.

‌انتهای پیام/481/ ز

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارخانه لاستیک بارز جهش تولید هزار حلقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد

ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با تبیین ابعاد مفهومی خودکفایی گفت: خودکفایی به معنای قطع ارتباط اقتصادی با خارج نیست بلکه مقصود از خودکفایی استقلال اقتصادی و رفع وابستگی به بیگانگان است.

وی افزود: موضوع تحریم‌ها نقطه عزیمت این سازمان برای قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان بود و تلاش‌های همکاران سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه‌های مهم اقتصادی شد.

فخاری با برشماری حوزه‌های متنوع کسب و کاری سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه کشاورزی واردات دستگاه جوجه‌کشی که نقش بزرگی در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دارد تحریم شد و این دستگاه را دیگر به ایران نفروختند، این اتفاق باعث شد همکاران ما تصمیم بگیرند که این وابستگی را قطع کنند، لذا از دل تهدید و تحریم تلاش‌ها برای کسب خودکفایی شکل گرفت و همکاران سازمان با نوآوری و خلاقیت نه تنها دستگاه جوجه‌کشی مرغ بلکه دستگاه جوجه‌کشی بوقلمون را نیز تولید کردند و مایه خرسندی است که دستگاه ایرانی تولید شده راندمان تولید را بهبود بخشیده و در بخش خصوصی نیز مورد استقبال واقع شده است.

وی همچنین گفت: مثال دیگر خودکفایی‌های استراتژیک سازمان تولید «لاین مرغ آمین» است، مرغ دارای چهار رده ژنتیکی است که بالاترین رده این سلسله «لاین» است که عالی‌ترین صفات و خالص‌ترین ویژگی‌های ژنتیکی را دارد. رده پایین‌تر مرغ اجداد و در مرتبه بعدی مرغ مادر و در حلقه آخر از این زنجیره، جوجه‌های به دست آمده از مرغ مادر یا جوجه یک روزه است که از آن مرغ گوشتی پرورش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به تحریم‌های سال ۱۳۹۸ و فرمان مقام معظم رهبری در زمینه توسعه امنیت غذایی کشور تصریح کرد: سازمان اقتصادی کوثر ضمن احیای لاین آرین با تولید لاین مرغ آمین ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور را بالا برد و به جرأت می‌گوییم امروز تمام مرغ اجداد مورد نیاز کشور در سازمان اقتصادی کوثر تامین می‌شود و در تامین این کالای راهبردی که تولید گوشت مرغ به آن بستگی دارد دیگر نیازی به واردات از کشور‌های دیگر نداریم.

فخاری در مورد خودکفایی در حوزه صنعتی اشاره کرد: شرکت جمکو توانست با تولید سه الکتروموتور عمودنصب، ضدانفجار و فوق سنگین سنکرون ضمن شکستن انحصار تولید این چند کالای پر اهمیت رکود و توقف در برخی صنایع مانند معادن نفت و گاز آب و برق را از چهره تولید ملی بزداید و موجب بهره‌وری و خودباوری شود، به گونه‌ای که میتوان ادعا کرد، در کشور هیچ الکتروموتوری مورد نیاز نیست.

وی با بیان توانمندی‌های جمکو افزود: حتی جمکو توانسته تعمیر الکتروموتور‌های پیچیده نیروگاه هسته‌ای را هم با موفقیت انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است
  • صهیونیست‌ها کارخانه تولید دارو غزه را بمباران کردند
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد