Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@18:09:57 GMT

مشکلات ذخیره نفت جدی‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۵۰۸۱

مشکلات ذخیره نفت جدی‌تر می‌شود

موسسه نفت آمریکا تخمین می زند با ادامه کاهش تقاضا و پرشدن منابع ذخیره نفت، ۹/۹۷۸ میلیون بشکه دیگر در هفته منتهی به بیست و چهارم آوریل، به ذخایر نفتی جهان اضافه شود.

 به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از اویل پرایس، موسسه نفت آمریکا تخمین می زند با ادامه کاهش تقاضا و پرشدن منابع ذخیره نفت، 9/978 میلیون بشکه دیگر در هفته منتهی به بیست و چهارم آوریل، به ذخایر نفتی اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رفت افزایش ذخایر نفتی در این هفته بیشتر از این حد و برابر با 10.619 میلیون بشکه باشد.

موسسه نفت آمریکا هفته گذشته تخمین زده بود ذخایر نفتی آمریکا 13.226 میلیون بشکه اضافه شود در حالی که پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا 15 میلیون بشکه را برای این هفته نشان می داد.

قیمت نفت در روز سه شنبه، قبل از اعلام گزارش موسسه نفت آمریکا بسیار نوسان داشت. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا کاهش و نفت برنت کمی افزایش یافته بود.

قیمت نفت آمریکا در روز سه شنبه 0.08 دلار معادل 0.63 درصد کاهش داشت و به 12 دلار و 70 سنت رسید یعنی 40 سنت ارزانتر از هفته گذشته. قیمت نفت برنت در روز سه شنبه 0.57 دلار معادل 2.85 درصد بالا رفت و 20 دلار و 56 سنت به فروش رسید که 70 سنت بیشتر از هفته گذشته بود.

موسسه نفت آمریکا گزارش داد موجودی بنزین در هفته منتهی به بیست و چهارم آوریل 1/108 کاهش یافته در حالی که هفته گذشته 3/435 میلیون بشکه افزایش داشت.

ذخایر میعانات گازی 5/462 میلیون بشکه در این هفته افزایش یافته است در حالی که این رقم در هفته گذشته 7/639 میلیون بشکه بود. ذخایر کاشینگ، قطب ذخیره سازی محصولات نفتی در آمریکا 2/486 بالا رفته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا تخمین می زند تولید نفت خام  این کشور در هفته منتهی به هفدهم آوریل تا 12/2 میلیون بشکه در روز کاهش یافته باشد یعنی 100 هزار بشکه در روز کاهش نسبت به هفته قبل از آن و 900 هزار بشکه در روز کاهش نسبت به زمان اوج تولید.

 

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: ذخایر نفتی ذخیره نفت بحران ذخایر نفتی موسسه نفت آمریکا هفته منتهی میلیون بشکه ذخایر نفتی هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت اندکی بالا رفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  بهای معاملات نفت برنت با ۲۷ سنت افزایش، به ۸۷ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز گذشته تحت تاثیر نشانه‌های عدم تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و مختل شدن عرضه نفت این منطقه، ۲۹ سنت کاهش یافتند.
سوگاندها ساچدوا، موسس شرکت تحقیقاتی اس‌اس‌ولث استریت، در این باره گفت: کاهش نرخ اضافی ریسک ژئوپلیتیکی، به قیمت نفت ضربه زده، زیرا عرضه دچار اختلال قابل توجهی نشده است. اما چشم انداز ژئوپلیتیکی همچنان در جهت قیمت نفت، مهم مانده است. تحلیلگران گروه بانکی ANZ، نظر مشابهی را منعکس کردند.
سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند و آمار هزینه مصرفی شخصی در مارس که معیار مورد نظر فدرال رزرو برای ارزیابی تورم است، اواخر هفته جاری منتشر می‌شود و برای ارزیابی مسیر سیاست پولی، به دقت دنبال خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، در حالی که ذخایر محصولات نفتی احتمالا کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت