Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@01:55:54 GMT

کشف ۴ تن و ۹۹ کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۴۱۵۲

کشف ۴ تن و ۹۹ کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای خراسان رضوی

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی از کشف ۴ تن و ۹۹ کیلوگرم مواد مخدر در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار ماشاءلله جان‌نثار پیش از ظهر امروز در نشست خبری گزارش عملکرد فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی در سال 98 و اقدامات مقابله با کرونا که در ستاد فرماندهی مرزبانی این استان برگزار شد، اظهار کرد: مرزبانی در کنار سایر نیروی‌های مسلح و مسؤول اقدامات پیشگیرانه مؤثری را در ایام کرونا انجام داده که بخشی از آن کنترل مبادی ورودی به شهرهای مرزی مانند درگز و گردنه تیوان است که مرزبانان در سرمای زیر صفر درجه بیش از ۴۰ شبانه‌روز از مرزها حفاظت می‌کنند و خوشبختانه درگز جزو شهرستان‌های سفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مرزبان‌های ما جهت کنترل تفرجگاه‌ها در ۱۳ فروردین سال جاری حضور فعال داشتند، بیان کرد: مرزبان‌ها در ۴ معبر استان مستقر شده و طبق مصوبه استانداری تیم پزشکی نیز در دوغارون مستقر شدند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسؤولیت پایش را برعهده‌ دارند.

وی با یادآوری اینکه فعالیت‌های مرزبانی در معبرهای مختلف تعطیل نمی‌شود، چرا که وظیفه‌ حفاظت و صیانت از مرزها را برعهده دارد، عنوان کرد: در بخش رزمایش همدلی مؤمنانه نیز مرزبانی اقدامات مؤثری را از جمله قربانی ۱۵ رأس گوسفند و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی در حوزه‌های مرزی داشته‌ایم.

جان‌نثار خاطرنشان کرد: مأموریت اصلی مرزبانی حفاظت، صیانت و حراست از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در این ضلع وظیفه دارد از ورود کالاهای قاچاق و مواد مخدر جلوگیری کند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته ۴ تن و ۹۹ کیلوگرم مواد مخدر که نزدیک به یک تن از این مواد هروئین بوده کشف شده است، بیان کرد: همچنین در سال 98 نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش دیپلماسی مرزی ملاقات با کشورهای مختلفی را از جمله افغانستان و پاکستان را داشتیم که منجر به ۲۲۰ ملاقات مرزی شده است، گفت: در باجگیران، لطف‌آباد، سرخس و دوغارون نیز که چهار معبر اصلی خراسان رضوی است بحث کنترل مبادی ورودی و خروجی را داشته‌ایم.

جان‌نثار افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید به‌نام «جهش تولید» در این راستا نیز مرزبانی تلاش کرده تا امنیت را در مرزها ارتقا دهد و فرصت و ظرفیت مناسبی را برای فعالیت‌های مختلف کشاورزی، دامداری، تجارت ایجاد کند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اجازه تردد غیرمجاز در مرزهای غیررسمی را نمی‌دهیم، ادامه داد: هر ساله در پایان اسفندماه شاهد افزایش خروج اتباع افغانستان هستیم که در پایان سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه برای کارکنان و سربازان مرزی اقدامات پیشگیرانه‌ای اعمال شده است، متذکر شد: تا کنون هیچ‌گونه ابتلای بیماری کارکنان و سربازان در خراسان رضوی به ویروس کرونا گزارش نشده است.

جان‌نثار از افزایش ۴۹ درصدی مواد مخدر به نسبت سال‌های گذشته خبر داد و منشأ این کشفیات را از خارج از مرزهای خراسان رضوی عنوان کرد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه حقوق و رسیدگی‌های معیشی کارکنان مرزبانی به‌خوبی انجام می‌شود، اضافه کرد: در سال‌های گذشته نیز در راستای کنترل و حراست مرزها اقدامات مختلفی انجام شده است.

وی از دامداران خواست تا با مراقبت بیشتر مانع خروج دام‌هایشان از مرزهای کشور شوند و اظهار کرد: رانندگانی که قصد ورود یا خروج از کشور را دارند، مراقب باشند تا برخی افراد کالاهای قاچاق و مواد مخدر را در خودروهایشان جاسازی نکنند.

جان‌نثار تصریح کرد: کشورهای دوست و همسایه ما نیز لازم است مراقبت کنند تا اتباع آن‌ها به‌طور غیرقانونی قصد ورود به کشور ما را نداشته باشند تا مشکلی به‌وجود نیاید.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست، ضمن تشکر از خدمات مدافعان سلامت خطاب به پرستاران حاضر در جلسه، گفت: جهاد، فداکاری و ایثارگری که شما عزیزان انجام دادید، در تاریخ زندگی شما ثبت و ذخیره‌ای برای عالم قیامت است.

حجت الاسلام علیرضا رامیار با اشاره به اینکه در این جلسه بنا داریم از زحمات پرستاران عزیز تقدیر و تشکر کنیم، یادآور شد: طبق سفارش قرآن هرکس در مسیر خداوند جهاد کرده و از مرزهای دینی، جغرافیایی، فرهنگی و ارزش‌های خودش مجاهدت کند راه هدایت برایش گشوده‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بهترین تعاریف و مصادیق را برای جامعه پزشکان و پرستاران به‌کار برده‌اند، متذکر شد: کاری که برای رضای خداوند باشد ارزشمند است، مردم عزیز ما نیز همواره قدرشناس کادر پزشکی و سلامت هستند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از مردم ما هنوز مرزبان و مرزبانی را نشناخته‌اند، تصریح کرد: نتیجه‌ مرزشناسی این است که مرز حراسی نخواهیم داشت.

گفتنی ‌است؛ در این جلسه از زحمات پرستاران و کادر پزشکی مرزبانی در بیمارستان‌ و کلینیک‌ها تقدیر شد. 

انتهای‌پیام/ 70058

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر خراسان رضوی فرمانده مرزبانی خراسان رضوی مرزهای خراسان رضوی فرمانده مرزبانی خراسان رضوی فرماندهی مرزبانی مواد مخدر جان نثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

به گزارش قدس خراسان، سید حسن رحیمی زاده اظهار کرد: این میزان مواد افیونی در ۲۴ ساعت گذشته حین ورود به کشور در سالن مسافری از سوی پرسنل گمرک مرزی دوغارون کشف شد.

مدیرکل گمرک مرزی دوغارون ادامه داد: ۲ کیلو و ۵۰ گرم از این مواد مخدر شیشه و ۸۰۰ گرم آن هروئین فشرده است.

وی اظهار کرد: در این ارتباط ۲ تبعه افغانستانی دستگیر و با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

رحیمی زاده بیان کرد: سال گذشته در راستای مبارزه با ورود مواد مخدر از سمت افغانستان به ایران از طریق گذرگاه زمینی دوغارون، افزون بر ۶۰۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در این معبر زمینی کشف و ضبط شد.

مدیرکل گمرک مرزی دوغارون اضافه کرد: همچنین پارسال ۷۵ کیلوگرم پیش ساز مواد مخدر در گمرک دوغارون کشف شد.

دیگر خبرها

  • امنیت مطلوبی در مرزهای استان حاکم است
  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد
  • کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد
  • کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی