Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:56:50 GMT

حضور ۵۸ درصدی دانش آموزان استان اصفهان در شبکه شاد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۴۱۶۶

حضور ۵۸ درصدی دانش آموزان استان اصفهان در شبکه شاد

ایسنا/اصفهان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون حدود ۹۹ درصد معلمان ابتدایی و ۹۷ درصد معلمان دوره متوسطه استان در سامانه شاد عضو شده اند، گفت: بیش از ۵۸ دانش آموزان استان در این سامانه اعلام حضور کرده اند و ۷۵ درصد کلاس های ابتدایی و ۹۱ درصد کلاس های متوسطه تشکیل شده است.

محمد اعتدادی در نشستی با خبرنگاران که امروز (چهارشنبه- ۱۰ اردیبهشت) برگزار شد، اظهار کرد: سال های گذشته به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم برنامه های متعدد و متنوعی در استان داشتیم، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی توانیم برنامه ها را همانند سال های قبل اجرا کنیم، با این وجود برنامه های زیادی پیش بینی کرده ایم که در طول هفته آینده برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش طی دو ماهی که از شیوع ویروس کرونا می گذرد، گفت: این ویروس زندگی دانش آموزان، معلمان و والدین را در دنیا دستخوش تغییر کرد، به طوریکه بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز در استان اصفهان یادگیری را در خانه پیگیری کردند.

 اعتدادی با اشاره به اهمیت سلامت، افزود: باید به یاد داشته باشیم که این وضعیت اثرات بلندمدتی می تواند بر یادگیری دانش آموزان داشته باشد و در بیشتر کشورهای دنیا نیز این اتفاق می افتد، چراکه کسی پیش بینی این مدت تعطیلی را نمی کرد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه شرایط به وجود آمده فرصت هایی هم ایجاد کرد، توضیح داد: بازاندیشی در برنامه درسی و نحوه یادگیری و ارزیابی، شناسایی قابلیت های دانش آموزان و خانواده ها و تقویت برخی مهارت ها و انگیزه دانش آموزان ازجمله فرصت های ایجاد شده است.

وی با یادآوری اینکه بازگشایی مدارس همچنان در ابهام است و براساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا تعین تکلیف خواهد شد، تصریح کرد: در طول دوره ای که مدارس تعطیل بود باید تصمیماتی گرفته می شد تا پیوند خانواده ها و مدرسه در این شرایط تقویت شود، این درحالی است که شاید در هیچ زمانی از تاریخ فعالیت آموزش و پرورش چنین پیوندی وجود نداشت و این موضوع یکی از فرصت های پیش آمده است.

اعتدادی با اشاره به هجوم گسترده به سمت ابزارهای دیجیتال و فناوری که در کشور ما و شاید بسیاری از کشورها اتفاق افتاد، گفت: هنوز این آمادگی برای آموزش آنلاین وجود نداشت، اما همه تلاش خود را انجام داده ایم تا در آموزش دانش آموزان وقفه ای اتفاق نیفتد.

وی استمرار یادگیری در خارج از مدرسه را مستلزم اقداماتی دانست و تصریح کرد: از جمله این اقدامات فراهم کردن تجهیزات دیجیتالی برای دانش آموزان و آشنایی دانش آموزان با روش های استفاده از آن است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به پخش فیلم های آموزشی از صدا و سیما در روزهای ابتدایی تعطیلی مدارس، اظهار کرد: با انجام این کار اشکالاتی دیده شد ازجمله تعاملی نبودن این روش؛ به این دلیل مسئولان آموزش و پرورش به فکر افتادند تا در فضای مجازی استمرار یادگیری را در کنار صدا و سیما دنبال کنند و در پیام رسان های مختلف این ارتباط برقرار شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد محتوای آموزشی باقی مانده در فضای مجازی در حال آموزش است، تصریح کرد: در کنار آن سامانه تخصصی ای آر پی که از سال گذشته راه اندازی شده بود مورد بهره برداری آموزشی قرار گرفت و ساعت ها فیلم آموزشی در استدیو تجهیز شده، ضبط و در سامانه بارگزاری شد.

اعتدادی ادامه داد: باتوجه به اینکه آموزش باید به شکل نظام مندی تحقق پیدا می کرد، آموزش و پرورش به فکر ایجاد بستری به نام شبکه آموزشی دانش آموز یا همان شاد افتاد که این سامانه به همه استان ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، کوچ آموزشی از فضای فیزیکی به فضای مجازی اتفاق افتاد، گفت: کوچ دوم از فضای مجازی به فضای شاد بود که اتفاق خوبی است تا سال تحصیلی با موفقیت به پایان برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام اینکه هم اکنون تقریبا ۹۹ درصد معلمان ابتدایی و ۹۷ درصد معلمان دوره متوسطه در سامانه شاد عضو شده اند، گفت: بیش از ۵۸ دانش آموزان استان در سامانه اعلام حضور کرده اند، همچنین ۷۵ درصد کلاس ها در حوزه ابتدایی و ۹۱ درصد کلاس ها در حوزه متوسطه تشکیل شده است.

وی با تصریح براینکه هیچ اجباری به خرید گوشی های اندروید برای دانش آموزان نداشته ایم، اظهار کرد: دانش آموزان به مرور در سامانه عضو شده اند و آنها که امکان استفاده از این ابزار را ندارند از طریق تلویزیون آموزش می بینند و آنها که به تلویزیون هم دسترسی ندارند از طریق بسته های آموزشی که از طریق راهبران آموزشی در اختیار آنها قرار می گیرد آموزش می بینند.

اعتدادی با بیان اینکه در شرایط فعلی مشکلاتی داریم که امیدواریم در کنار هم بتوانیم سال تحصیلی را به پایان برسانیم و امتحانات پایان سال که برنامه آن مشخص شده را برگزار کنیم، افزود: هر سال دوماه قبل از برگزاری امتحانات خرداد، برنامه ای به دانش آموزان داده می شد تا برای آمادگی امتحانات برنامه ریزی کنند، امسال هم یک ماه و نیم فرصت هست تا دانش آموزان خود را برای امتحانات پایان سال آماده کنند، درحالیکه در حوزه ابتدایی ارزیابی دانش آموزان به صورت توصیفی انجام خواهد شد.

وی همچنین درخصوص بازگشت شهریه مدارس غیرانتفاعی به والدین، گفت: باتوجه به استمرار آموزش ها، بازگشت شهریه مصوب موضوعیتی ندارد، ولی شهریه ای که برای هزینه های جانبی اخذ شده مقرر شده پس از پایان سال تحصیلی و براساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش پرورش شبکه شاد مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درصد کلاس ها درصد معلمان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی امروز ۴ اردیبهشت‌ماه، در سمینار اوتیسم با موضوع آشنایی با عوامل تاثیرگذار در اختلال اوتیسم و درمان اختلال آگاهی‌بخشی و بازگویی تجارب زیسته مادران و معلمان‌ که در دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در مدارس خود آموزش واحدی برای نوآموزان و دانش‌آموزان اوتیسم نداریم. ده‌ها آموزش برای آن‌ها تعیین شده که با توجه به شرایط و توانمندی هر دانش‌آموز و سطح‌بندی طیف اوتیسم است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است، عنوان کرد: اولین مدرسه اوتیسم در استان ۱۵ سال پیش با ۳۰ دانش‌آموز شروع به کار کرد. در دو، سه سال گذشته ۲۱۴ دانش‌آموز طیف اوتیسم داشتیم، سال گذشته ۳۲۰ نفر بودند و در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در سامانه ۴۲۵ نفر دانش‌آموز طیف اوتیسم ثبت شده است.

وی افزود: ۱۵ سال پیش یک مدرسه اوتیسم داشتیم که الان به ۱۰ مدرسه رسیده، ۵ مدرسه در مشهد و ۵ مدرسه در نیشابور، تربت جام، تربت حیدریه و سبزوار قرار دارد. در گناباد نیز ۷، ۸ دانش‌آموز شناسایی شدند و برای آن‌ها کلاس تشکیل شده است.

روحانی بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها این اختلال را پنهان می‌کنند و ممکن است مراجعه نکنند. شاید هزاران نفر دیگر هنوز در خانه‌ها هستند. قدم‌های خوبی در استان برای دانش‌آموزان طیف اوتیسم برداشته شده و در محتوای آموزشی پیشگام هستیم. اولین استانی هستیم که مرکز پیش‌دبستانی تخصصی و کودکستان استثنایی برای این گروه داریم.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهمترین چالش‌های ما در اختلال طیف اوتیسم پذیرش این دانش‌آموزان و نوآموزان است، تصریح کرد: چالش ما با والدین است که شاید پذیرشد این اختلال را نداشته باشند که بچه را نگه دارند به این امید که بهبود پیدا کنند. والدین و افراد جامعه باید تفاوت‌های فردی را بپذیرند و نگاه خود را تغییر دهند.

وی ادامه داد: نهادهای اجتماعی، نهادهای دولتی و غیر دولتی و شهرداری‌ها باید پارک‌های ویژه‌ای را مناسب‌سازی کنند و بخش سرگرمی برای افراد خانواده بگذارند. مبلمان شهری باید برای این دانش‌آموزان مناسب‌سازی شود. در زمینه ایاب و ذهاب مشکلاتی وجود دارد.

روحانی اضافه کرد: در زمینه محتوای آموزشی نیز هنوز نتوانستیم محتوای آموزشی خاص برای دانش‌آموزان تعریف کنیم و هنوز بر اساس محتواهای کم‌توان ذهنی آموزش می‌دهیم اما همکاران ما با تلاشی که داشتند کتاب‌هایی را تعریف کردند که آموزش تصویری دارد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد پیشنهاد دادند تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و دانشجویان در درس آشنایی با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یا اختلالات رفتاری، بازدیدی از مدارس ما داشته باشند و با طیف اوتیسم آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان