Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@20:02:21 GMT

نمازجمعه ۱۲ اردیبهشت در مراکز استان‌ها اقامه نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۹۱۳۵

به گزارش مهر، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور طی اطلاعیه شماره ۱۰ خود از اقامه نشدن نمازجمعه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در مراکز استان‌ها خبر داد.

متن کامل اطلاعیه شماره ۱۰ شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در خصوص مراسم عبادی، سیاسی نماز جمعه ۱۲ اردیبهشت‌ماه به شرح زیر است:

«مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی؛

با اهدای سلام، ارادت و آرزوی سلامتی، به استحضار می‌رسانیم در ادامه همکاری و همراهی با ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، نماز جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در مراکز استان‌ها اقامه نخواهد شد و در سایر شهرستان‌ها و مناطق، مطابق روال تعریف شده، منوط به جمع بندی و تصمیم گیری کمیته‌های استانی تعیین شده با محوریت نمایندگان محترم ولی فقیه می‌باشد که از طریق شبکه‌های استانی اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین لازم به ذکر است که با عنایت به تصویب نهایی دستورالعمل بهداشتی و الزامات سلامت محیط در مساجد و مصلی‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارائه این سند صیانت بخش به شبکه نورانی امامت جمعه در کشور و آغاز تدابیر اجرایی برای فراهم آوردن مقدمات بازگشایی مساجد و مصلی‌ها، امید می‌رود به فضل الهی، از هفته آینده شاهد بهره مندی تدریجی مردم شریف و انقلابی ساکن در مناطق سفید، از فیوضات نمازهای جمعه و جماعت در ماه مبارک رمضان باشیم.

بدیهی است مناطق سفید از نظر شیوع بیماری، صرفاً از طریق ستاد ملی مقابله با ویروسکرونا اطلاع-رسانی خواهد شد و در سایر مناطق زرد و قرمز، کماکان شاهد توقف برگزاری مراسم عبادی – سیاسی نماز جمعه خواهیم بود. همچون همیشه، به کارگشایی دعا، تضرع و توسل شما مردم شریف، برای دفع بلا چشم امید داریم.

والسلام علی عباد الله الصالحین

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه»

منبع: الف

کلیدواژه: جمعه ۱۲ اردیبهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری صبح سه شنبه در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان اظهار کرد: این برنامه با هدف سازماندهی و انسجام بخشی ائمه جمعه سراسر کشور در قالب ۸ منطقه تدارک دیده شده است که در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: دومین دوره گردهمایی عهد حضور با شرکت ائمه جمعه استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است.

وی افزود: موضوعات بسیار خوبی در راستای جهاد تبیین در دستور کار خود قرار داده‌ایم که به اقتضا هر منطقه موضوعات تغییر خواهد کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در این گردهمایی به موضوعاتی چون جمعیت، مسجد، نوجوان، آموزش و پرورش و دیگر محورها خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این همایش طی دو روز در استان گلستان در حال برگزاری است، افزود: یکی از کارهایی که در روز نخست در خصوص اردو راهیان پیشرفت انجام خواهد شد بازدید از جزیره آشوراده و کانال انتقال آب است.

حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به اینکه وحدت در بین مردم شیعه و سنی استان گلستان مثال زدنی است و امروز باید به عنوان یک الگو برجسته در کشور معرفی شود، اظهار کرد: وحدت مهمترین موضوع همایش امروز است که باید هم افزایی فکری، برنامه‌ای و امکاناتی شکل بگیرد.

کد خبر 6086363

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است