Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@14:58:50 GMT

کدخدایی: کمالخانی نمی‌تواند به مجلس راه پیدا کند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۴۵۸۶

کدخدایی: کمالخانی نمی‌تواند به مجلس راه پیدا کند

به گزارش تابناک به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، در تشریح نشست امروز (چهارشنبه) این شورا گفت: با توجه به اعلام نظر رسمی وزارت علوم مدرک سینا کمالخانی به دلیل اینکه آن موسسه اعتبار ندارد در نتیجه مدرک ایشان هم اعتبار ندارد و نمی‌تواند به مجلس یازدهم راه پیدا کند.

وی افزود: با این تفاسیر آقای کمال خانی نمی‌تواند به مجلس یازدهم راه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای نگهبان بر همین اساس اضافه کرد: مطالب دیگری هم در رابطه با این مؤسسه مطرح شده بود که قرار شد ما بررسی بیشتری هم داشته باشیم و گزارش دقیق‌تری به شورای نگهبان و این جلسه ارائه شود که این شورا نظر نهایی خود را اعلام کند.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم گیری برای منتخب تفرش ادامه دارد یا خیر، گفت: یک مرحله دیگر ممکن است بررسی شود اما تا این مرحله مواردی که عرض کردم قطعی است و مدرک ایشان اعتبار ندارد و این امر مورد قبول اعضا هم بود؛ چراکه وزارت علوم رسما اعلام کرده این مؤسسه فاقد مجوز بوده و طبیعتا این مدرک هم اعتبار ندارد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: پیش بینی هم این است که امکان ورود ایشان (سینا کمال خانی) به مجلس یازدهم وجود ندارد، اما با این حال ما برای دقت بیشتر قرار شد در جلسه آینده بررسی نهایی را هم داشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که در صورت عدم ورود سینا کمالخانی به مجلس یازدهم موضوع ابطال آراء آن حوزه انتخابیه مطرح است، تصریح کرد: بله، آراء آن حوزه ابطال شده و در مرحله میان‌دوره‌ای مجلس فرد جدید برای ورود به مجلس یازدهم از حوزه تفرش مجددا انتخاب خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا سینا کمالخانی مرز شوشمی دعای روز پنجم رمضان سهام عدالت روز ملی خلیج فارس کدخدایی سینا کمالخانی شورای نگهبان ویروس کرونا سینا کمالخانی مرز شوشمی دعای روز پنجم رمضان سهام عدالت روز ملی خلیج فارس مجلس یازدهم اعتبار ندارد شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در تذکر خود گفت: کمیسیون اقتصادی به جای رفع ایرادات شورای نگهبان عملا قانون‌گذاری جدیدی کرده است حداقل به ما نمایندگان توضیح دهید که به چه مواردی رای می‌دهید.

محمدرضا پورابراهیمی نیز در پاسخ به تذکر زنگنه اظهار کرد: قانون مالیات بر سوداگری از مهم‌ترین قوانین ما در مجلس یازدهم است که باعث تضعیف سوداگری و رساندن آن به کمترین میزان و تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود هدف این است که بخش غیرواقعی و سوداگری در چهار بازار سکه، طلا، ارز، خودرو و املاک کم و جمع شود.

همچنین علیرضا سلیمی نماینده محلات هم تذکری درباره روند بررسی ایرادات شورای نگهبان داشت که قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شورای نگهبان ۱۸ ماده را مورد اشکال قرار داد از مواد ۱۸ تا ۲۹ کمیسیون موارد دیگری را اضافه کرده چون همزمان با بررسی‌ها در این ایام قانون بانک مرکزیT تسهیل مودیان و تامین مالی تولید هم دائمی شد و باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس