Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) می‌گوید: هر شب ماه رمضان، خداوند سه بار این را می‌‏گوید که آیا کسی هست که از من درخواستی؛ یعنی دعایی بکند؟ سراغ من بیاید، رجوع به من بکند که من او را بپذیرم؟

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در ماه مبارک رمضان، درهاى آسمان و بهشت به روى مؤمنان گشوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ماه پربرکت درهاى رحمت و مغفرت را به روى توبه كنندگان و استغفاركنندگان می‌گشایند. پس اگر مؤمنان به استقبال آن بشتابند و خود را آماده رحمت و مغفرت الهى بكنند، بى گمان خداوند مغفرتش را از آنان دريغ نكند و دعاهايشان را مستجاب می‌فرمايد. پيامبر اسلام (ص) مى‌فرمايند: «اى مردم، ماه خدا با بركت و رحمت و آمرزش به شما روى آورده است؛ ماهى كه نزد خدا بهترين ماه‌ها، روزهايش بهترين روزها، شب‌هايش بهترين شب‌ها و اوقاتش بهترين اوقات است». خبرگزاری آنا به مناسبت حلول این ماه پرفضیلت در پرونده «آداب مهمانی» اقدام به انتشار توصیه‌های بزرگان، کارشناسان دینی و مادحین اهل بیت(ع) برای استفاده هرچه بهتر از این ماه کرده است.

ماه رمضان، ماهی است عظیم که خداوند در آن حسنات را می‌افزاید و گناهان را محو می‌کند و درجات را بالا می‌برد. هر کس در این ماه صدقه دهد خداوند او را می‌آمرزد و هر کس در حد توانش نیکی نماید خداوند او را می‌بخشد.

وعده پروردگار حق است. این ماه با برکات مادی و معنوی روی به سوی بندگان می‌آورد و هر کس گوی سبقت را از دیگران برباید، بیش از سایرین به این رحمت دست خواهد یافت. کسی که قدر لحظه لحظه این ماه را بداند بیش از دیگران می‌تواند به غفران الهی دست یابد. خداوند وعده بخشایش بی‌حد و حصر و فزونی ثواب اعمال را به بندگانش داده است. حال باید دید چه کسی این فرصت بزرگ را مغتنم می‌شمارد.

خداوند در این ماه پرفضیلت سفره ضیافتی به وسعت عالم پهن کرده است و تمام مردم اعم از فقیر و غنی، جوان و پیر، عرب و عجم بی‌هیچ تفاوتی دعوت گشته‌اند. خداوند در این ماه بندگان را با برکات مادی و معنوی سیرابشان می‌کند. از همین روست که بندگان مخلص خداوند همواره چشم به راه این ماه هستند و از خدا می‌خواهند توفیق صائم واقعی بودن را نصیبشان گرداند.

آیت‌‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) در یکی از سخنرانی‌های خود در خصوص اهمیت استغفار در ماه مبارک رمضان مطالبی را اشاره داشته است که در ادامه می‌خوانید:

«در روایتی از امام‌صادق (ع) داریم که حضرت فرمودند: «إِنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِی کُلِّ لَیلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ عِنْدَ الْإِفْطَارِ سَبْعِینَ أَلْفَ‏ أَلْفِ‏ عَتِیقٍ‏ مِنَ النَّارِ کُلٌّ قَدِ اسْتَوْجَبَ النَّارَ»؛ خداوند در هر شب از ماه رمضان هنگام افطار، هفتاد هزار هزار کسانی را که مستوجب جهنم و آتش‏‌اند، از آتش نجات می‏‌دهد.» این خصوصیت ماه رمضان است.

روایت دیگری را شیخ مفید (ره) به سندش از پیغمبر اکرم (ص) نقل می‌‏کند که روایت مفصلی هم هست: «قال: فَإِذَا کَانَتْ لَیلَةُ الْجُمُعَةِ وَ یوْمُ الْجُمُعَةِ أَعْتَقَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ مِنْهُمَا أَلْفَ‏ أَلْفِ‏ عَتِیقٍ‏ مِنَ النَّارِ وَ کُلُّهُمْ قَدِ اسْتَوْجَبُوا الْعَذَابَ»؛ شب جمعه و روز جمعه ماه مبارک رمضان که می‌‏رسد، خداوند هر ساعتی هزار هزار نفر را که مستوجب آتش‌‏اند، از آتش جهنّم نجات می‌‏دهد». این، غیر از روایت قبلی است.

عند الافطار، سر جای خودش، این هم سر جای خودش. این عظمت ایام ماه مبارک رمضان را در مورد درخواست‏‌های عبد از ربش در ارتباط با تطهیرش می‌‏رساند. باز روایتی از پیغمبراکرم (ص) است: «یقُولُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى فِی کُلِّ لَیلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ‏ ثَلَاثَ‏ مَرَّاتٍ‏ هَلْ مِنْ سَائِلٍ فَأُعْطِیهُ سُؤْلَهُ هَلْ مِنْ تَائِبٍ فَأَتُوبَ عَلَیهِ هَلْ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ فَأَغْفِرَ لَهُ»؛ در هر شب ماه رمضان، خداوند سه بار این را می‌‏گوید که آیا کسی هست که از من درخواستی؛ یعنی دعایی بکند؟ سراغ من بیاید، رجوع به من بکند که من او را بپذیرم؟ از من درخواست عفو و غفران بکند تا او را بیامرزم و عفوش کنم؟» این، تعبیر روایات است».

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان آداب مهمانی ماه رمضان 99 ماه مبارک رمضان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «مهمانی» از شبکه پیشران فراتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «مهمانی» یک مجموعه زنده عروسکی گفتگو محور و سرگرم کننده است که با شروع فصل بهار و به بهانه عید و رسم دیرینه ایرانیان که دید و بازدید و مهمانی رفتن است در قالب طنز، مسائل ریز و درشتی را بیان می‌کند.
این مجموعه پس از موفقیت دو فصل از مجموعه «مهمونی» که به عنوان محصولات نمایش خانگی به بازار عرضه شده بود، این بار با عنوان مهمانی، در قاب تلویزیون قرار گرفته و از ابتدای نوروز امسال از قاب شبکه نسیم راهی خانه‌ها شد.

از آنجا که تصویربرداری این مجموعه با بالاترین کیفیت صورت گرفته بود، اکنون با کیفیت ۴K-HDR در شبکه فراتر نیز در مرحله آماده سازی قرار گرفته و از هفته اول اردیبهشت آماده پخش از آنتن این شبکه است.
«مهمانی» که پخش اصلی آن در ساعت ۲۱:۳۰ چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها از شبکه فراتر است ، در طول هفته نیز در ساعاتی متفاوت تکرار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • برنامه «مهمانی» از شبکه پیشران فراتر
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • عکس‌| خانواده بکام در مهمانی تولد ویکتوریا
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • ۸۴۷ فرزند یتیم ومحسنین تحت حمایت در طرح اکرام ایتام بهشهر
  • انتقاد عجیب توخل از مولر: او دیگر چه باید بکند!