Web Analytics Made Easy - Statcounter

حصار علی‌آباد یکی از مناطق حاشیه‌نشین شهر همدان محسوب می‌شود که از معضل نداشتن کلانتری و در نتیجه کاهش ضریب امنیت اجتماعی رنج می‌برد و همین مسئله نگرانی ساکنانش را در پی داشته تا جایی که عرضه‌کنندگان مواد مخدر و سایر مجرمان فارغ‌البال در این منطقه به فعالیت‌های مجرمانه خود ادامه می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ امنیت اجتماعی یکی از ضرورت‌های زندگی شهرنشینی است؛ اما نظر به توسعه روزافزون شهرها و رشد جمعیتی، آمار جرم و جنایت در شهرها افزایش یافته است؛ چنان که امنیت اجتماعی در شهرها با حضور مستمر و گسترده نیروهای انتظامی و پلیس حاصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت استقرار کلانتری در محله‌ها

یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد نظم در هر منطقه‌ نیروی انتظامی است که توانمندی بالای این نیرو می‌تواند ضامن امنیت در ابعاد مختلف در آن منطقه باشد و لازم است که تناسبی بین این نیرو و جمعیت و وسعت شهر وجود داشته باشد.

تاسیس کلانتری‌ها در محله‌های مختلف شهر نیز از جمله اقدامات و راهکارهای نیروی انتظامی جهت تضمین امنیت اجتماعی یک منطقه یا محله است‌، بنابراین اگر محله یا منطقه‌ای فاقد کلانتری باشد، ضریب امنیتی این منطقه به شدت کاهش می یابد.

حصار علی‌آباد کلانتری ندارد

حصار علی‌آباد یکی از مناطق حاشیه‌نشین شهر همدان محسوب می‌شود که از معضل نداشتن کلانتری و در نتیجه کاهش ضریب امنیت اجتماعی رنج می‌برد و همین مسئله نگرانی ساکنانش را در پی داشته است.

علی‌آباد در شمال شهر همدان و جنب شهرک فرهنگیان واقع شده، این منطقه پیشتر روستا بوده، اما با گسترش شهر و نزدیکی علی‌آباد به یکی از شهرک‌های پرجمعیت همدان یعنی شهرک فرهنگیان رفته رفته به یکی از محله‌های بزرگ همدان تبدیل شده است.

از سوی دیگر ارزانی زمین و ملک در این منطقه، حصار علی‌آباد را به یکی از مناطق مهاجرپذیر همدان تبدیل کرده و این امر از یک سو افزایش جمعیت و از سوی دیگر افزایش آمار جرم را در پی داشته است.

در این شرایط وجود یک کلانتری در این منطقه امری ضروری می‌نماید، اما متاسفانه حصار علی‌آباد فاقد کلانتری است.

نارضایتی ساکنان علی‌آباد از عدم تاسیس کلانتری در این منطقه

یکی از ساکنین حصار علی‌آباد در گفت وگو با خبرنگار عصر همدان با بیان این که نبود کلانتری در این منطقه مشکلات فراوانی برای ساکنان ایجاد کرده است، اظهار داشت: نزدیکترین کلانتری‌ها به حصار علی‌آباد کلانتری‌های شهرک فرهنگیان و شاه ‌‌پسند است و این دو کلانتری از یک‌سو با حصار فاصله دارند و از سوی دیگر نیز با خیل مراجعه کننده مناطق خود روبرو هستند.

این فرد ساکن در حصار علی آباد با اشاره به این که نبود کلانتری باعث افزایش جرم در این منطقه شده است، عنوان کرد: مواد فروشان در حصار علی‌آباد در نبود کلانتری جولان می‌دهند

وی تاکید کرد: با ترخیص برخی زندانیان به خاطر کرونا که تعدادی از آنها ساکن حصار علی‌آباد هستند نگرانی‌ها در بین خانواده‌ها افزایش یافته است.

یکی دیگر از ساکنین حصار علی‌آباد گفت: زمانی که جرم یا درگیری در این منطقه اتفاق می‌افتد و با پلیس ۱۱۰ تماس می‌گیریم، یا ماموری مراجعه نمی‌کند و یا پس از گذشت زمان زیادی مامور در صحنه حاضر می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر مانند اسنپ‌ها پلیس اپلیکیشنی طراحی می‌کرد که مقصد، مبدا و زمان حضور مامور در صحنه جرم در آن مشخص بود بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

تاسیس کلانتری در مناطق حاشیه شهر اولویت نیروی انتظامی همدان

سرهنگ محمد مهرآذین، فرمانده پلیس پیشگیری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که پیشگیری از جرم اقدامی موثر‌تر از پیگیری آن در دستگاه قضایی است، اظهار داشت: فرامین و رهنمودهای رهبری در راستای سیاست‌های کلی نظام مبنی بر سامان بخشیدن به مناطق حاشیه‌نشین و پیشگیری از ناهنجاری‌های عمومی ناشی ازموارد مندرج در بند ۴۹ سیاست‌های نظامی در برنامه توسعه و نیز تاکید ایشان در بین فرماندهان ناجا و تاکید جدی معظم له در خصوص ضرورت حضور به هنگام و سریع و موثر واحدهای انتظامی در مناطق حاشیه نشین در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار دارد.

مهرآذین افزود: فلسفه وجودی کلانتری در یک جغرافیا بستگی به جمعیت و میزان جرم و جنایت در آن منطقه دارد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بنا بر اهداف معاونت طرح و برنامه ناجا در قسمت‌های مختلف استان و شهرستان‌های وابسته پاسگاه و کلانتری به اندازه کافی داریم گفت: در بخشی از شهر همدان نیز بحث ایجاد و تاسیس کلانتری در دستور کار قرار دارد که بنا بر مصوبات به موقع در این خصوص اطلاع رسانی می‌شود.

فرمانده پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان همدان با تاکید بر این که استقرار و ایجاد کلانتری در یک منطقه در کاهش آسیب‌ها نقش بی‌نظیری دارد عنوان کرد: یکی از میدانی‌ترین حوزه‌های کلانتری بخش‌‌ها محسوب می‌شود

حصار علی‌آباد در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۹ شهرک فرهنگیان قرار دارد

مهرآذین ادامه داد: حصار علی‌آباد در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۹ شهرک فرهنگیان قرار دارد و رابطین انتظامی و آگاهی با توجه به شناسایی اماکن جرم خیز در این منطقه اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری با اشاره به این که آلوده کردن جوانان یکی از دسیسه های دشمن است و پلیس با اشراف اطلاعاتی با این دسیسه مبارزه خواهد کرد، گفت: مردم باید به این امر مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند و با نیروهای انتظامی و پلیس همکاری کنند.

تاسیس کلانتری در مناطق حاشیه‌نشین در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد

وی تصریح کرد: عملیاتی شدن نقش نیروهای انسانی مستلزم همکاری با نهادهای ذی‌ربط از جمله شهرداری است که این نهاد می‌تواند با نصب چراغ‌های روشنایی بیشتر در معابر مناطق حاشیه نشین باعث جلوگیری از جرم و جنایت شوند.

مهرآذین با تاکید بر رعایت ساز و کار ایجاد و استقرار کلانتری‌ها و رعایت فاصله بین آنها گفت: قطعا تاسیس کلانتری در مناطق حاشیه‌نشین در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد و فرماندهی انتظامی استان نیز نگاه ویژه‌ای به مناطق حاشیه شهر دارد

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مناطق حاشیه نشین تاسیس کلانتری مناطق حاشیه شهرک فرهنگیان امنیت اجتماعی نیروی انتظامی کلانتری ها شهر همدان محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان گفت: ۱۰۷ تیم امدادی از جمله راهداری، هلال احمر، امداد خودرو، پلیس راه و راهور و دهیاری‌ها در مناطق تحت تأثیر استقرار داده شدند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی صدور هشدار سطح نارنجی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی وارد شده به استان از سمت جنوبی و استقرار سامانه بارشی از اوایل وقت امروز تا فردا، شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ خواهیم بود که این شرایط بیشتر در مناطق جنوب، جنوب شرق، ارتفاعات سمیرم، شهرضا، نائین، ورزنه و دهاقان انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه متناسب با شرایط مذکور، جلسه مدیریت بحران برگزار و آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی اعلام شد، افزود: ۱۰۷ تیم امدادی از جمله راهداری، هلال احمر، امداد خودرو، پلیس راه و راهور و دهیاری‌ها در مناطق تحت تأثیر استقرار داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: خاصیت بارش‌های بهاری، همرفتی بودن است و این بارش‌ها بیشتر در بعدازظهر و اوایل شب رخ خواهد داد که می‌تواند منجر به ایجاد خسارت نیز شود، از همین رو هشدارهای لازم به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده است.

شیشه فروش ادامه داد: طی این ماه شاهد رخداد مخاطرات جوی بودیم که خساراتی نیز به همراه داشته است که از جمله آنها می‌توان به وزش باد و طوفان طی بیست‌وسوم فروردین در کاشان، بارش برف در بویین‌میاندشت طی بیست‌وسوم فروردین و وارد شدن خساراتی به درختان و مناطق موقت روستایی به علت وقوع صاعقه اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی، استقرار تجهیزات امدادی، آماده به‌کار بودن ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها، راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی، ضرورت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه پرهیز از سفرهای غیرضرور، پاکسازی دهانه پل‌ها از رسوبات و توجه به توصیه‌های ایمنی از جمله موارد دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد، اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارات در پی هشدار صادر شده، اداره راه اکیپ‌های خود را در ۳۲ راهدارخانه، هلال احمر در ۴۳ پایگاه جاده‌ای و اورژانس اصفهان و کاشان نیروهای امدادی خود را در بیش از ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار مستقر کرده‌اند.

شیشه فروش با بیان اینکه بارش‌ها طی مدت زمانی مذکور بیشتر متوجه غرب و جنوب استان خواهد بود، افزود: در مناطقی از استان نیز وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند کاهش میدان دید و بروز تصادفات را در پی داشته باشد.

کد خبر 745192

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته
  • کشف 3 تن مواد مخدر در یک ماه گذشته
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • استقرار بالگرد اورژانس ۱۱۵ در فرودگاه خرم آباد
  • سوداگر مرگ در اردبیل اعدام شد
  • دستگیری سارق ساختمان در حال ساخت در همدان
  • چهار قاچاقچی مواد مخدر در خرم‌آباد دستگیر شدند
  • بازداشت ۷۰ نفر در مناطق آلوده و جرم‌خیز شاهرود
  • دستگیری سارق باغات و کشف ۵ فقره سرقت در همدان