Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف پیگیری مشکلات عرصه تولید در استان، استفاده از نیروهای متخصص در قالب طرح تاپ برای همکاری با کارخانجات و مراکز صنعتی، احیای تولیدی‌های تعطیل شده به واسطه شیوع ویروس کرونا و اعطای تسهیلات بانکی به آسیب‌دیدگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در محل استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیگیری مشکلات عرصه تولید در استان، استفاده از دانشجویان و اساتید و نیروهای متخصص در قالب طرح تاپ برای همکاری با کارخانجات و مراکز صنعتی، احیای تولیدی‌های تعطیل شده به واسطه شیوع ویروس کرونا، اعطای تسهیلات بانکی به آسیب‌دیدگان و افزایش اطلاع‌رسانی از سمت مسؤولان دولتی در رسانه‌ها برای تبیین اقدامات حمایتی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

اعطای بیش از 4هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی

سجاد رستمی در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته ارائه داد و گفت: در سال گذشته 96 جلسه با 867 مصوبه داشتیم که از این تعداد  859مصوبه اجرا شد و 8 مصوبه دیگر در دست اجراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اکثر مصوبات سال گذشته در خصوص اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی بوده که در همین راستا بیش از 4هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واحدهای فعال در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری قرار گرفته است.

وی در خصوص سامانه تاپ اظهار داشت: در راستای افزایش حضور نیروهای متخصص، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در مراکز صنعتی سامانه‌ای تحت عنوان طرح تاپ(توسعه اشتغال پایدار) ایجاد شد که در سال گذشته تعداد  80 واحد صنعتی در سطح استان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که امیدواریم این آمار در سال جاری افزایش پیدا کند.

رستمی اظهار داشت: این طرح در قالب سه قسمت دانشجوتاپ، استاد تاپ، سرباز تاپ ایجاد شده است که از این طریق می‌توان از امکاناتی که در واحدهای صنعتی است در جهت انجام پایان‌نامه‌های دانشجویی استفاده کنیم و از اساتید و دانشجویان در جهت رفع مشکلاتی که در واحدهای تولیدی  وجود دارد کمک بگیریم.

در ادامه جلسه حاضران مشکلاتی از جمله تعیین تکلیف اراضی کشاورزی تحویل داده شده در قالب طرح‌های تولیدی، تعیین تکلیف کارخانه‌های ورشکسته و بیکاری کارگران واحدهای تولیدی به دلیل شیوع ویروس کرونا را مطرح کردند که بنا شد در کارگروه‌های تخصصی این موارد مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حمایت از تولیدکنندگان آسیب‌دیده در قالب مواسات

در پایان اقبال عباسی گفت: دولت نیز در کنار مردم برای رفع مشکلات ایجاد شده و حمایت از تولیدکنندگان آسیب‌دیده در قالب مواسات و کمک مومنانه 750 هزار میلیارد ریال بودجه اختصاص داده که بخش قابل توجهی از آن بناست به صورت تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای اطلاع‌رسانی بهتر در خصوص شیوه‌های حمایت دولت از تولیدکنندگان و اقشار آسیب‌دیده مسؤولان  اداره بیمه، سخنگوی بانک‌های استان، سازمان صمت، اداره مالیات و سایر ارگان‌های مربوطه در رسانه‌ها حضور پیدا کنند و به تبیین نحوه حمایت‌ها در حوزه فعالیت خودشان بپردازند و مردم واجدشرایط را برای دریافت کمک‌های تخصیص داده شده توجیه کنند.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد تسهیل موانع تولید حمایت مواسات چهارمحال و بختیاری سجاد رستمی استاندار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای تولیدی سال گذشته آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد

وحید زرگر فرماندار شهرستان آوج در نشست مدیران شعب بانک سپه استان قزوین گفت: بانک‌ها با اعطای تسهیلات به کارآفرینان و تولید کنندگان واقعی و حمایت از تولید کنندگان می‌توانند رشد اقتصادی و رونق کسب و کار‌ها را محقق کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی سهل انگاری‌ها صورت گرفت و منابع تسهیلات مالی در اختیار افرادی قرار گرفت که این منابع را به بازار‌های غیر تولیدی مانند بازار ارز، خودرو و طلا وارد کردند و این در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از تولید کنندگان کشور با کمبود منابع مالی مواجه بودند.

زرگر بیان کرد: بانک‌ها در خصوص تسهیلات تکلیفی مانند وام‌های ازدواج، ودیعه مسکن و فرزندآوری باید طوری عمل کنند که رضایت عموم مردم جلب شود و بستر برای عملیاتی شدن سیاست‌های عمومی نظام فراهم شود.

این مسئول عنوان کرد: تمامی مدیران باید در تحقق شعار سال همت ویژه داشته باشند، چراکه در نظر رهبر معظم انقلاب، جهش تولید و توسعه اقتصادی در کشور با مشارکت و نقش آفرینی آحاد مردم محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • پرواز بلند تولیدگران سمنانی از روی موانع/ رکود پشت در گذاشته شد
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود