Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مجلس یازدهم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله واگذاری دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه پیام نور باید در مجلس یازدهم پیگیری شود. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، همزمان با بزرگداشت روز معلم، جلسه فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، با خانم قاسم پور، منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم پور، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، ضمن گرامیداشت روز معلم و خرسندی از تشکیل این جلسات، به کالایی شدن حوزه آموزش و پرورش و نگاه هزینه ای به آن اشاره کرد و گفت: نگاه به آموزش و پرورش باید سرمایه گذاری باشد. تربیت یک فرایند مستمر است که ممکن است زود به نتیجه نرسد اما در فرایند مستمر و مبتنی بر آموزه های دینی حتما نتایج موثری خواهد داشت.

عضو کمیسیون آموزش مجلس: وعده‌های دولت برای حل مشکلات معلمان از جنبه شعاری خارج شود

 

 وی تصریح کرد: لازم است یک فرایند مناسب میان  سیاست گذاران و ذی نفعان ایجاد شود و مسائل اساسی و تمدنی به خوبی به گفتگو گذاشته شود. این مسائل در کنار موانع و فرصت ها مورد بررسی قرار گیرد تا بهترین برنامه ریزی و سیاستگذاری صورت گیرد. همچنین  وجود رویکرد گفتمان سازی در زمینه ارزشها بین مسئولین و دغدغه مندان عرصه تعلیم و تربیت و تداوم ارتباطات دوسویه و تعاملی باید مورد توجه قرار گیرد.

قاسم پور افزود: احیای نسبت خانواده با آموزش و پرورش، مسئله منزلت و معیشت معلمان، توجه ویژه به مسئله عدالت آموزشی، وضعیت دانشگاه فرهنگیان و مسئله واگذاری آن به دانشگاه پیام نور از جمله مسائل مهم به جهت پیگیری در مجلس یازدهم است.

وی در پایان به لزوم ایجاد چرخه پیگیری دغدغه های گفتمانی به بدنه آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید کنشگران به صورت مستمر و موثر با مسئولین و نمایندگان در زمینه اصلاح وضع موجود و رفع مشکلات تعامل داشته باشند. و همچنین دغدغه شما دانشجو معلمان به دغدغه همه بدنه آموزش و پرورش تبدیل شود. در این حالت است که می توان امیدوار باشیم که به جای توجه به اسناد بین المللی ، سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، ضمن اشاره به وجود لزوم شبکه منظم ارتباطات بین سایر عناصر موجود و موثر بر این روابط در نظام آموزش و پرورش، به نقش اساسی معلم در تمدن سازی تاکید کرد و گفت: در ایفای نقش تاریخی در انقلاب اسلامی، هیچ نهادی همچون آموزش و پرورش مهم و نقش آفرین نخواهد بود. اگر ما نتوانیم نظام تعلیم و تربیت موجود را متحول کنیم، نمی توانیم موضوع تمدن سازی در گام دوم انقلاب را تحقق بخشیم. 

وی افزود: آنچه ما از نسل انقلابی و نسبتا جوان مجلس یازدهم در حیطه آموزش و پرورش انتظار داریم، پرداختن به مسئله تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت با توجه به منویات مقام معظم رهبری و جایگزینی نظام آموزش و پرورش جدید متناسب با بافت فرهنگی و بومی کشور، با همت و تلاش مضاعف مسئولان و دغدغه مندان این عرصه است‌.

صدیقی در ادامه به ارائه راهکار هایی برای حل مشکلات فعلی پرداخت و گفت: نمایندگان مجلس یازدهم، دانشگاه فرهنگیان را به‌‌عنوان مرکز ثقل آموزش پرورش و بسترسازی در این راستا جدی بگیرد. 

وی در پایان به لزوم تداوم این جلسات و مباحثات برای دوران گذار و آینده آموزش و پرورش تاکید کرد.

 در این جلسه معصومه علی محمدی معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خواهران تهران و مریم میرکوهی معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری مرکز شهید باهنر تهران، پیرامون مطالبات مقام معظم رهبری در حیطه آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین، نگاه هزینه ای به آموزش و پرورش و مسئله رتبه بندی معلمان نکاتی را تشریح کردند.

انتهای پیام/

R1011173/P/S1,1412/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تشکلهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشکلهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مجلس تشکلهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مجلس دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش مجلس یازدهم قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران

به گزارش جام جم و به نقل از شبکه رادیویی ایران، در پی طرح «هفته های ایرانی» رادیو ایران و این هفته سفر به استان «بوشهر» علی موحدی در گفت و گو با برنامه «سلام صبح بخیر» به تشریح بخشی از فعالیت های  آموزش و پروش استان «بوشهر» پرداخت.

وی گفت: استان بوشهر با اسکان بیش از ۲۳۶ هزار نفر از جامعه بزرگ فرهنگی رتبه چهارم کشور در حوزه گردشگری فرهنگیان را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: هزار و ۱۲۸ نفر از مرحله مدرسه‌ای به شهرستانی راه یافته‌اند که در شهرستان‌ها و مناطق از طریق سامانه در نظر گرفته شده ارزیابی شده و رتبه‌های برتر به استان اعلام می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش فرهنگیان در عرصه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، خدمات‌رسانی و دیگر عرصه‌ها خاطرنشان کرد: در تشکیل کارگروه پایش بررسی عملکرد، ضمن شناخت و حل موضوعات، نقاط قوت و ضعیف و حرکت جهادی برای بهره‌گیری از ظرفیت حداکثری و ارتقای کیفیت برای خدمات بهتر به دانش‌آموزان بررسی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۴۰۰ مدرسه شامل سه هزار ۵۰۰ کلاس برای ارائه خدمات اسکان مهمانان نوروزی آماده‌سازی شد گفت: استان بوشهر با اسکان بیش از ۲۳۶ هزار نفر از جامعه بزرگ فرهنگی رتبه چهارم کشور در حوزه گردشگری فرهنگیان را کسب کرد.

گفتنی است برنامه صبح گاهی «سلام صبح بخیر» شنبه تا پنج شنبه ساعت

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش