Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@14:06:35 GMT

اعلام نظر دادستان در مورد زمین مورد مناقشه در تبریز

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۱۸۳۶

اعلام نظر دادستان در مورد زمین مورد مناقشه در تبریز

دادستان تبریز در رابطه با تغییر کاربری قطعه زمین مورد مناقشه در ولیعصر تبریز از فضای سبز به مسکونی در فضای مجازی گفت: متاسفانه این اقدامات غیرواقعی و موجه نبوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  طی روزهای گذشته در ولیعصر تبریز و مجاورت ساختمان مرکز تجارت جهانی، بر سر قطعه زمینی در مورد مسکونی و فضایی سبز بودنش کش‌وقوس‌های فراوانی وجود دارد اهالی معتقد هستند این قطعه زمین فضای سبز بوده و راه و شهرسازی در حال تغییر کاربری آن است و مسکن و شهرسازی نیز با ارائه مستنداتی از کاربری مسکونی و مالکیت آن به دولت خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار ما ضمن پیگیری موضوع از طرفین، وضعیت این قطعه زمین را از دادستان تبریز نیز جویا شده بود که وی پاسخگویی به آن را منوط به کسب مستندان و بررسی آن دانسته بود.

محبوب علیلو دادستان تبریز امروز درباره نتایج حاصله طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در تبریز گفت: بررسی شواهد و مستندات موجود حکایت از آن داشت که متاسفانه چندین شاخه درخت که حتی فاقد ریشه بودند در این زمین توسط افرادی کاشته شده بود تا دلایلی بر فضای سبز بودن آن ارائه شود که نمی‌تواند دلیلی بر این مدعا باشد.

وی افزود: همچنین مسکن و شهرسازی برای این قطعه زمین پلاک ثبتی به مالکیت خود به عنوان مدارک لازم برای پرونده ارائه داده که حکایت از مالکیت این مجموعه برای این قطعه زمین دارد.

علیلو با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رابطه با تغییر کاربری این قطعه زمین از فضای سبز به مسکونی در فضای مجازی اظهار داشت: متاسفانه این اقدامات غیرواقعی و موجه نبوده است.

گزارش فارس حاکی است، معاون املاک و حقوقی سازمان راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در تبریز اظهار داشت: این قطعه زمین از سال 1353 کاربری مسکونی داشته و در تمام طرح‌های تفصیلی تبریز تاکنون از این ملک به عنوان مسکونی نام برده شده و به هیچ عنوان فضای سبزی برای آن تعریف نشده است.

حنیف درویشی اضافه کرد: در آخرین طرح تفصیلی شهر تبریز ابلاغی سال 1391 و همچنین طرح جامع این شهر، ابلاغی 1397، که به عنوان مستندات قانونی برای فضاهای شهری تبریز به آنها استناد می‌شود از این زمین با کاربری مسکونی یاد شده است.

 

وی در پاسخ به مستندات موجود بر مبنای نامه‌ای از سوی مدیر شهرسازی و معماری وقت مسکن و شهرسازی آذربایجا‌ن‌شرقی در سال 1377 مبنی بر تغییر کاربری این زمین به فضای سبز گفت: در این نامه با اشاره به پیشنهاد اجرای پروژه جابه‌جایی خیابانی در این محدوده، تاکید بر اختصاص زمین آزاد شده ناشی از این جابه‌جایی به  فضای سبز کرده‌اند که این پروژه اجرایی نشده و در نتیجه فضا و زمین آزاد شده در این محدوده نیز بوجود نیامده که به فضای سبز اختصاص یافتن آن منجر شود.

 

درویشی قطعه زمین مورد تاکید اهالی را داری سند 6 دانگ تک برگ با کاربری مسکونی و به مالکیت دولت اعلام کرد و افزود: این قطعه زمین به قطعات 250 متری تفکیک شده و در قالب مزایده به فروش می‌رسد و حتی در بودجه سال 99 نیز به منابع مالی ناشی از فروش این مستقلات و واریز منافع مالی ناشی از این واگذاری به خزانه دولت، تاکید شده است.

وی از هموطنانی که همت و دغدغه ایجاد فضای سبز در مناطق خود را دارند خواست تا با همکاری نهادهای مربوطه نسبت به ایجاد فضای سبز در لکه‌های تعیین شده در طرح‌های تفضیلی و جامعه اقدام کنند که این کار مورد حمایت و پشتیبانی تمام ارگان‌های مرتبط شهری می‌باشد.

در سامانه «فارس من»  مخاطبان این خبرگزاری با ثبت پیگیری چرا فضای سبز تبریز هر روز آب می‌رود  خواستار پیگیری این موضوع شده بودند.

 

انتهای پیام/60014

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز فضای سبز زمین دادستان محبوب علیلو خبرگزاری فارس فارس تبریز تغییر کاربری طرح تفضیلی کاربری مسکونی راه و شهرسازی دادستان تبریز کاربری مسکونی قطعه زمین تغییر کاربری فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس بنیاد مسکن کشور در سفر به ارومیه با اعلام این خبر گفت: در کل کشور ۱ میلیون قطعه زمین به روستائیان واکذار میشود که سهم آذربایجان غربی برای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ سی هزار قطعه زمین است 

غلامرضا صالحی افزود: از این مجموع ۱۵ هزار قطعه سهم سال ۱۴۰۲ است که تا پایان تیرماه واگذار میشود و ۱۵ هزار قطعه سهم امسال است که تا پایان شهریورماه به متقاضیان تحویل داده خواهد شد

وی از افزایش ۵ هزار فقره‌ای تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در آذربایجان غربی هم خبرداد وگفت:سال گذشته ۱۷ هزار ۵۰۰ فقره تسهیلات پرداخت شد که امسال به ۲۲ هزار و ۵۰۰ رسیده است که تا بزودی پرداخت خواهد شد 

رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه تعداد خانه‌های مقاوم استان ۳۴ درصد است و از میانگین ۵۸ درصدی کشور کمتر است گفت: در مدت فعالیت دولت سیزدهم سهم آذربایجان غربی مقاوم سازی ۴۰ هزار خانه روستایی بوده است که ۸۰ درصد آن تا کنون محقق شده است

صالحی با بیان اینکه سقف تسهیلات از ۲۵۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون رسیده است خاطرنشان کرد: انتظار میرود مردم رغبت بیشتری برای دریافت این تسهیلات داشته باشند

وی افزود: با کمک نهاد‌های حمایتی در نظر داریم تمام واحد‌های نیمه تمام را که به علت کمبود نقدینگی خانواده‌ها به اتمام نرسیده است را از محل حساب ۱۰۰ امام تکمیل کنیم 

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از ۴ هزار میلیارد تومان سهمیه قیر برای بهسازی معابر روستایی هم خبرداد و‌کفت: سهم آذربایجان غربی از این میزان قیر ۱۷۴ میلیارد تومان است که بزودی تخصیص داده میشود

غلامرضا صالحی همچنین به بازسازی واحد‌های مسکونی آسیب دیده ۲زلزله خوی هم اشاره کردو گفت؛ ۳هزار و ۲۸۰ واحد احداثی و ۲۰ هزار واحد تعمیری داشتیم که در حال حال به پیشرفت ۹۶ درصدی رسیده اند و تا پایان اردیبهشت ماه به مردم تحویل داده میشوند

دیگر خبرها

  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی