Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@13:06:08 GMT

تولید انبوه واکسن کرونا با کمک حشرات

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۰۰۴۵

تولید انبوه واکسن کرونا با کمک حشرات

یک شرکت داروسازی ژاپنی به نام "Shionogi & Co"در حال تولید نوعی واکسن مقابله با کرونا با استفاده از حشرات است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس خطرناک کرونا تا کنون سه میلیون و ۸۱ هزار و ۲۱۳ نفر در سراسر دنیا را مبتلا کرده است که از این تعداد ۲۱۲ هزار و ۳۳۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین شرکت‌های مختلف به دنبال روشی برای تولید نوعی واکسن برای مقابله با شیوع هر چه بیشتر این بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت داروسازی ژاپنی Shionogi اعلام کرده است که قصد دارد با کمک حشرات واکسنی برای مقابله با ویروس کووید -۱۹ تولید کند.

یکی از زیر مجموعه‌های شرکت "شیونوگی" به نام UMN Pharma، فناوری تولید این نوع واکسن را توسعه داده است. این شرکت داروسازی به منظور آغاز کردن آزمایش‌های بالینی، همکاری خود را با وزارت بهداشت ژاپن آغاز کرده است. برای تولید این واکسن از تغییر ژن‌های "باکلوویروس" (baculovirus) استفاده می‌شود؛ این پاتوژن فقط بندپایان را مبتلا می‌کند.

با استفاده از این پاتوژن، نوعی آنتی ژن مشابه ویروس کرونا تولید شده و سپس ویروس تغییر یافته به حشرات تزریق می‌شود. آنتی ژن باعث می‌شود بدن انسان نسبت به دریافت واکسن از خود واکنش نشان دهد. هدف از تولید واکسن جدید این است که سیستم ایمنی بدن برای شناسایی آنتی ژن، آموزش ببیند. در این صورت فرد در برابر ویروس کووید -۱۹ سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد.

شرکت Shionogi اعلام کرده است که حشرات برای تولید واکسن‌های انبوه، بسیار مفید هستند، زیرا سلول‌های آن‌ها در برابر فشارهای مختلف، نسبت به پستانداران، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. پژوهشگران معتقد هستند که با استفاده از حشرات می‌توان در طول هشت هفته به تولید انبوه واکسن کرونا دست پیدا کرد.

کد خبر 421199

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا درمان واکسن کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا پیشگیری از کرونا کرونا در جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب نیش ها باشید!

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری: گشت و گذار در طبیعت، کمپ زدن در کوه و جنگل و بیدار شدن در هوای پاک و دل‌انگیز، هر گردشگری را وسوسه می‌کند تا خودش را از این لذت بی‌بهره نگذارد. اما این لذت ممکن است با دردسرهایی همراه باشد. آزار نیش حشرات یکی از این دردسرهای احتمالی است که بد نیست پیشگیری از آن و راه‌های درمانش را یاد بگیرید.

قبل از اینکه به فکر درمان نیش حشرات باشید، سعی کنید از گزش آنها جلوگیری کنید. یک راه مناسب برای پیشگیری، استفاده از کرم‌ها و ژل‌های مخصوصی است که باعث دفع حشرات می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را از داروخانه‌ها بخرید. این کرم‌ها بوی خاصی ایجاد می‌کنند که باعث دفع حشرات می‌شود. مصرف ویتامین b۱ به مدت یک هفته می‌تواند شما را از نیش حشرات در سفر محافظت کند. پشه ها از بوی این ویتامین بیزار هستند و به شما نزدیک نمی‌شوند. هیچکس دوست ندارد در سفر دچار گزیدگی حشرات شود و رنج و ناراحتی زیادی را تحمل کند. به همین دلیل بهترین کار پیشگیری از نیش حشرات است. حشرات در همه‌جا حضور دارند اما در برخی مناطق احتمال گزیده شدن توسط حشرات بیشتر است. اطراف رودخانه‌ها، تالاب‌ها و مناطق باتلاقی مکان بسیار مناسبی برای رشد پشه‌هاست. بنابراین از کمپ و چادر زدن در این مناطق خودداری کنید. انتخاب لباس مناسب در سفر ضروری است. پشه‌ها همیشه هستند و ممکن است شما را نیش بزنند، با این حال اوج فعالیت پشه‌ها پس از غروب آفتاب و در طول شب است. بنابراین موقع خواب حتما سعی کنید لباس آستین‌دار بپوشید. پشه‌ها دور لامپ مهتابی جمع می‌شوند و اگر این لامپ در فضای باز باشد پس از مدتی محل تجمع انبوهی از پشه‌ها و حشرات مختلف خواهد شد. پشه‌ها جذب نور سفید می‌شوند، بنابراین اگر قرار است در سفر از لامپ استفاده کنید از لامپ‌هایی با نور زرد استفاده کنید. اگر در فضای بسته هستید از باز گذاشتن پنجره‌ها در طول شب خودداری کنید، مگر اینکه پنجره مجهز به توری باشند. اگر می‌خواهید در فضای باز و طبیعت بخوابید از پشه‌بند استفاده کنید. اگر با رعایت نکات مختلف، باز هم به گزیدگی و نیش حشرات در سفر دچار شدید، وقت را هدر ندهید، خوددرمانی را امتحان نکنید و به نزدیک‌ترین مرکز درمانی بروید. به خصوص درباره کودکان که گزش حشرات ممکن است پیامدهای شدیدتری داشته باشد. کد خبر 845729 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها سلامت سفر - گردشگری خبر مهم حیوانات - حشرات

دیگر خبرها

  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • مراقب نیش ها باشید!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا