Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:11:26 GMT

جلوگیری از ورشکستگی رستوران‌ها با ارائه خدمات در فضای باز

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۳۵۹۷

جلوگیری از ورشکستگی رستوران‌ها با ارائه خدمات در فضای باز

ایسنا/خراسان رضوی در شهر ویلنیوس(پایتخت لیتوانی) فضای باز برای ارائه خدمات به مشتریان در نظر گرفته شده تا راهکاری برای جلوگیری از انتشار ویروس و همچنین کمک به شروع فعالیت‌های اقتصادی برای این مشاغل باشد.

به نقل از نیوز، شهرداری این شهر اعلام کرد: به دلیل قرنطینگی ایام کرونایی، فضاهای شهری را به‌صورت رایگان برای مراکز پذیرایی در نظر گرفته است و مشتریان برای استفاده از این خدمات باید کوپن (واچربلیت) تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واچر بلیت، کوپن یا سند هزینه‌هایی است که درازای پرداخت مبلغی برای هر معامله که ارزش مالی دارد، انجام می‌شود.

شهرداری ویلنیوس تمام فضاهای عمومی پایتخت لیتوانی را برای مراکز پذیرایی در فضای باز به‌صورت رایگان ارائه می‌کند.

این ابتکار به‌سرعت موردتوجه این مشاغل قرار گرفت و تنها در یک روز کاری 151 درخواست از رستوران‌ها و کافه‌ها را به دنبال داشت.

در این روزهای کرونایی؛ رستوران و کافه‌ها برای کسب درآمد و حفظ شغل تنها دو راه دارند و آن‌هم ارائه غذای بیرون بر و یا استفاده از خدمات در فضای باز است.

برخی از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها که پیاده‌روهای کوتاهی داشتند، نمی‌توانند در فضای بیرونی خود فعالیت کنند و باید از طرح ارائه غذای بیرون بر استفاده کنند.

بر اساس این قانون، باید از فاصله یک متری از مسیر پیاده‌رو و فاصله دو متری بین مشتریان اطمینان حاصل شود.

شهرداری نقشه‌ای از مکان‌های موردنظر برای کافه‌های باز در شهر را اعلام کرده است و این نشان می‌دهد که موسسات پذیرایی، این فرصت را برای بقای فعالیت خود، کارآمد و ضروری می‌دانند.

این مشاغل نباید درحرکت عابران پیاده و یا افزایش ترافیک تغییر ایجاد کنند.

بسته حمایتی شهرداری برای خدمات پذیرایی این است که در سال 2020 معاف از پرداخت عوارض هستند.

همچنین، کامیون‌های مواد غذایی با مجوز برای حداقل یک محله، مجاز به کار در کل شهر بدون اخذ مجوز جداگانه هستند.

در آینده نزدیک، شهرداری قصد دارد با تبلیغاتی در فضای باز، این پروژه را تقویت کند.

شهرداری همچنین اعلام کرد: برای کادر بهداشتی هدیه‌ای به ارزش 25 یورو برای شرکت‌های فرهنگی و پذیرایی که در ویلنیوس فعالیت دارند، در نظر گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس رستوران فضای باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار

محمود ایرانمنش با اشاره به برنامه‌ریزی لازم و هماهنگی با مدیران و نیرو‌های مربوط گفت: تمام نیرو‌های خدمات‌شهری در مناطق مختلف شهر کرمان، در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین ماشین‌آلات و ادوات موردنیاز برای مقابله با بروز هرگونه مشکل در هنگام بارش‌های احتمالی، پیش‌بینی و تمام محدوده‌هایی که احتمالا دچار آبگرفتگی می‌شود، پاک‌سازی و ساماندهی شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مسدودشدن مسیر روان‌آب‌ها خبر داد و گفت: همچنین در کنار این اقدامات، هماهنگی بین‌بخشی با ارگان‌های خارج از شهرداری و همراهی و همکاری مطلوب با تمام واحد‌های ستادی و اجرایی مشترک در مواجه با بارش‌های پیش رو و مجهزشدن مناطق به تجهیزات، صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: توصیه ما به شهروندان، پرهیز از رهاسازی زباله‌ها در معابر و کانال‌ها، برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها و ایجاد مشکل در دفع آب‌های سطحی و نیز تسهیل فرآیند‌های اجرایی مقابله با آبگرفتگی در زمان بارندگی است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه مشکل در زمان بارندگی‌های آینده با مرکز ارتباط مردمی شهرداری به شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • تاکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان