Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:45:43 GMT

مقایسه قرنطینه خانگی و اسارت در زندان‌های بعثی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۵۹۸۰

مقایسه قرنطینه خانگی و اسارت در زندان‌های بعثی

حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی با اشاره به آیات مقاومت در قرآن و جایگاه شهدا و جانبازان از منظر آیات و روایات به خبرنگار معارف ایرنا گفت: بسیاری از مردم ما در ابتدای سال جاری روزهایی را در خانه قرنطینه بودند و سختی محصور بودن در خانه را درک کردند در حالی که خانواده در کنارشان بود و کسی نیز آنان را شکنجه نمی کرد و فقط ملزم بودند داخل خانه بمانند؛ در حالی که آزادگان سرافراز ما سال ها در زندان های رژیم بعث زیر بدترین شکنجه ها و سخت ترین شرایط زندگی کرند و حاصل ایثارگری ها آنان این است که ما امروز در امنیت و آرامش به سر می بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به فداکاری های پزشکان، پرستاران و نیروهای بهداشتی و خدماتی در جبهه دفاع از سلامت گفت: رزمندگان عرصه دفاع از سلامت در دو ماه اخیر خوش درخشیدند و برخی از آنان جان خود را برای دفاع از هموطنانمان فدا کردند و به شهادت رسیدند.

بهترین الگوهای جبهه مقاومت

این استاد حوزه افزود: درس های مقاومت در آیات قرآن فراوان است و یکی از موضوع های مهم در این زمینه الگوهای مقاومت است و در برخی آیات از شهدا و جانبازان راه حق به عنوان بهترین الگوهای جبهه مقاومت یاد شده است.

وی از آیه ۱۶۹ سوره آل عمران به عنوان نمونه یاد کرد و افزود: جنگ های بدر و احد به عنوان دو جنگ مهم صدر اسلام، شهدای بسیاری را تقدیم جامعه اسلامی کرد و در شان نزول این آیه آمده است که خدا شهدای جنگ بدر واحد را مورد خطاب قرار داد و به آنان فرمود هر چه می خواهید از من بطلبید و شهدا گفتند غرق در نعمت و سرور هستیم و چه چیزی بالاتر از مقام شهادت ولی تقاضای ما این است که یک بار دیگر به جهان برگردیم و مسیر شیرین شهادت را دوباره تجربه کنیم و در راه رضای تو خون خود را تقدیم کنیم.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان افزود: خدا در پاسخ این شهدا فرمود سنت من بر این مقدر است که کسی که از دنیا رفت، دیگر بار به دنیا برنخواهد گشت و لذا شهدا از خدا خواستند تا سلام آنان را به پیامبر (ص) برساند و وضعیت و حال شهدا را برای بازماندگان بیان کند تا بدانند در چه حال خوشی به سر می برند و در مهمانی پرودگار غرق در نعمت هستند.  

این حافظ کل قرآن همچنین به آیه ۱۷۰ سوره آل عمران اشاره کرد و گفت: خدا در این آیه حال و روز شهدا را برای ما ترسیم می کند که غرق در سرور و شادمانی هستند و از نعمت های الهی بهره مندند و نسبت به همسنگران و بازماندگانشان که آنان نیز مسیری امن و آرام را در پیش خواهند داشت.

شهدا به جبهه مقاومت روحیه می بخشند

وی مسیر شهادت را مسیری لذت بخش دانست که ذره ای اندوه و ترس در آن راه ندارد و اضافه کرد: شهادت پایان زندگی نیست بلکه آغاز راه است. شهدا بعد از شهادت خود بیش از زمان حیاتشان اثرگذار هستند و راهبری امت را در دست دارند و به جبهه مقاومت روحیه می بخشند.

این عضو مجلس خبرگان افزود: بر اساس آیات قرآن، شهید جان خود را می دهد و رضای خدا را می خرد و خدا می فرماید اگر در راه خدا کشته شوید، ارزش رحمت پروردگار از تمام آنچه اهل دنیا جمع می کنند بیشتر است.  در واقع شهید با خدا معامله کرده است و شهدا در زمره بهترین همنشینان بهشتی خواهند بود.

جانبازان جنگ احد در صف مقابله با مشرکان

حاجی ابوالقاسم همچنین آیه ۱۷۲ سوره آل عمران را در وصف جانبازان دانست و اظهار کرد: در شان نزول این آیه آمده است که بعد از جنگ احد لشگر ابوسفیان که در کنار مدینه سنگر گرفته بودند از کارخود پشیمان شدند که چرا جنگ احد را به پایان و پیامبر را به شهادت نرساندند.

نویسنده کتاب سی پله تا بهشت افزود: به همین دلیل لشگر ابوسفیان تصمیم گرفتند برگردند و بقیه مسلمانان را به شهادت برسانند و خدا این خبر را به پیامبر (ص) رساند و رسول خدا دستور داد تا لشگر برای رویارویی با سپاه ابوسفیان آماده شوند و از جمله کسانی که پیامبر به آنان دستور شرکت در جهاد داد جانبازان جنگ احد بودند.

جانبازان در خط مقدم دفاع حاضر و تبدیل به الگوهایی برای دیگران شدند. چون سایر مسلمانان وقتی دیدند جانبازان زخم خورده، اینگونه عاشقانه آماده حضور در خط مقدم هستند، آنان نیز برای همراهی پیامبر (ص) اعلام آمادگی کردند. جانبازان و ایثارگران باید قدر مقام و منزلت خود را در کنار شهدا بدانند. چون آنها نیز الگو هستند و مردم با مشاهده ایثارگران و خدمات و تلاش های طاقت فرسای آنان روحیه مقاومتت خود را بالا می برند.

نویسنده کتاب سبک زندگی قرآنی به سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در این زمینه اشاره کرد و افزود: حضرت علی (ع)  شهادت را افتخاری برای خود دانسته و فرمود هزار ضربه شمشیر را گواراتر از مردن در بسترمی دانند و رسول خدا (ص) فرمود بالاتر از هر خوبی، می توان خوبی دیگری تصور کرد ولی کسی که در راه خدا شهید شد، بالاتر از آن خوبی نیست.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: هر ملتی که متکی به شهادت شد، برای همیشه سربلند است و هیچ قدرتی بر این ملت پیروز نخواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا محمد حاجی ابوالقاسم دولابی پیامبر اکرم قرآن کریم امام علی پروندهٔ خبری ماه مبارک رمضان؛ روزگار کرونایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پیامبر اکرم قرآن کریم امام علی ویروس کرونا پیامبر اکرم قرآن کریم امام علی جبهه مقاومت جنگ احد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای برای جابجایی دام

                                                                به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ یونس احمدی اظهار داشت: هر نوع نقل و انتقال دام زنده، فرآورده‌های خام دامی، نهاده‌های دامی، دارو و مواد بیولوژیک، مستلزم اخذ گواهی بهداشتی حمل از سازمان دامپزشکی کشور، ادارات کل دامپزشکی استان ها، ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها یا نماینده قانونی آنها است.   وی افزود: الزام به این دستور به استناد ماده چهار آیین نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فراورده‌های خام دامی موضوع بند «د» ماده سه و بند «ب» ماده پنج قانون سازمان دامپزشکی کشور است.   احمدی یادآور شد: موارد فاقد گواهی مذکور، تخلف محسوب و برابر مقررات با آنها برخورد می‌شود.   وی ادامه داد: نقل و انتقال هر گونه دام زنده علاوه بر اخذ گواهی بهداشتی حمل، مستلزم پلاک کوبی با استفاده از پلاک بارکددار ۱۵ رقمی و ثبت در سامانه‌های مربوطه است.   مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: حمل و نقل هرگونه دام فاقد پلاک تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.   احمدی یادآور شد: صدور هرگونه گواهی بهداشتی حمل جدید منوط به تاییدیه تخلیه محموله قبلی است و با موارد عدم وصول نیز برخورد قانونی می‌شود.

دیگر خبرها

  • شهادت قله رستگاری است/ جنگ غزه ماهیت تمدن غرب را نشان داد
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران
  • حمل و نقل دام در ایلام نیازمند اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای است
  • برنامه‌ای برای خودسازی آزدگان در اسارت
  • جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس خراسان رضوی به شهدا پیوست
  • لزوم اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای برای جابجایی دام
  • دیداری صمیمی با خانواده‌های معظم شهدا در زاهدان
  • دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با خانواده های معظم شهدا در زاهدان