Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@04:25:57 GMT

نمایشگاه مجازی مجموعه ابزارهای پزشکی شیشه‌ای

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۴۷۶۱

نمایشگاه مجازی مجموعه ابزارهای پزشکی شیشه‌ای

مدیر موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران خبر داد: نمایشگاه مجازی «مجموعه ابزارهای پزشکی شیشه‌ای» از مجموعه آثار موجود در این موزه با هدف قدردانی از تلاش‌های فداکارانه جامعه‌ی پزشکی و درمانی کشور از طریق فضای مجازی به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، حمید وکیل باشی گفت: از دیرباز به دلیل اهمیت حیاتی امور مربوط به سلامت، قسمت بزرگی از اشیای تولید شده  هر فرهنگ به ابزار پزشکی اختصاص داشته است که این ابزار طیف متنوعی از قبیل ابزارهای جراحی، دندانپزشکی، طب سنتی، آزمایشگاهی و کیمیاگری  را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: موزه آبگینه و سفالینه ایران نیز در تالار صدف و گنجینه های خود ده‌ها شی پزشکی را جای داده است که این اشیا همگی از شیشه ساخته شده‌اند زیرا اجداد ما به آن علت که شیشه با هر ماده‌ای که در آن ریخته می‌شود ترکیب نمی‌شود، این ماده را فاقد آلودگی و مناسب برای امور مربوط به سلامت می‌دانستند.

بنابر این گزارش، علاقمندان برای دریافت لینک این نمایشگاه مجازی می‌توانند واژه موزه آبگینه را به 5000542020 پیامک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی گفت: شهروند مسلمان آمریکایی، بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و مجموعه ای نفیس از سکه های تاریخی حکومت های هند به موزه رضوی اهدا کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از آستان‌نیوز، محمد حسین یزدی‌نژاد در خصوص مجموعه اهدایی مهندس ظفر اعظم مسلمان مقیم آمریکا گفت: از بیش از یکصد کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی جهان و کشورهای استعمار شده همچون آلبانی، اسپانیا، عجمان از شیخ نشین های امارات، جزیره آنتیگوا، باربادوس، برمودا، هندروس انگلیس، منطقه کانال، جزایر کیپ ورد، جزایر کایمان، جمهوری آفریقای مرکزی، جزایر کومور، ساحل سومالی فرانسه، فجیره شیخ نشین امارات، گرانادا، مجارستان، لیختن اشتاین، مالاگاسی، جزیره موریسسنت لوسیا، گینه اسپانیا با نام فعلی فرنادوپو در این مجموعه تمبرهای تاریخی با ارزشی وجود دارد که بیانگر وقایع تاریخی دولت ها و ملت هاست. 

وی، قدیمی ترین تمبر این مجموعه را متعلق به سال 1870 از قطعه سری پستی جکسون عنوان کرد.

یزدی نژاد، نمایشگاه پان آمریکا 1901، سیصدمین سال ورود پدران روحانی به آمریکا 1920، دویستمین سال تولد جرج واشنگتن 1932، یکصد و پنجاهمین سال اعلامیه صلح بعد از جنگ استقلال، یکصد و پنجاهمین سال قانون اساسی آمریکا 1937، هشتادمین سال پست سریع السیر پونی 1940 ، پرچم کشورهای استعمار شده لهستان، یوگسلاوی، هلند، بلژیک، فرانسه، یونان، دانمارک، کره، زمان جنگ جهانی دوم سال 1943 را موضوع مجموعه ای از تمبرهای قدیمی این مجموعه برشمرد. 

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی، اشیاء اهدایی کارت پستال، پاکت نامه، پاکت مهر روز، نامه، اسکناس، آلبومی از سکه های طلا، مس، نیکل از حکام محلی هند و شاهان حیدرآباد دکن از حدود 400 سال پیش تا 1948 میلادی را از دیگر نفایس فرهنگی ارزشمندی عنوان کرد که از سوی  مهندس ظفر اعظم مسلمان مقیم آمریکا به موزه رضوی اهدا شده است. 

گفتنی است؛ بر اساس برآورد کارشناسان موزه آستان قدس رضوی این مجموعه قریب به 5 هزار دلار قیمت گذاری شده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟
  • بهترین همه چیز باید در حرم امام رضا(ع) باشد
  • هشدار سازمان سنجش درباره استفاده از ابزارهای تقلب در کنکور
  • عضویت در گروه‌های مدعی تقلب و استفاده از ابزارهای ممنوعه مشمول مجازات می‌شود
  • تقلب و استفاده از ابزارهای ممنوعه در کنکور سراسری مشمول مجازات می‌شود
  • استفاده از ابزارهای ممنوعه در کنکور سراسری مشمول مجازات می‌شود