Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج کشاورزی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سپاه همچون دیگر صحنه‌های کمک به مردم این‌بار به کمک کشاورزان آمده است تا با کوتاه‌ کردن دست واسطه‌ها زمینه قیمت مناسب محصولات کشاورزی را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، در بازدید میدانی امام جمعه جیرفت به همراه جمعی از مسئولان سپاه ثارالله استان کرمان از مزارع پیاز، با انتقال نگرانی‌های کشاورزان از روند افت قیمت محصولات کشاورزی از سوی امام جمعه و شنیدن درد و دل کشاورزان، تدابیر اولیه ورود سپاه به چرخه خرید دسترنج کشاورزان از میادین خرید رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر امام جمعه جیرفت با ابراز گلایه از روند قیمت محصول پیاز درجیرفت اظهار داشت: محصول کشاورزان را در بازار زیر قیمت هزار تومان علی‌رغم همه هزینه‌های سنگین یا نمی‌خرند یا اینکه با اندک قیمت با دلالی اقدام به خرید محصولات می‌کنند. وی تصریح کرد: در میوه‌فروشی‌های سطح شهر جیرفت قیمت پیاز بالای ۳هزار تومان است ولی در میدان تره‌بار که فاصله زیر یک کیلومتر با میوه‌فروشی دارد با قیمت ارزان و غیر قابل تصور روی هم دپو شده است.

امام جمعه جیرفت  با بیان اینکه مرزهای صادرات بایستی باز شود، افزود: دولت از ظرفیت سپاه و نیروهای جهادی برای رساندن و خرید این محصولات به مصرف‌کنندگان در سطح کشور استفاده کند.

 عسکرپور مسئول سازمان بسیج کشاورزی سپاه ثارالله استان اظهار کرد: سپاه همچون دیگرصحنه‌های کمک به مردم این بار به کمک کشاورزان آمده است تا با کوتاه‌کردن دست واسطه‌ها زمینه قیمت مناسب محصولات کشاورزی را فراهم کند.

وی از خرید محصول پیاز کشاورزان با توجه به افت قیمت و نیاز به حمایت خرید در جنوب کرمان خبر داد و ادامه داد: با همکاری سپاه جیرفت محصول دپوشده کشاورزان با قیمت مناسب کشاورز و مصرف‌کننده خریداری و تدابیر حمل این محصول به استان‌های هدف اندیشیده شده است.

 عسکرپور با اشاره به اینکه خرید محصول کشاورزان هم در مزرعه و هم در میدان برای کوتاهی دست دلالان انجام خواهد شد، بیان داشت: مجموعه ما در سپاه محصول کشاورزان واقعی را خریداری خواهد کرد.

 وی از کشاورزان خواست با توجه به تدابیر اندیشیده شده برای خرید محصول پیاز با متولیان امر همکاری کنند.

انتهای پیام/3388/ب

 

منبع: فارس

کلیدواژه: جنوب کرمان کشاورزی سپاه ثارالله پیاز خرید محصول امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر۳ هزار و ۲۷۶هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت.

علیرضا رضایی افزود: میانگین عملکرد کلزا در شهرستان ۱/۷ تن در هکتار برآورد شده است و پیش بینی می‌شود که درحدودبیش از۵۵۰۰تن کلزا از این مزارع استحصال شود.
وی ادامه داد: تمام برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برداشت، خرید و انتقال محصول کلزا انجام گرفته است و   دو مرکز خرید تعاونی روستایی اتحاد روستای عبدالخان پاییند و  دهخدا در روستای خویس بخش شاوور درحال تحویل محصول کلزای کشاورزان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه اظهار کرد: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که روغن این محصول به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و علاوه بر این کاشت دانه روغنی کلزا به دلیل تناوب زراعی با غلات باعث حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، کاهش آفات و بیماری‌های گندم و افزایش عملکرد می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند