Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،در بسته خبرهای دادگستری کرمان خبرهای زیر را می خوانیم:

کمک مومنانه ۲۰۰ میلیون ریالی دادگستری کرمان به نیازمندان

رییس کل دادگستری استان کرمان از اجرای طرح کمک مومنانه در این استان، گفت: در مرحله نخست کمک مومنانه ۲۰۰ میلیون ریالی شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان به نیازمندان جمع آوری شده و در قالب سبد‌های غذایی به خانواده‌های زندانیان نیازمند و سایر محرومان اهداء خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یدالله موحد در شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان، با اشاره به پیگیری اجرای ایده کمک‌های مومنانه از سوی بسیج کارکنان و بسیج حقوقدانان افزود: این طرح در ادامه در سایر حوزه‌های قضایی نیز اجرایی شده و کمک‌های جمع آوری شده نیز در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

او تصریح کرد: جمع آوری کمک‌های مومنانه یک برنامه کشوری و مبتنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و امیدواریم در شرایط کنونی کشور و با توجه به مشکلاتی که به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ ایجاد شده، در حد توان خود به جامعه هدف کمک کنیم.

موحد با اشاره به اینکه استان کرمان آمادگی لازم برای جمع آوری کمک‌های مومنانه و توزیع آن‌ها در بین مردم را دارد، گفت: مردم کشور در اوج تلخی‌های ویروس کرونا با اجرای رزمایش کمک مومنانه صحنه‌های شیرین و غرور آفرینی را رقم زده اند و دستگاه قضایی در این زمینه همراه و همگام با جامعه پیش خواهد رفت.

طراحی و راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی شعب دادگستری استان کرمان

موحد در ادامه با اشاره به طراحی و راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی شعب دادگستری استان کرمان، گفت: تمامی شعب و حوزه‌های قضایی امکان اتصال به این سامانه را دارند تا از مراجعات متفرقه متقاضیان جلوگیری شده و ضمن کاهش مراجعات غیرضروری افراد، تسهیل و سرعت در پاسخگوئی به مراجعان محقق شود.

او اظهارداشت: سامانه نوبت دهی اینترنتی شعب دادگستری استان کرمان با هدف جلوگیری از تراکم جمعیت متقاضیان در فضای کنونی ناشی از بیماری کووید ۱۹ راه اندازی شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در این سامانه باید اطلاعات لازم به صورت کامل در اختیار افراد قرار گیرد، گفت: این سامانه در مرحله ابتدایی برای نوبت دهی اینترنتی ملاقات‌های مردمی رییس کل دادگستری اجرایی شده بود و در فاز دوم در بین مراجعان به محاکم، شعب اجرای احکام و ... اجرایی می‌شود.

موحد ادامه داد: با طراحی و اجرای صحیح سامانه نوبت دهی اینترنتی شعب دادگستری استان کرمان، وضعیت بسیار خوبی حاصل شده و نظم لازم در رسیدگی به پرونده‌ها ایجاد خواهد شد.

او بر اولویت بندی شعب برای پیوستن به سامانه نوبت دهی اینترنتی شعب دادگستری استان کرمان تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم همکاران و مراجعان به دستگاه قضایی را با استفاده از سامانه‌های نوین مقید به نظم بیشتر و حرکت‌های قانونمند و سیستماتیک کنیم، نتایج بسیار خوبی حاصل خواهد شد و روند پاسخگوئی به مردم با وضعیت بهتری انجام می‌شود.

رییس شورای قضایی استان کرمان اظهارداشت: لازم است که سامانه نوبت دهی اینترنتی شعب دادگستری استان کرمان بر اساس اولویت‌ها در شعب و محاکم قضایی اجرایی شده و طی سه ماه آینده تکمیل شود.

آغازطرح مدیریت و نظارت سیستماتیک بر پرونده‌های موجود در محاکم و مراجع انتظامی کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه تصریح کرد: برنامه درون استانی برای ساماندهی پرونده‌های موجود در کلانتری‌ها بر اساس خلاقیت کارکنان توانمند دادگستری استان کرمان طراحی شده و با قوت اجرایی می‌شود تا بررسی وضعیت رسیدگی به پرونده‌ها در مراجع قضایی و انتظامی سامان بخشی شود.

موحد گفت: سامانه مربوط به ساماندهی پرونده‌های موجود در کلانتری‌های استان برای جلوگیری از ورود اطلاعات نادرست به سیستم cms در دادگستری استان کرمان تشکیل شده است و در این رابطه دستورالعمل‌های مربوطه تدوین شده و به زودی در اختیار روسای شعب، دادستان ها، بازپرس‌ها و... قرار می‌گیرد و هر گونه قصور و کوتاهی در این زمینه منجر به گزارش دهی به مراجع مربوطه و پیگیری‌های بعدی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه به تمامی حوزه‌های قضایی اعلام شده که قضات و کارکنان دفتری در ورود اطلاعات و دستورات قضایی به سیستم توجه را داشته باشند، گفت: نظارت بر اجرای این مصوبه بر عهده سه تن از معاونین دادگستری استان کرمان گذاشته شده و هر ماه گزارشی از پیشرفت کار در این زمینه انجام می‌شود و در صورت روز هر گونه اشتباه، متخلفان احتمالی به هیات رسیدگی به تخلفات اداری و یا دادسرای انتظامی قضات معرفی می‌شوند.

دستگاه قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری کل استان کرمان گفت: با استفاده از قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و همکاری دادستان‌های استان می‌توان در بسیاری از زمینه‌ها فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نهی از منکر را در جامعه گسترش داد.

سید مهدی قویدل در نشست مشترک با نمایندگان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان افزود: آمادگی کامل برای توسعه همکاری‌های دو جانبه بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری کل استان با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در زمینه‌های پیشگیری از وقوع جرم و امر به معروف و نهی از منکر به منظور ارتقای سلامت جامعه وجود دارد.

او امر به معروف و نهی از منکر را معادل پیشگیری از وقوع جرم دانست و افزود: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند با همکاری در سامانه امن، محرمانه و نظام‌مند سجام، برای پیشگیری از وقوع جرم است هم قدم و همراه دادگستری کل استان باشد تا قدم‌های بلندتری در این حوزه برداشته شود.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری کل استان کرمان اظهار داشت: طبق دستور العمل ارسالی و تاکید جدی ریاست قوه قضاییه در حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و کمک به پیشگیری از وقوع جرم دوره‌های آموزشی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از اساتید و قضات خبره در این زمینه برگزار خواهد شد.

قویدل افزود: با توجه به هم راستایی امر به معروف و نهی از منکر و مقوله پیشگیری از وقوع جرم، توسعه همکاری‌ها در این زمینه موجب افزایش و ارتقاء مسئولیت پذیری، همبستگی و انسجام اجتماعی در سطح جامعه می‌شود.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: مقوله مطالبه گری قانونمند، دفاع از حقوق و آزادی‌های مشروع، تقویت رویکرد مشارکت و نظارت‌های مردمی، مقابله با فساد و آسیب‌های اجتماعی را می‌توان از طریق امر به معروف و نهی از منکر و در بستر قانونی و نظامند سامانه جامع ارتباط مردمی و ثبت نام آمرین به معروف و ناهیان از منکر در سامانه سجام به صورت هدفمند و تاثیرگذار اجرایی و محقق کرد.

قویدل اظهارداشت: دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه در روز‌های پایانی سال گذشته توسط ریاست قوه قضاییه به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ شده و می‌تواند پشتوانه قوی و پایدار برای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نهاد‌های مردمی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیگیری گزارشات مردمی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، انتظامی، بهداشتی و سیاسی که از طریق سامانه سجام ارسال می‌شود، باشد.

تدوین نرم افزار جامع آموزشی قوه قضاییه ضروری است

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر لزوم تدوین بسته‌ها و نرم افزار‌های آموزشی در قوه قضاییه، گفت: دادگستری کل استان کرمان آمادگی لازم برای همکاری با قوه قضاییه برای تدوین نرم افزار‌های جامع آموزشی و بسته‌های آموزشی چند رسانه‌ای را دارد.

یدالله موحد افزود: آموزش باید خلاء‌های موجود در حوزه‌های مختلف را برطرف کرده و به قضات نشان دهد که از چه مسیری به موضوع رسیدگی به پرونده‌ها ورود کرده و از چه مسیری خارج شود.

او مدیریت در پرونده‌های قضایی را از اولویت‌های قوه قضاییه در دوره‌های مختلف برشمرد و تاکید کرد: برای رسیدگی هدفمند و دقیق به پرونده‌های قضایی، شیوه رسیدگی منطقی به دعاوی باید برای قضات مطرح شود، زیرا هر قاضی در حکم یک مدیر پروژه است و باید روند رسیدگی به پرونده را مدیریت کند.

اوبا اشاره به اینکه نیازسنجی آموزشی یکی از اصول اساسی در حوزه آموزش به شمار می‌رود، تاکید کرد: تدوین نرم افزار‌های جامع آموزشی زمینه توسعه آموزش‌های موردنیاز قضات و کارکنان را فراهم کرده و از این مسیر، کیفیت خدمات دستگاه قضایی را افزایش می‌دهد.

اواظهارکرد: آموزش‌های انجام شده باید کارگاهی و کاربردی بوده و بازخورد آن در آرای صادره از سوی قضات قابل مشاهده باشد.

او با بیان اینکه نیازسنجی آموزشی یک ضرورت برای برنامه ریزی قضایی نیز به شمار می‌رود، گفت: با استفاده از روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین در قرن بیستم فاصله مکانی از میان برداشته شده است و با استفاده از این تکنولوژی می‌توان برای برگزاری دوره‌های آموزشی غیر حضوری و نوین اقدام کرد.

پیشگیری از وقوع جرم؛ مهمترین اولویت سازمان قضائی نیرو‌های مسلح است

رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح استان کرمان گفت: پیشگیری از وقوع جرم بر مبنای ارائه آموزش‌های لازم یکی از رویکرد‌های مهم این سازمان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام حسین رضائی افزود: به منظور توسعه آموزش در بین نیرو‌های مسلح و تحقق رویکرد پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضائی نیرو‌های مسلح، قضات این سازمان در مجموعه یگان‌های نظامی حضور یافته و با آموزش و برگزاری کلاس‌های مختلف و ذکر مصادیق جرم و بررسی مقدمات آن، پرسنل نظامی از رده‌های پائین تا فرماندهان را آگاه می‌کنند.

اوبا تاکید بر سلامت و صحت عمل قریب به اتفاق نیرو‌های مسلح استان کرمان، تصریح کرد: برمبنای اقدامات انجام شده در زمینه آموزش نیرو‌های مسلح در استان کرمان، جرائم در بین نیرو‌های مسلح سیر نزولی داشته است.

او با اشاره به اینکه وظیفه سازمان قضائی نیرو‌های مسلح، رسیدگی سریع به جرائم نظامیان اعم از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع است، افزود: پیامد‌ها و اثرات آن در این مرجع، باعث حفظ اسرار نیرو‌های مسلح، حفظ آبرو و حیثیت نیرو‌های مسلح و تحقق نقش بازدارندگی این سازمان شده است.

او با اشاره به فعالیت سازمان قضائی نیرو‌های مسلح استان کرمان از سال ۱۳۶۴ تاکنون، عنوان کرد: بازرسی‌های سرزده و مستمری که در طول سال‌های فعالیت این سازمان صورت‌گرفته، همواره از سلامت و صحت عمل نیرو‌های مسلح استان حکایت داشته است.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: براساس قانون سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در مرکز هر استان تشکیل می‌شود و در برخی شهرستان‌ها بنا به ضرورت‌ها، دادسرای نظامی ناحیه تشکیل می‌شود و بر این اساس در استان کرمان علاوه بر فعالیت سازمان قضائی نیرو‌های مسلح در مرکز استان، دادسرا‌های نظامی در سیرجان و جیرفت نیز تشکیل شده و فعال هستند.

سازمان قضائی نیرو‌های مسلح بخشی از قوه قضائیه در ایران و تنها مرجع قضائی اختصاصی پیش بینی شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که از دادسرا‌ها و دادگاه‌های نظامی تشکیل شده است.

برنامه‌های فرهنگی؛ از اولویت‌های دستگاه قضایی است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: حمایت از برنامه‌های فرهنگی یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی به شمار می‌رود.

یدالله موحد در جلسه شورای فرهنگی دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه اقدامات حمایتی باید در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: بسیاری از اقدامات دادگستری استان کرمان از جمله طرح‌های احسان، شفا، صندوق رفاه و؛ که ماهیت فرهنگی داشته، به عنوان الگوی کشوری مطرح هستند.

او با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای انجام کار‌های فرهنگی است، افزود: امیدواریم که برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان به بهترین شکل ممکن اجرا شده و از این ظرفیت حداکثر استفاده صورت گیرد.

رییس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ باید این نکته را مد نظر داشت که در فضای مجازی فرصت‌های بسیار خوبی برای انجام کار‌های فرهنگی وجود دارد و باید با استفاده از این فرصت ها، گام‌های بلند فرهنگی برداشت.

موحد بر انجام اقدامات مشارکتی با سایر دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: اقدامات مشارکتی در حوزه‌های درون و برون سازمانی ضمن کاهش هزینه ها، اثرگذاری برنامه‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

او گفت: دستگاه قضایی استان کرمان نیز در پس از کرونا آمادگی لازم برای برگزاری اردو‌های راهیان نور در بین همکاران قضایی سایر استان‌ها را دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان، توسعه مشارکت‌های مردمی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: باجلب مشارکت‌های مردمی و سازمان‌ها می‌توان بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داده و در کنار آن اثرگذاری برنامه‌ها را نیز ارتقاء داد.

موحد تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه قابل توجه است که با هم افزایی و مشارکت در این برنامه‌ها می‌توان اثرات آن‌ها را ارتقاء بخشید.

نظارت بر حقوق شهروندی با برنامه‌های جدید در استان اعمال می‌شود

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نظارت بر حقوق شهروندی با برنامه‌های جدید در استان اعمال می‌شود، گفت: رویکرد اصلی در برنامه‌های هیات نظارت بر حقوق شهروندی، پیشگیری از بروز موارد نقض حقوق شهروندی است.

یدالله موحد در نخستین جلسه هیات نظارت بر حقوق شهروندی استان کرمان طی امسال با اشاره به اینکه دادستان‌ها نظارت دقیقی بر موارد حفظ حقوق شهروندی دارند، افزود: موضوع نظارت بر حقوق شهروندی به صورت جدی مورد توجه دستگاه قضایی استان کرمان قرار دارد.

او با اشاره به اینکه اصل بحث در حفظ حقوق شهروندی مربوط به حفظ حقوق و آزادی‌های شخصی است که این آزادی‌ها بی جهت سلب نشوند، گفت: در کنار آن توجه به امکانات و فضا‌ها نیز صورت می‌گیرد.

رییس کل دادگستری استان گفت: نظارت بر تمامی بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها به صورت آنلاین و به روز کار بسیار دشواری است.

موحد با اشاره به اینکه همواره باید تلاش شود که از بازدشت‌های غیرقانونی جلوگیری شود، اظهارداشت: فعالیت‌های هیات حقوق شهروندی باید مساله محور باشد و در این حوزه باید به‌نحوی اقدام شود در ابتدا بدانیم که در حوزه مسائل حقوق شهروندی چه مسائلی داریم وسپس برای رفع آن‌ها برنامه و راهکار ارائه شود.

او از سوء برخورد با مراجعان، بازداشت‌های غیرقانونی و اقدامات فراقانونی برای حمایت از ضابطان به عنوان موارد نقض حقوق شهروندی یاد کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی و حفاظتی باید اطلاعات مربوط به بازداشت‌شدگان و اقدامات قضات در رابطه با افراد بازداشت شده را مورد رصد تخصصی قرار دهند تا از نقض حقوق شهروندی جلوگیری شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: برخورد‌های ناقض حقوق شهروندی بیشتر در مراحل تحقیقات و بازرسی‌ها مشاهده می‌شود و باید نظارت دقیق تری بر این بخش‌ها صورت گیرد.

موحد با تاکید بر اینکه انتظار داریم دبیرخانه هیات نظارت بر حقوق شهروندی فعال باشد، گفت: اگر در حوزه قضایی دادستان با نگاه حقوق شهروندی کار‌ها و برنامه‌ها را مدیریت کنند، بخش زیادی از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان نیز گفت: فلسفه تشکیل هیات نظارت بر حقوق شهروندی این بوده که به جای توجه به ظواهر، به اصل موضوعات مربوط به حفظ حقوق شهروندی پرداخته شود.

دادخدا سالاری با اشاره به اینکه خروج قضات از بی‌طرفی و بازداشت‌های غیرقانونی از موارد نقش حقوق شهروندی است، تاکید کرد: باید تلاش شود که بازدید‌ها از حالت ظاهری به بازرسی‌های عمقی و مبنایی تغییر شکل داده و مواردی از نقض حقوق شهروندی که دیده نمی‌شوند، کشف و رفع شوند.

رییس هیات نظارت بر حقوق شهروندی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶ جلسه هیات نظارت در خصوص مسائل مربوط به حقوق شهروندی در این استان برگزار شده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۰۰ مورد بازرسی از زندان‌ها، کلانتری‌ها و مراجعقضایی انجام شده است.

حمدالله سلیمانی تصریح کرد:در مجموع طی سال گذشته ۷ مورد گزارشات مردمی از سوی هیات نظارت بر حقوق شهروندی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

او برگزاری دوره آموزشی مسائل شهروندی را یکی از اقدامات هیات نظارت بر حقوق شهروندی استان کرمان برشمرد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری حقوق شهروندی رییس کل دادگستری استان کرمان هیات نظارت بر حقوق شهروندی امر به معروف و نهی از منکر معروف و ناهیان از منکر دادگستری کل استان کرمان دادگستری استان کرمان او با اشاره نیرو های مسلح استان قضایی استان کرمان نیرو های مسلح رسیدگی به پرونده نقض حقوق شهروندی حقوق شهروندی شمار می رود دستگاه قضایی پرونده ها کمک مومنانه بسیار خوبی قوه قضاییه نرم افزار اولویت ها سال گذشته برنامه ها خواهد شد جمع آوری حفظ حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار سیمرغ

سفر با قطار به‌دلیل امنیت و راحتی بیشتر، هزینه مقرون‌به‌صرفه و امکانات متنوع، همواره طرفداران زیادی دارد.

بسیاری از مردم برای آغاز پیش فروش بلیط قطار روزشماری می‌کنند تا بلیط قطار سیمرغ را خریداری کنند. این قطار بعد از قطار زندگی بهترین قطار چهارستاره متعلق به شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا است که باکیفیت‌ترین امکانات رفاهی و خدمات را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. در این مطلب، قصد داریم درباره امکانات قطار چهارستاره سیمرغ، مزایا و نحوه خرید اینترنتی بلیط آن صحبت کنیم.

در قطار چهارستاره سیمرغ چه امکاناتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد؟

همان‌طورکه در مقدمه هم اشاره کردیم، بعد از قطار زندگی، سیمرغ در جایگاه دوم بهترین قطار شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا قرار می‌گیرد و خدمات رفاهی و امکانات باکیفیتی را برای مسافران خود فراهم می‌کند. موضوعی که باعث پرطرفدارشدن این قطار عالی یا TOP در بین مسافران مسیرهای ریلی مختلف شده، قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه آن است. امکانات ارائه‌شده در قطار سیمرغ در حد امکانات موجود در قطارهای پنج‌ستاره است و بلیط آن نسبت به این قطار قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد. در این قطار، 8 کوپه 4نفره وجود دارد و مسافران از امکانات زیر بهره‌مند می‌شوند:

وجود دو عدد پریز 220ولتی در هر سمت کوپه وجود سیستم صوتی و تصویری با قابلیت پخش شبکه‌های تلویزیونی در کوپه‌ها پنجره‌هایی با شیشه دوجداره و قابلیت بازشدن دوجداره‌بودن بدنه کوپه‌ها برای عایق صدا و حرارت سیستم تهویه مطبوع وجود سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در ابتدا و انتهای واگن‌ها پذیرایی از مسافران با شام درصورت خرید بلیط کلاس ویژه سرویس خواب تمیز و بهداشتی وجود کتابخانه برای دریافت کتاب و مطالعه آن در طول مسیر ریلی ارائه ویلچر به مسافران سالمند، بیمار و معلول جسمی سیستم احضار مهماندار در داخل هر کوپه رستوران با غذاهای باکیفیت و مهمانداران آموزش‌دیده و باتجربه پذیرایی از مسافران با میان‌وعده کیک، آبمیوه، چای و آب‌معدنی وجود یخچال و مایکروفر در کوپه مهمانداران قطار وجود جعبه کمک‌های اولیه سیستم سرمایشی و گرمایشی قابلیت تنظیم میزان نور در داخل کوپه‌ها

خرید اینترنتی بلیط قطار چهارستاره سیمرغ چه مزایایی دارد؟

مزایایی که باعث شده خرید اینترنتی بلیط قطارهای مختلف ازجمله سیمرغ در تمام ایام سال به‌ویژه در زمان پیش فروش قطار طرفدار داشته باشد، شامل موارد زیر می‌شوند.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های رفت‌وآمد

اولین و مهم‌ترین مزیتی که می‌توان برای خرید اینترنتی بلیط قطار نام برد، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های رفت‌وآمد است. مسافران به‌راحتی می‌توانند با مراجعه به یکی از سایت‌های معتبر فروش بلیط قطار، بلیط قطار چهارستاره سیمرغ را به‌صورت آنلاین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تنها با چند کلیک ساده خریداری کنند. دیگر نیاز نیست که وقت خود را برای خرید حضوری بلیط هدر دهید؛ به‌این‌ترتیب، در زمان شما نیز صرفه‌جویی خواهد ش.

بهره‌مندی از تخفیف‌های ویژه در قیمت بلیط

سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات آنلاین گردشگری هر چند وقت یک ‌بار بلیط‌های قطارهای مختلف ازجمله سیمرغ را با تخفیف‌های ویژه و قیمت ارزان به‌فروش می‌رسانند؛ بنابراین، یکی دیگر از مزایای خرید اینترنتی بلیط قطار بهره‌مندی از این تخفیف‌های ویژه است.

اطلاع از زمان حرکت و توقف‌های قطار در مسیر

مزیت دیگری که در خرید اینترنتی بلیط قطار وجود دارد، این است که مسافران می‌توانند در مدت‌زمان کوتاهی ازطریق سایتی که بلیط قطار را در پیش فروش قطار یا هر زمان دیگری خریداری کرده‌اند، از زمان حرکت قطار و توقف‌های آن در مسیر ریلی موردنظر آگاه شوند و بدانند که در ایستگاه راه‌آهن کدام از شهرها برای پیاده‌کردن یا سوارکردن مسافرها توقف می‌کند.

امکان مطالعه سوال‌های متدوال کاربران در سایت

در زمان خرید اینترنتی بلیط قطار، کاربران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره میزان رضایت کاربران از قطار چهارستاره سیمرغ، حجم بار مجاز برای حمل با قطار، نحوه استرداد یا کنسلی بلیط، مدارک موردنیاز برای سوارشدن به قطار و ... را افزایش دهند.

امکان خرید بلیط در تمام موقعیت‌های زمانی و مکانی

در زمان و مکان خرید اینترنتی بلیط قطار هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. شما در هر مکانی که باشید و در هر ساعت از شبانه‌روز، می‌توانید با دسترسی به گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ و کامپیوتر خود برای خرید بلیط قطار سیمرغ یا هر قطار دیگری اقدام کنید.

دریافت بلیط المثنی از سایت‌های معتبر

اگر بنابه هر دلیلی مسافران فایل دیجیتال بلیط قطار را گم کنند یا به آن دسترسی نداشته باشند، به‌راحتی می‌توانند ازطریق سایتی که بلیط را از آن خریداری کرده‌اند، بلیط المثنی را دریافت کرده و در زمان عبور از گیت ایستگاه راه‌آهن و سوارشدن در قطار به مأمور نشان دهند.

اطلاع از تاریخ دقیق پیش فروش بلیط‌های قطار

سایت‌هایی که در حوزه ارائه خدمات آنلاین گردشگری مشغول به فعالیت هستند، با دریافت ایمیل و شماره موبایل کاربران، آن‌ها را با ارسال ایمیل یا پیامک از تاریخ دقیق پیش فروش قطارهای مختلف آگاه می‌کنند. با این مزیت، دیگر نگران اتمام بلیط‌ها نخواهید بود و به‌سرعت می‌توانید برای خرید اینترنتی بلیط قبل از تمام‌شدن بلیط‌های مسیر موردنظرتان اقدام کنید.

نحوه خرید اینترنتی بلیط قطار سیمرغ از سایت فلای تودی

برای خرید اینترنتی بلیط قطار چهارستاره سیمرغ، در مرحله اول وارد سایت فلای تودی، بهترین سایت ارائه‌دهنده خدمات آنلاین گردشگری ایران، شوید. سپس از بخش منو یا نوارابزار سایت، گزینه قطار را انتخاب کنید و وارد صفحه جدیدی شوید. در این صفحه، باید نوع بلیط خود ازنظر یک‌طرفه یا رفت‌وبرگشت‌بودن، مبدأ سفر، مقصد سفر، تاریخ سفر و تعداد مسافران را وارد کرده و روی گزینه جستجو کلیک کنید. قبل از کلیک روی این گزینه می‌توانید تیک گزینه‌های "کوپه دربست می‌خواهم" و "حمل خودرو می‌خواهم" را نیز درصورت تمایل فعال کنید.

وقتی روی گزینه جستجو کلیک کردید، شاهد صفحه جدیدی خواهید بود که در آن نتایج جستجو و تمام بلیط‌های موجود در تاریخ مدنظر شما موجود هستند. در مرحله بعد، برای مشاهده بلیط قطارهای سیمرغ از فیلترهای سایت فلای تودی کمک بگیرید و درنهایت با انتخاب بلیط، واردکردن اطلاعات مسافران، پرداخت آنلاین هزینه بلیط و دریافت بلیط ازطریق ایمیل یا پیامک، مراحل خرید را به‌اتمام برسانید. پرترددترین مسیرهای ریلی که مسافران برای طی‌کردن آن بلیط قطار چهارستاره سیمرغ را تهیه می‌کنند، عبارت‌اند از: مسیرهای تهران-مشهد، مشهد-تهران، زنجان-مشهد، مشهد-زنجان، تهران-یزد و یزد-تهران.‌

کد خبر 745755

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار سیمرغ
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی