Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نهاده‌های کشاورزی و دام و طیور مورد نیاز تولیدکنندگان به میزان کافی تامین شده و در حال آزادسازی و توزیع است.

 

به گزارش پول نیوز، کاظم خاوازی در سفر به استان خوزستان و در حاشیه بازدید از روند ترخیص نهاده‌های کشاورزی و دام و طیور از بندر امام با اشاره به اینکه ما مدیون تلاش‌های کشاورزان تولیدکنندگان و بهره‌برداران هستیم، گفت: حضور امروز من در استان خوزستان به دلیل دغدغه‌های تولیدکنندگان مرغ در زمینه دانه های ذرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به حمدالله با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در گذشته، امروز شاهد آزاد‌سازی و توزیع بسیار زیادی دانه ذرت هستیم و ذخایر و موجودی ما (در این استان) در دانه‌های ذرت به حدی است که می تواند تمامی ذرت مورد نیاز کشور را تامین کند.

خاوازی با ابراز امیدواری در خصوص سرعت بخشیدن به ارسال موریگی دانه ذرت به مرغداری‌ها در هفته جاری، تصریح کرد: ذخایر استراتژیک در زمینه دانه های ذرت نیز کافی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حضور امروز من در این استان، به دلیل آن است که اگر اشکالاتی در کار وجود داشته باشد رفع شود و دوستان را تشویق کنیم تا با سرعت بیشتری دانه ذرت را به تولیدکنندگان مرغ اعم از مرغ تخمگذار و گوشتی برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث تولید گندم در کشور گفت: یکی از استان‌های بسیار مهم در زمینه تولید گندم استان خوزستان است و حتماً از مزارع این استان بازدیدی خواهیم داشت.

خاوازی ادامه داد: بهره برداران امسال حدود 10 تا 11 میلیون تن گندم در اختیار دولت خواهند گذاشت.

وی میزان پیش بینی تولید گندم برای سال جاری را 14 میلیون تن عنوان کرد و یادآور شد: فکر می‌کنم به پایداری تولید گندم در کشور دست یافته ایم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به متضرر شدن صنعت گل و گیاه با شیوع بیماری کرونا، گفت: از این صنعت حمایت خواهیم کرد. در جلسات پسا کرونا نیز برنامه ریزی می‌کنیم تا حمایت لازم از صنعت طیور کشور داشته باشیم.

وی گفت: همچنین به دنبال خرید مرغ به‌صورت روزانه هزار تن از مرغداران هستیم تا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از قیمت مناسب این پروتئین ارزان برخوردار شوند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کاظم خاوازی نهاده های کشاورزی کشاورزان مرغداری ها ویروس کرونا تولید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عزیز برگ نی در دیدار با مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: تعدد تصمیم گیری های دستگاه های اجرایی عدم مدیریت یکپارچه مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

وی حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده را مشکل دیگر تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود:عدم ثبات قوانین مناطق آزاد و بخشنامه های روزمره تولیدکنندگان را سردرگم کرده است.

برگ نی مشکل عدم وجود شعبه ارزی بانک ها در منطقه را از دیگر مشکلات تولید در منطقه عنوان کرد و گفت: برای رفع تعهد ارزی تولیدکننده مجبور است به کررات به مرکز استان سفر کند.

وی مشکل قرنطینه گمرک و قوانین دستپاگیر ، مشکلات بانکی و بازرگانی را از دیگر موارد قابل بررسی عنوان کرد و اضافه کرد: در سال جهش تولید نیاز است بخش عمده مشکلات تولیدکنندگان رفع شود.

این فعال اقتصادی و تولیدکننده منطقه آزاد ماکو با اشاره به آمادگی تمامی فعالان اقتصادی برای لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال ابراز امیدواری کرد: منطقه آزاد ماکو پیشران جهش تولید با مشارکت مردم خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی
  • پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • تخصیص ۵۰ کیلوگرم‌کود اوره‌مازاد بر سهمیه به پیمانکاران تکثیری بذر گندم و جو