Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@01:51:22 GMT

افتخار پنتاگون به مجروحان حمله موشکی ایران به عین الاسد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۸۳۳۰

افتخار پنتاگون به مجروحان حمله موشکی ایران به عین الاسد

خبرگزاری ایسنا: به نقل از شبکه فاکس نیوز، جسیکا مکس ول سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که این وزارتخانه قصد دارد به مجروحان مغزی در حملات موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد نشان "پرپل هارت" اعطا کند و اکنون در حال بررسی این مسئله است.

به گفته او، پنتاگون طبق مقررات وزارت دفاع و خدمات نظامی در حال رسیدگی به این پرونده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام پنتاگون در نتیجه حملات موشکی ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق بیش از 100 نفر از نیروهای این کشور دچار آسیب مغزی و تبعات ناشی از آن شدند که سطح آسیب 34 تن از آنها شدید بوده است.

بسیاری از نیروهای حاضر در پایگاه عین الاسد گفته اند که در زمان حملات موشکی ایران متحمل ترس زیادی شده بودند. جانت لیلیو یکی از نظامیان درجه دار که هنگام حمله ایران در پایگاه بوده است دراین باره اظهار داشت: البته آماده مرگ نبودم اما هر موشکی که به سمت پایگاه می آمد، خود را برای هر چیزی آماده می‌کردم. همه ما چنین بودیم. مجبور بودیم که این گونه باشیم.

به گزارش ایسنا، نشان افتخار (شجاعت) پرپل هارت، مدالی است که به نام رئیس جمهور آمریکا به مجروحان و بازماندگان جنگ اعطا می‌شود. پرپل هارت که به واسطه شکل و رنگ آن به این نام (قلب ارغوانی) خوانده می‌شود، یکی از قدیمی ترین مدال‌های نظامی در آمریکا به شمار می آید که از زمان جورج واشینگتن تاکنون همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دی ماه سال گذشته در پاسخ به اقدام خصمانه و تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همراهانش در فرودگاه بغداد، پایگاه عین الاسد آمریکا در استان الانبار عراق را هدف حملات موشکی قرار داد.

مقامات آمریکایی ابتدا در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر میزان تلفات این حمله اعلام کردند که هیچ نیرویی آسیب ندیده و به اصطلاح خون از دماغ کسی نیامده است اما پنتاگون بعدتر تائید کرد که افراد زیادی در این حمله دچار آسیب مغزی شده اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: پنتاگون آمریکا مجروحان پایگاه آمریکایی عین الاسد حملات موشکی موشکی ایران عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به عین الاسد

به گزارش جام جم آنلاین، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است.

رویترز با نقل این خبر از این مقام آمریکایی اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» واقع در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی مدعی شد که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مخابره نشده است.

هنوز هیچ طرفی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

به گفته خبرنگار المیادین در حلب، این دو پایگاه مهم نظامی آمریکا در شرق سوریه با فاصله کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

دیگر خبرها

  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه