Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون دوومیدانی از مهرماه سال گذشته پس از رفتن کیهانی مدام در حال تغییر و تحول است و گویا مادر رشته‌های ورزشی هیچ‌ زمانی در ایران رنگ آرامش نمی‌بیند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رشته دوومیدانی اگرچه مادر رشته‌های ورزشی است اما در ایران می‌توان به آن مادر رشته‌های پرحاشیه هم لقب داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اواخر مهرماه سال گذشته دوره چهارساله مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی به پایان رسید و ایرج عرب به عنوان سرپرست در این فدراسیون منصوب شد؛ انتخابی که با حواشی زیادی روبه‌رو بود چرا که به اعتقاد اهالی دوومیدانی عرب سابقه‌ای در این رشته ندارد و نمی‌تواند رشته پرحاشیه دوومیدانی را سر و سامان بدهد.

با آمدن عرب ابتدا دبیر فدراسیون دوومیدانی بعد از مدتی تغییر کرد. هاشم صیامی که در زمان ریاست کیهانی به عنوان دبیر در این فدراسیون مشغول به کار بود جای خود را به پژمان معتمدی داد و به این ترتیب رأس فدراسیون از دوره ریاست قبلی تغییر کرد. در اواخر سال 98 با وجود اینکه روسای هیئت‌های استانی به شدت به دلیل شیوع ویروس کرونا با برگزاری مجمع فدراسیون دوومیدانی مخالف بودند اما به اصرار وزارت ورزش و جوانان این مجمع برگزار شد و در نهایت افشین داوری به عنوان رئیس این فدراسیون منصوب شد.

داوری پیش از این هم ریاست فدراسیون دوومیدانی را برعهده داشت و به همین منظور خیلی از اهالی دوومیدانی از این انتخاب خوشحال بودند. در همان زمان کیهانی رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی به روند انتخابات اعتراض کرد و به همراه چند نفر دیگر به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کردند تا‌ آنها این موضوع را پیگیری کنند. در نهایت با اعلام معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ریاست افشین داوری در فدراسیون دوومیدانی ابطال شد و مهدی مبینی به عنوان سرپرست برای فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد. نکته جالب اینکه مبینی در شرایطی به عنوان سرپرست برای فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد که او نامزد ریاست فدراسیون دوومیدانی بود البته قبل از مجمع انصراف خود را اعلام کرد.

چند روز پیش پژمان معتمدی که در زمان سرپرستی ایرج عرب به عنوان دبیر فدراسیون دوومیدانی انتخاب شده بود از سمت خود کنار رفت و دبیر فدراسیون ناشنوایان شد. به این ترتیب دوباره تغییرات در فدراسیون به وجود آمد. فدراسیون دوومیدانی را باید آبستن تمام تغییرات و حواشی دانست. رشته‌ای که مدت‌هاست با حواشی عجین شده است و مشخص نیست بعد از این هم چه اتفاقی برای آن رقم بخورد.

تیمور غیاثی در گفتگو با خبرنگار  آنا، درباره شرایط این روزهای دوومیدانی گفت: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌ها تعطیل شده است و مشخص نیست این ویروس چه زمانی از بین می‌رود و برنامه‌های دوومیدانی‌کاران به روال عادی خود برگردد.

وی در مورد قطع همکاری معتمدی با فدراسیون دوومیدانی گفت: معتمدی بسیار فرد با شخصیتی است و از دوران سرپرستی عرب در دوومیدانی به فدراسیون آمد. فکر می‌کنم شاید همفکری بین آنها نبوده به همین خاطر ترجیح داده استعفا کند. البته مبینی از خانواده دوومیدانی است و تلاش می‌کند در شرایط فعلی مشکلات را حل و فصل کند تا مجمع برگزار شود.

پیشکسوت دوومیدانی در مورد حضور ورزشکاران در اردوهای برون مرزی گفت: به نظرم این اردوها خیلی تأثیر گذار نبوده است. این ورزشکاران به سیبری رفتند که به شدت هوا در آن منطقه سرد است و نمی‌توان تمرین کرد. اگر قرار بود تمرینات با کیفیتی داشته باشند می‌توانستند در ایران در جزیره کیش تمرینات را پیگیری کنند. به هر حال تصمیم این گونه بوده است و امیدوارم با برطرف شدن ویروس کرونا حداقل اردوی ملی‌پوشان برگزار و به آمادگی برسند.

غیاثی در مورد شانس کسب سهمیه توسط ملی‌پوشان دوومیدانی اظهار کرد: ما دو سهمیه توسط احسان حدادی و حسن تفتیان کسب کردیم و به نظرم مهدی پیرجهان احتمال دارد بتواند از طریق رنکینگ جهانی سهمیه کسب کند. بقیه ورزشکاران فاصله رکوردی زیادی تا ورودی المپیک دارند و شانس زیادی برای کسب سهمیه نخواهند داشت. شاید این تعویق المپیک فرصتی برای برخی دوومیدانی‌کاران باشد تا بتوانند با آمادگی به مسابقات اعزام شوند و رکوردهای ورودی سهمیه را کسب کنند.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: فدراسیون دوومیدانی دوومیدانی ایرج عرب مبینی فدراسیون دوومیدانی مادر رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد

۱۵ نفر در انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کردند که در بین آنها نامی از سرپرست فعلی این فدراسیون دیده نمی‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهلت ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج که از روز 15 فروردین ما آغاز شده بود، امروز به پایان رسید.

تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش

 

در طول این 10 روز کاری، 15 نفر اقدام به نام‌نویسی کردند که در بین آنها نام شادی پریدر سرپرست فدراسیون دیده نمی‌شود. این در حالی بود که پریدر روز گذشته استعفا کرده بود تا بتواند ثبت‌نام کند، اما پس از صحبت با وزیر ورزش از این کار خودداری کرد.

کاظم دستگردی سرپرست دبیری و و دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: تا روز قبل فقط سه نفر ثبت‌نام کرده بودند، اما پس از آنکه مشخص شد پریدر ثبت‌نام نمی‌کند، 12 نفر امروز به فدراسیون مراجعه کردند. البته با توجه به اینکه مدارک برخی از این افراد کامل نیست، فعلاً اسامی نفرات ثبت‌نام کننده را اعلام نمی‌کنیم و این کار روز شنبه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار سرپرست فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک
  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد
  • جایزه نقدی المپیک زیر سوال رفت!
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان