Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@08:28:38 GMT

خبرخوش کرونایی از آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۳۷۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پیک بیماری کرونا در آذربایجان شرقی پشت سر گذاشته شده و این ویروس در حال کنترل است. ناطقان:  به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمدحسین صومی روند شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی را کاهشی اعلام و اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود از روز 31 فروردین سیر نزولی بیماری کووید 19 در استان ثبت شده است به طوری که طی هفته جاری، 25 درصد کاهش در افراد با علائم مثبت کرونا را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی نیز همان روند نزولی وجود دارد و در حدود 13 درصد کاهش مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و 12 درصد نیز کاهش در مرگ و میر بیماران مبتلا را شاهدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه از روز 14 اسفند ماه در آذربایجان شرقی شاهد افزایش تعداد مبتلایان کرونا بودیم، ادامه داد: شناسایی افراد مبتلا از طریق آزمایش در بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان انجام می‌گرفت و افزایش در مبتلایان به بیماری کرونا را با شیب ملایمی شاهد بودیم که این روند تا 22 فروردین ماه ادامه داشت و دلیل اصلی این افزایش آزمایشات سرپایی بود.

صومی بیشترین تعداد مراجعه به مراکز 16 ساعته در کشور را متعلق به آذربایجان شرقی دانست و اضافه کرد: بر همین اساس آمارها نشان می‌دهد شیب افزایشی مبتلایان به کرونا در استان تا 31 فروردین ماه ادامه داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز دلایل عمده دیر رسیدن به پیک بیماری کرونا در آذربایجان شرقی را مربوط به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از همان روز اول شیوع اعلام کرد که در این راستا تمهیدات خوبی نیز اتخاذ شد و آب و هوا نیز در روند این بیماری تأثیر داشت.

وی با اشاره به اینکه مردم در کل مراحل مقابله با ویروس کرونا همراهی خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و ما از روند موجود راضی هستیم، گفت: اما با آغاز ماه مبارک رمضان و برخی مهمانی‌های مربوط به افطاری، ما نگران شیوع دوباره این ویروس هستیم که در روزهای آتی محدودیت‌هایی که داشتیم، شکسته شده که شاید مجبور باشیم تمهیدات جدیدی را در این زمینه انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: اگر بهداشت فردی را رعایت کنیم و بهداشت محیط را نیز جدی بگیریم و به سلامت دیگران اهمیت قائل شویم و در رمضان همان طوری که امساک از خوردن و نوشیدن اصل دینی ماست، امساک در رفت و آمدها را هم داشته باشیم بدون شک در روزهای آتی باز شاهد کاهش روند بیماری در استان خواهیم بود.
منبع: تابناک برچسب ها: کرونا ، آذربایجان ، ناطقان ، کنترل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا آذربایجان ناطقان کنترل رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریز و جلفا در صدر اسکان نوروزی فرهنگیان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مسعود سعادتی از برخی مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان واقع در مدارس شهید صدوقی و آیت الله کاشانی ناحیه یک تبریز، بازدید کرد.

وی امروز در حاشیه این بازدید به منظور ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده به فرهنگیان با اهدای سوغاتی به مهمانان نوروزی مستقر در مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان، خوش‌آمد گفت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه ۷۸ مدرسه در استان برای پذیرش مهمانان نوروزی فرهنگی آماده شده بود، گفت: مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان شهرستان‌های تبریز و جلفا به ترتیب پرمسافرترین مراکز استان شدند.

وی تصریح کرد: طبق آمار اعلامی ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان استان تا شش فروردین ماه، ۱۳۸۵ خانوار در این دو مرکز، اسکان یافته‌اند و شهرستان تبریز و جلفا در صدر مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان استان آذربایجان شرقی قرار گرفتند.

سعادتی ادامه داد: شهرستان‌های کلیبر، سراب، خداآفرین و اهر و مرند نیز در رتبه‌های بعدی از نظر تعداد خانوار‌های اسکان یافته در مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان استان قرار دارند و تا تاریخ ششم فروردین ماه، ۶۵۱۸ نفر (۱۰۷۰۲ نفر روز) در مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان استان پذیرش شده‌اند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • توزیع دو هزار بسته معیشتی در تبریز
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود
  • ببینید | لحظه انفجار یک مسجد در تبریز + جزئیات
  • بارش برف بهاری در تبریز + فیلم
  • انفجار گاز در منزل مسکونی در تبریز ۱۰ مصدوم برجای گذاشت
  • ۱۰ مصدوم بر اثر انفجار گاز در آخمقیه تبریز + فیلم
  • تبریز و جلفا در صدر اسکان نوروزی فرهنگیان آذربایجان شرقی