Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید موسی حسینی کاشانی روز چهارشنبه در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا، افزود: ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir به‌منظور دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلان، مشتریان و تایید تعهدنامه به‌صورت الکترونیکی برای التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این امر به دلیل رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم می‌باشد و مورد تاکید استاندار نیز قرار دارد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به این‌که به دلیل تماس‌های مکرر توسط کارشناسان بهداشت برای غربالگری، مردم دچار نوعی بی‌میلی شده‌اند، از رسانه‌ها تقاضا داریم در مرحله دوم غربالگری و فاصله‌گذاری اجتماعی، مردم را نسبت به همراهی با مراکز بهداشتی تشویق کنند تا بر مبنای اطلاعات صحیح به تصمیم‌های خوبی برسیم.

وی افزود: زمانی که رسانه‌ها در خصوص غربالگری پررنگ‌تر عمل می‌کنند، همراهی مردم بیشتر می‌شود و این مساله حکایت از جایگاه رسانه در اطلاع‌رسانی و تاثیرگذاری دارد.

حسینی کاشانی همچنین به تغییر سبک زندگی مردم در ایام کرونایی اشاره و بیان کرد: اصل این مساله باید توسط دانشگاه علوم پزشکی طراحی شود و محتوای لازم در اختیار دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی قرار گیرد تا از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی و دنبال نماییم.

وی افزود: به‌عنوان‌مثال تفاوت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند باید مشخص و پروتکل‌های لازم برای هر دو مشخص و گفته شود تا دچار تناقض نشویم و مردم نیز سردرگم نشوند.

وی همچنین با اشاره به طرح مواسات و همدلی توسط نهادهای مختلف، گفت: آمار خیرانی که در این زمینه در قم فعالیت می‌کنند نسبت به استان‌های دیگر بالاتر است و قم به‌عنوان یکی از استان‌های نمونه در فعالیت‌های مواسات و همدلی شناخته شود.

به گفته حسینی کاشانی، احکام روزهای کرونایی در قالب ۱۸ اینفوگرافی و کلیپ‌های زیر ۹۰ ثانیه طراحی‌شده است.

وی با اشاره به‌ضرورت رعایت بهداشت از سوی نانوایی‌ها، گفت: به ۱۰ نانوایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌صورت کامل رعایت کنند، هدیه‌ای اهدا خواهد شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا تارنماهای خبری قم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تارنماهای خبری قم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ویروس کرونا تارنماهای خبری قم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اطلاع رسانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه پلیس درباره ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب

به گزارش خبرگزاری پلیس، مرکز اطلاع رسانی فراجا، طی اطلاعیه ای اعلام کرد: لینک های منتشره جهت ثبت نام و نقش آفرینی در طرح "تذکر لسانی و مقابله با کشف حجاب و برهنگی" و موارد مشابه، از جانب پلیس نمی باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هر گونه اقدام رسانه ای و اطلاع رسانی در موضوعات مرتبط با پلیس، صرفا از طریق وبگاه رسمی به نشانی www.police.ir انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • هرماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود
  • نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان با دستور کار تبیین شعار سال
  • اطلاعیه فراجا درباره لینک‌های تذکر کشف حجاب + جزئیات
  • اطلاعیه پلیس درباره ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • انتقاد جوکار از نحوه قیمت گذاری توسط کارشناسان دستگاه‌های دولتی وعمومی