Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در اقدامی برای جبران آبروی از دست رفته خود بعد از پاسخ موشکی ایران به پایگاه های عین الاسد و اربیل، به مجروحان مغزی حملات موشکی ایران نشان افتخار«پرپل هارت» می‌دهد.

به گزارش شبکه خبری «فاکس نیوز» «جسیکا مکس ول» سخنگوی پنتاگون اعلام کرده که در حال بررسی این مسئله است و طبق مقررات وزارت دفاع و خدمات نظامی در حال رسیدگی به این پرونده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته فاکس نیوز، بسیاری از نظامیان حاضر پایگاه عین الاسد در زمان پاسخ موشکی ایران گفتند که متحمل ترس زیادی شده بودند. «جانت لیلیو» از درجه داران آمریکایی حاضر در این ماجرا در این باره گفت: «البته آماده مرگ نبودم، اما در هر حمله موشکی خودم را برای هر چیزی آماده کرده بودم.»

یکی از مادران نیروهای حاضر در پایگاه عین الاسد در هنگام حمله موشکی ایران نیز در کامنتی زیر این خبر به نقل از فرزندش نوشت، در آن شب نیروهای حاضر شب بسیاری ترسناکی را سپری کردند. به دنبال حملات موشکی ایران بنابر ادعای منابع آمریکایی، بیش از 100 نظامی این کشور دچار صدمات مغزی شدند.

«پرپل هارت» نشان افتخاری مزین به نام ریاست جمهوری آمریکاست که به مجروحان و بازماندگان کشته شدگان جنگی اهدا می شود و از زمان «جورج واشنگتن» رئیس جمهور وقت آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تاریخ هجدهم دی ماه 98 در پاسخ به ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس در حمله تروریستی آمریکایی‌ها به حومه فرودگاه بغداد، عملیاتی موشکی را علیه پایگاه نظامی ایالات متحده در عین‌الاسد واقع در استان الانبار عراق انجام داد.

در این عملیات، ۱۳ فروند موشک بالستیک از نوع موشک‌های فاتح-۳۱۳ و قیام به پایگاه «عین‌الاسد» تحت اشغال نظامیان تروریست آمریکایی و دیگر پایگاه آنها در اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق شلیک شد به گفته سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، با دقت به اهداف خود اصابت کرده و تجهیزات نظامی مهم آمریکایی‌ها را نابود کرد.

مسئولان آمریکایی از همان ابتدا سیاست مخفی‌کاری و سانسور اطلاعات درباره تبعات حمله به عین‌الاسد را در پیش گرفتند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در لحظات اولیه بعد از انتقام موشکی ایران، تلفن همراه خود را در دست گرفته و در صفحه توئیتر خود مدعی شد: «جای نگرانی نیست!»

بعد از آن یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی شد که اگر در این حملات کسی هم کشته شده باشد، تعداد کشته‌ها اندک است. مسئولان نظامی و امنیتی آمریکا از جمله «مارک اسپر» وزیر دفاع و «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در نشست‌های خبری ادعای آسیب ندیدن نظامیان آمریکایی در حمله ایران را تکرار کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پنتاگون عین الاسد حمله موشکی موشکی ایران عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به یمن

جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی بار دیگر یکی از مناطق یمن را هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های آمریکا ‌وانگلیس منطقه «القطینات» در بخش مرزی باقم واقع در شمال استان صعده یمن را هدف قرار دادند.

ائتلاف آمریکا و انگلیس در ادامه تجاوزات هوایی خود به یمن، اخیرا نیز منطقه «الکتیب» در شهرستان «المیناء» واقع در غرب یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ، طی ماه‌های اخیر بارها مواضع ارتش یمن را مورد حمله قرار داده‌اند. ارتش یمن اعلام کرده، تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه، در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، همچنان به حملات خود علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ادامه می‌دهد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به یمن
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه هوایی «میرون» و پادگان «برانیت»
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ ۳ شهرک نظامی اسرائیل را درهم کوبید