Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@21:23:14 GMT

واعظی : بورس مورد حمایت جدی دولت است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۵۱۳۴

واعظی : بورس مورد حمایت جدی دولت است

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: برای ۱۲۷ شهر سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگذاشته ایم.

به گزارش مشرق، محمود واعظی پس از پایان جلسه هیئت دولت اظهار داشت: در شرایط فعلی، بازار سرمایه، بازار ملی و بخش‌های مختلف که متوازن مدیریت شود برای دولت مهم است، تا مردم خود انتخاب کنند در کدام بازار تمایل به سرمایه‌گذاری دارند تا سود مناسبی نصیب آن‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در گذشته برخی در بخش‌های مختلف مانند طلا، سکه و ارز سرمایه گذاری می‌کردند، افزود: اقدامی که امروز در بازار انجام شده مورد حمایت دولت است و امیدواریم یک اطمینانی به مردم داده شود که از یک طرف مردم سود ببرند و از یک طرف کارآفرینان و صاحبان سرمایه بتوانند بخشی از بنگاه‌های خودشان را در اختیار مردم قرار دهند و در کنار آن در کشور توسعه و سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.
رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: موضوع بورس و سرمایه گذاری در آن مورد حمایت جدی دولت است و ما در ابتدا از خودمان شروع کردیم.

بیشتر بخوانید: توییت واعظی درباره پرتاب ماهواره نور واعظی: تحریم‌های آمریکا با کرونا همنوایی می‌کند

واعظی با اشاره به اینکه تاکید رئیس جمهور همواره بر این موضوع است که ابتدا دستگاه‌های دولتی اموال خود را واگذار کنند، گفت: دستگاه‌های دولتی، بنگاه‌ها و اموال خود را در اختیار بورس قرار دهند تا مردم بتوانند در این زمینه مشارکت داشته باشند و خوشبختانه براساس گزارش سازمان بورس در جلسه هیأت دولت باید گفت که بخش خصوصی نیز تمایل پیدا کرده تا بنگاه‌های خود را در بورس عرضه کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم این روند ادامه پیدا کند، افزود: شورای عالی بورس به عنوان یک مرجع عالی برای کنترل و هدایت به شمار می‌رود و اینکه صیانت از افرادی که در بورس وارد می‌شوند و دارای سهام هستند، به شکل مرتب نظارت دارند و این نظارت مورد تاکید رئیس جمهور است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: تصمیم و ابلاغ مقام معظم رهبری در روز گذشته در موضوع سهام عدالت یک تحول جدید برای بورس و مردم به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، واعظی ادامه داد: در ابتدا از طرف دولت و همه، از مقام معظم رهبری که در ماه مبارک رمضان هدیه خوبی به حدود ۵۰ میلیون نفر که سهام عدالت دارند، اهدا شد تشکر می‌کنم و از الان وظیفه شورای عالی بورس و سازمان بورس است تا آزاد سازی را انجام دهد، تا وضعیت چه آن‌هایی که تمایل دارند سهام عدالت را نگهداری و چه آن‌هایی که می‌خواهند آن را جابه جا کنند و یا به فروش برسانند، مشخص شود.

وی با اشاره به شرایط فعلی افزود: در شرایط فعلی که با ویروس کرونا مواجه هستیم و از لحاظ اقتصادی و دولت تلاش می‌کند هم سلامت مردم و هم موضوع ویروس کرونا را کنترل و اداره کند و به نوعی معیشت مردم در زمینه تولید و کسب و کارها انجام شود، موافقت مقام معظم رهبری در زمینه سهام عدالت برای آن دسته مردمی که در هر شرایطی خسارت بیشتری دیده و یا توان اندوخته زیادی نداشتند کمک بسیار بزرگی در این زمینه خواهد کرد و ما نیز تلاش می‌کنیم بتوانیم هم بورس یک روند معقول و طبیعی و سودده داشته باشد و هم کشور توسعه پیدا کند.

تشکر رئیس سازمان بهداشت جهانی از ابتکارهای ایران در مبارزه با کرونا

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: تقریبا هم رسانه های مختلف و هم رهبران کشورها و از همه مهمتر رئیس سازمان بهداشت جهانی در نامه ای که اخیرا برای وزیر بهداشت فرستادند از ابتکارهای ایران در مبارزه با کرونا تشکر کردند و ما باید این کار را تا آخر حفظ کنیم.

واعظی در پاسخ به سوالی درخصوص نگرانی از شلوغی های اخیر خاطرنشان کرد : آنچه در شلوغی ها به چشم می آید ترافیک است دلیل آن هم این است که در ستاد ملی کرونا بحث کردیم و نتیجه این شد که اگر

بخواهیم طرح ترافیک را اجرا کنیم موجب ازدحام در حمل و نقل عمومی می شود به همین دلیل تصمیم گرفتیم مردم برای امنیت جانی از خودروی شخصی استفاده کنند و اگر شما مجبور باشید از خانه بیرون بیایید و درداخل اتومبیل خود باشید به نوعی فاصله اجتماعی را رعایت کرده اید.

وی درخصوص گزارش هایی که از رعایت نشدن فاصله اجتماعی ارائه می شود گفت: گزارش های بسیاری هم داریم که فاصله اجتماعی رعایت می شود اما معنی اینکه کسب و کارهای کم ریسک یا متوسط می توانند کار خود را ادامه دهند این نیست که خطر فراگیری کرونا از بین رفته بلکه حتما باید با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: همه مسئولان از جمله رئیس جمهور و وزیر بهداشت مدام در سخنرانی های خود تاکید دارند که مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و «در خانه بمانیم» شعار جدی است لذا خواهش می کنم از مردم که دراین شرایط سختی که جهان درگیر این مشکل است رعایت کنند.

وی اضافه کرد: این افتخار را مردم عزیز ما آفریدند، درست است که کادر بهداشت و درمان ما شبانه روز بسیار تلاش کردند اما اگر همراهی و مراقبت مردم نبود وضع امروز به این شکل نبود.

واعظی به وضع کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: مقایسه کنید کشورهای مختلفی که آمار دادند از آمریکا ایتالیا اسپانیا انگلیس و فرانسه و سایر کشورها که تا دیروز فکر می کردیم از نظر تعداد تخت ها قابل مقایسه با خیلی از کشورهای دیگر نیستند؛ اما به دلیل اینکه ابتدا مغرور شدند و فکر کردند با توجه به اینکه نظام بهداشتی دارند مشکلی نخواهند داشت ولی تعداد کسانی که به این بیماری مبتلا و فوت شدند در آنها بسیار زیاد است.

وی با اشاره به عملکرد قابل قبول ایران در مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: تقریبا هم رسانه های مختلف و هم رهبران کشورها و از همه مهمتر رئیس سازمان بهداشت جهانی در نامه ای که اخیرا برای وزیر بهداشت فرستادند از ابتکارات ایران تشکر کردند و ما باید این کار را تا آخر حفظ کنیم .

 واعظی افزود: لذا این کار را در جلسه اخیر ستاد انجام دادیم و کشور را به سه دسته سفید، زرد و قرمز تبدیل و شهرهای سفید را آزاد کردیم همچنین با لحاظ پروتکل بهداشتی تلاش می کنیم شهرهای زرد را به سفید و شهرهای قرمز را به زرد برسانیم و در این زمینه موفق نخواهیم شد مگر اینکه مردم با ما همکار ی و پروتکل ها را رعایت کنند و من بسیار به این موضوع خوشبینم.

شهرهای سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی ندارند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: برای ۱۲۷ شهر سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگذاشته ایم.

واعظی به برگزاری مراسم ویدئویی انس با قرآن از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این اقدام مقام معظم رهبری درس بزرگی بود که به ما نشان داد هم می‌شود عبادت را انجام داد و هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

وی از تمامی مداحان و هیئت‌های مذهبی خواست تا در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه برای ۱۲۷ شهر سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگذاشته ایم، گفت: در تلاش هستیم، بررسی مجدد کنیم که چگونه می‌توان برای شب‌های احیا، شهرهای زرد را به سفید تبدیل کرد.

واعظی تصریح کرد: نظر قطعی وزارت بهداشت این است که تا زمانی که شهرهای قرمز وجود دارند، قطعاً نباید این کار انجام شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: باید صبر کنیم ببینیم تا آن زمان، وضعیت چگونه خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور سال جهش تولید اخبار بورس سازمان بهداشت جهانی آمریکا مقام معظم رهبری وزارت بهداشت سهام عدالت محمود واعظی بورس رعایت پروتکل های بهداشتی رئیس دفتر رئیس جمهور گفت مقام معظم رهبری سرمایه گذاری سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که همه گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌های سیاسی از اقدام علیه ایران علیه اسرائیل حمایت کردند، روز سه‌شنبه مشاور وزیر کشور طی اظهاراتی به حضور فرضی روحانی و ظریف در جلسه شورای عالی امنیت ملی برای حمله به اسرائیل پرداخته و گفته؛«یکی از شگفتی‌ها این بود که احدی از مسئولان، فرماندهان، اعضای هیأت دولت و کسانی که در شورای امنیت ملی هستند، هیچ کدام نگفتند که نزنید بلکه همه می‌گفتند بزنیم و خودمان هم بزنیم؛ این درحالیست که اگر ظریف وزیر خارجه و حسن روحانی رئیس جمهور بود معلوم نبود که چه بر سر ما می‌آمد.»

این ادعاهای سیدمجتبی ابطحی واکنش، رئیس دفتر دولت دوازدهم را به دنبال داشت، محمود واعظی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت روحانی از جمله شخصیت‌هایی است که در همان ساعات ابتدایی بعد از حمله سپاه به اسرائیل طی بیانیه‌ای از این اقدام حمایت کرد.

وظیفه حاکمیت و مردم است که انسجام ملی را حفظ کند

محمود واعظی، عضو شاخص حزب اعتدال و توسعه و رئیس دفتر دولت دوازدهم در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در واکنش به ادعای مشاور وزیر کشور مبنی بر اینکه اگر روحانی رئیس جمهور بود و در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشت، معلوم نبود چه بلایی سرمان می‌آمد، گفت: به نظر بنده در همین شرایطی که ایران شجاعانه اقدام بسیار خوبی انجام داد، این وظیفه حاکمیت، مردم، اقشار مختلف، نیروهای مسلح و همه است که وحدت و انسجام ملی را حفظ کنند و به آن توجه کنند.

وی افزود: وقتی در چنین شرایطی قرار داریم بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم به همبستگی و وحدت ملی توجه شود، متأسفانه مسائلی که مطرح می‌کنند منجر به تفرقه و دوری می‌شود و من فکر می‌کنم افرادی که وارد این مباحث می‌شوند به منافع و امنیت ملی کشور توجه نمی‌کنند.

روحانی حدود ساعت ۱۰ صبح روز بعد از حمله اعلام حمایت کرد

واعظی در ادامه تصریح کرد: یا توجه به اینکه مشاور وزیر کشور از روحانی اسم آورده باید به این نکته اشاره کرد که روز بعد از حمله سپاه به اسرائیل یعنی روز یکشنبه حدود ساعت ۱۰ صبح روحانی از جمله مقاماتی بود که با حمایت از این حمله و محکوم کردن اسرائیل موضع‌گیری کرد، بر همین اساس این قبیل صحبت‌ها بر خلاف منافع و وحدت ملی محسوب می‌شود و هم به نوعی فرافکنی است. بنابراین توصیه می‌کنم افرادی که مسئولیت امنیتی برعهده دارند، بیشتر از افراد سیاسی، گروه‌ها و جریان‌ها به این مسائل توجه کنند.

یاد گرفتیم در مورد مسائل امنیتی متفق عمل کنیم

مسئول دفتر رئیس دولت دوازدهم با تأکید بر اینکه در نهایت شورای عالی امنیت ملی طبق فرمان رهبری تصمیم‌گیری می‌کند، اظهار کرد: همیشه مصوبات شورای عالی امنیت ملی به تأیید مقام معظم رهبری می‌رسد و در گذشته هم روند معمول این نبوده که در مورد مسائل مهم و امنیتی کشور یک نفر که خودش هم عضو شورای عالی امنیت ملی نیست، این گونه علنی در مورد آن صحبت کند، در گذشته چنین موردی نبوده است چراکه یاد گرفتیم در مورد مسائل مربوط به امنیت کشور همه جریان‌ها، گروه‌ها، شخصیت‌ها و افراد با دیدگاه‌های مختلف در این زمینه متفق هستند و هم نظر و حمایتی عمل می‌کنند.

دولت چون به وعده‌هایش عمل نکرده به دنبال سوژه برای انحراف افکار عمومی است

واعظی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب از ظریف به عنوان دیپلمات امین نام برده‌اند، یادآور شد: فکر می‌کنم دولت به دلیل ضعف و مشکلات خود در حوزه سیاست خارجی و مواردی که قرار بود زودتر حل کند و نتوانست به قول‌هایی که به مردم داده، عمل کند، هر دفعه سوژه‌ای پیدا می‌کند و می‌خواهد افکار عمومی را از آن مسائلی که مطرح است به موضوعات جانبی منحرف کند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896447

دیگر خبرها

  • کم آبی و کاهش رشد جمعیت از چالش‌های اصلی استان سمنان هستند
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • مردم استان استقبال شایسته و خوبی از رئیس جمهور خواهند کرد
  • دیدار رئیس‌جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • دیدار رئیس جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • سرعت‌بخشی انجام طرح‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • سرعت‌بخشی انجام پروژه‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد