Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@01:07:17 GMT

آیا شایعه‌ها در مورد بیل گیتس واقعیت دارند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۷۹۱۷

آیا شایعه‌ها در مورد بیل گیتس واقعیت دارند؟

رویداد۲۴  بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، پیش‌تر در اظهارنظری، پیامد‌های پاندمی کرونا در جهان امروز را "همه‌گیری اول" نامیده بود و تأثیر آن را با تاثیر "جنگ جهانی دوم" بر انسان در قرن گذشته مقایسه کرده بود. گیتس هشدار داده بود که این همه‌گیری و پیامد‌های آن، سال‌های درازی با ما خواهد بود.

او در سال ۲۰۱۵ هم در یکی از نشست‌های همایش جهانی "تِد"، نه سلاح اتمی که "ویروس" و "پاندمی" را بزرگترین تهدید آینده بشر نامیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: بیل گیتس: تنها راه بازگشت به روال عادی پیش از ویروس کرونا، ساخت واکسن استحالا با شیوع کرونا و تلاش برای تهیه واکسنی علیه این بیماری، شایعات در مورد گیتس هم بالا گرفته است.

گیتس در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه (۲۶ آوریل)، با سی‌ان‌ان انجام داد گفت: «کسانی هستند که می‌خواهند به این مسئله با عینک سیاسی و نه با عینک علمی نگاه کنند.» بنیاد بیل و ملیندا گیتس سال‌هاست که برای بهبود شرایط بهداشت و درمان در سراسر جهان فعالیت می‌کنند.

خبرگزاری آلمان در مقاله‌ای در مورد بیل گیتس، یکی از ثروتمندترین مردان جهان، به ادعا‌ها و شایعه‌های زیادی که در مورد او در فضای اینترنت در حال چرخش است، پرداخته و آن‌ها را راستی‌آزمایی کرده است:

شایعه نخست:

بیل گیتس می‌خواهد در روند مقابله با ویروس جدید، میکروچیپ‌هایی در بدن مردم جاسازی شود (میکروچیپ ایمپلنت) تا به این ترتیب کنترل کامل را به دست بگیرد.

سنجش شایعه: ارتباط دادن نادرست مباحث به یکدیکر

واقعیت چیست؟

واقعیت این است که گیتس در ماه مارس گذشته نوشت، زمانی خواهد آمد که "گواهینامه‌های دیجیتال" اطلاعاتی در اختیار خواهند گذاشت؛ در این مورد که مثلا چه کسی پس از ابتلا به ویروس کرونا از بیماری جان سالم به در برده یا علیه بیماری واکسینه شده است (البته در صورتی که تا آنزمان واکسن موجود باشد). این گفته‌ها با اطلاعات مربوط به دیگر پروژه‌های کاملا متفاوت مورد حمایت نهاد او، آمیخته شده است. برای نمونه می‌توان به تحقیقات بر روی تشخیص دیجیتال، تکنیکی که واکسن را در تابش مادون قرمز بر روی پوست بدن نشان می‌دهد یا روش‌های پیشگیری از بارداری، با کاشت میکروچیپ‌ها اشاره کرد. این پروژه‌ها هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارند.

شایعه دوم:

گیتس سازمان جهانی بهداشت را تأمین مالی می‌کند

ارزیابی شایعه: در این مورد اغراق شده است. همزمان باید گفت، نهاد گیتس واقعا یکی از بزرگترین اهداکنندگان به این سازمان است.

واقعیت چیست؟

واقعیت این است که در سال مالی ۲۰۱۹- ۲۰۱۸ کمک‌های مالی بنیاد گیتس به ارزش ۳۶۷ میلیون ۷۰۰ هزار دلار به پروژه‌های سازمان جهانی بهداشت سرازیر شد. به این ترتیب این بنیاد پس از آمریکا با ۵۵۳ میلیون دلار، بزرگترین اهداکننده به این سازمان بود و کمک‌های مالی نهاد گیتس تا ۸ /۹ درصد از کمک‌های مالی با اهدافی تعیین‌شده را تشکیل می‌داد که ۷۷ درصد از بودجه سازمان جهانی بهداشت را تشکیل می‌دهند. منتقدان احتمال می‌دهند که گیتس زمینه‌هایی که این کمک‌ها باید در آن هزینه شوند را مشخص و به این ترتیب برای این سازمان جهانی تعیین مسیر کرده است.

شایعه سوم:

گفته می‌شود که نهاد گیتس تأمین مالی تهیه واکسن کرونا را به عهده گرفته است، البته به همراه ثبت حق انحصاری آن.

ارزیابی شایعه: فاقد هرگونه پایه و اساس

واقعیت چیست؟

سند و مدرکی که برای اثبات این ادعا به آن اشاره می‌کنند، ثبت حق انحصاری مؤسسه‌ای مورد حمایت این بنیاد در سال ۲۰۱۵ با عنوان "کرونا ویروس" است. اما در مورد این مؤسسه، مسئله نه "ویروس کرونا سندروم حاد تنفسی ۲" که تهیه واکسن علیه یک نوع ویروس طیور از خانواده ویروس‌های کروناست.

شایعه چهارم:

بچه‌های گیتس واکسینه نشده‌اند

ارزیابی شایعه: منابع نامعلوم

واقعیت چیست؟

واقعیت این است که گفته می‌شود که پزشک پیشین گیتس در دهه‌ی ۹۰ میلادی در جریان یک سمپوزیوم در سیاتل چنین چیزی تعریف کرده است. اما نه جایی نامی از این پزشک برده می‌شود و نه گفته می‌شود، در کدام گردهمایی چنین سخنی گفته شده است. مشخص نیست چه کسی این شایعه را برای نخستین بار پخش کرده است. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بیل گیتس مایکروسافت سازمان جهانی واقعیت چیست ویروس کرونا بیل گیتس کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، گروه تئاتر «آئین مردم» متشکل از هنرمندان با تجربه تئاتر خوزستان، نمایشی را با عنوان «واپسین نفس» و با موضوع ایثار کادر سلامت در بحران کرونا تهیه و تولید کردند که پس از ارزیابی بیش از ۲۴۰ اثر نمایشی توسط کارشناسان و داوران هنرهای نمایشی به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت.

نمایش خیابانی «واپسین نفس» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار از معدود آثار نمایشی در سطح کشور است که روایتگر ایثار و ایستادگی کادر درمان و پرستاران فداکار در بحران کرونا را برای مخاطبان اجرا می‌کند.

گروه اجرایی پس از تمرینات مستمر در شرایط سخت برای اجرا در این جشنواره ملی آماده می‌شوند تا به عنوان تنها اثر نمایشی از اهواز در بخش خیابانی این رویداد حضوری فعال داشته باشند.

گروه تئاتر «آئین مردم» نخستین نمایش خیابانی را با موضوع ایثار کادر درمان در فراگیری کرونا در بیمارستان‌های اهواز و شهدای مدافع سلامت به اجرا رسانده است.

گروه تئاتر «آئین مردم» به عنوان فعال‌ترین گروه نمایشی خوزستان بیشترین حجم شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتر را در کارنامه دارد و پیش از این در دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عنوان اثر برگزیده را در بخش ویژه غزه کسب کرده است.

جشنواره سراسری تئاتر ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با حضور گروه‌های نمایشی از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی استان گلستان و شهر گرگان برگزار می‌شود.

کد خبر 6082508

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند
  • ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است
  • امیرعبداللهیان در نیویورک : ریزپرنده‌های ساقط‌ شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • دستمزد نجومی بازیگران تلویزیون؛ شایعه یا واقعیت؟
  • کمبودهای مالی، مقر سازمان ملل در ژنو را در خاموشی فرو برد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف