Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: چهلمین سد ساخته شده در دولت تدبیر و امید فردا در قالب پویش هرهفته #الف_ب _ایران در استان ایلام با هدف بهبود کیفیت آب شرب و تامین آب مورد نیاز صنعت به بهره‌برداری خواهد رسید. به‌ گزارش پول نیوز، «رضا اردکانیان» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: سد شهدای ایلام چهلمین سدی است که در دولت تدبیر و امید به بهره برداری خواهد رسید که نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز صنعت در استان ایلام و آب شرب با کیفیت این استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: قطار پویش هر هفته #الف_ب _ایران فردا در ایستگاه استان ایلام متوقف خواهد شد و  یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه مربوط به وزارت نیرو و پروژه‌هایی از وزارت جهاد کشاورزی که مرتبط با کاروزارت نیرو است در این استان افتتاح خواهد شد.
عضو هیات دولت گفت: علاوه بر افتتاح چهلمین سد دولت تدبیر و امید در ایلام ، ۲۲ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی فردا در دشت فکه افتتاح می‌شود که با بهره برداری از آنها جمع شبکه‌های آبیاری زهکشی که مسئولیت اصلی وزارت نیرو است در این دولت به ۳۰۱ هزار هکتار می‌رسد .
اردکانیان ادامه داد: بهره برداری از هر دو هکتارشبکه های آبیاری و زهکشی یک اشتغال مستقیم به همراه دارد و به این ترتیب تا کنون از این محل یکصدو ۵۰ هزار اشتغال فراهم شده ‌است و این روند به خصوص در سال جهش تولیدادامه خواهد داشت .
وی به نقش مهمی که شبکه‌های آبیاری و زهکشی چه شبکه‌های اصلی و چه شبکه‌های فرعی که توسط وزارت جهاد کشاورزی ایجاد می‌شود در افزایش محصولات غذایی و امنیت غذایی  اشاره کرد و گفت:  البته در استان ایلام یک هدف جمعی دیگر که از محل بهره برداری ازاین شبکه ها حاصل خواهد شد، کنترل کانون‌های محلی ریزگردها است که با سبزشدن زمین از این حیث هم موثر است.
وزیر نیرو افزود: هر دو طرح یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آنها است که برای این استان بسیار اثرگذار خواهد بود.
رعایت دستورالعمل های بهداشتی در وزارت نیرو جدی است
اردکانیان ادامه داد: همکاران ما در صنعت آب و برق در کنار کادر درمان مشغول فعالیت هستند وبا توجه به اهمیت مسئله آب در بحث ارتقای سطح بهداشت عمومی سعی می‌شود به بهترین کیفیت آب فراهم شود و تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه نیست .
وی گفت: مردم هم که توجه لازم را  در مصرف صحیح دارند تا ما بتوانیم آب با کیفیت را برای مصارف مختلف تامین کنیم در زمینه برق هم همین است.
وزیر نیرو افزود: اما نکته بسیار مهم در رابطه با کرونا در وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه  این است که مراقبت های خود ما است از مجموعه واحدهای تولیدی چون یک خدمت شبانه روزی است در همه نیروگاه‌ها ، تصفیه خانه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ و همه واحدهای دست اندرکار مسئله آب و فاضلاب هستند می بایست در وهله اول پروتکل های بهداشتی دقیقا رعایت شود که کار با هیچ اختلالی مواجه نشود و وضعیت مطلبی هم هست.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کیفیت آب آب شرب سد افتتاح شبکه آبیاری دولت تدبیر و امید بهره برداری استان ایلام وزارت نیرو چهلمین سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند

غلامحسین گرشاسبی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در جریان دیدار رئیس کل دادگستری استان ایلام با کارکنان و بازدید از بخش‌های مختلف پتروشیمی ایلام با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم ، اظهار کرد: توجه به شعار سال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نصب العین مجموعه کارکنان پتروشیمی ایلام است.

وی تصریح کرد: بار معنایی بسیاری بزرگی در واژه جهش تولید نهفته است چرا که با توجه به شرایط موجود آنچه از همه ما انتظار می‌رود این است که به صورت ویژه کار کرده و عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام یادآور شد: وقتی جهش در یک زمینه و یا یک تولید روی می‌دهد، باید زمینه ایمن نیز برای این فعالیت هم فراهم شود، اگر بخواهیم زمینه جهادی و توجه به مقوله جهش را عملی کنیم باید زمینه امنیت شغلی و اقتصادی آن هم شکل گیرد.

وی خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان استانی با مجموعه پتروشیمی ایلام شد و گفت: برای جهش تولید باید نقاط ضعف را برطرف کرد، امید می‌رود مسئولان استان کمک کنند تا با همراهی و تعامل با یکدیگر بتوانیم در انجام وظیفه خود که همانا افزایش و تنوع تولید و سطح کیفی محصولات است، به درستی عمل کنیم.

گرشاسبی افزود: هیچ سازمان و ارگانی بدون ضعف نیست، مهم‌ترین کار این است که بتوانیم درصدد رفع موانع موجود برآییم و مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام یادآور شد: طی بازه زمانی یک سال و نیم گذشته پتروشیمی ایلام توانست اولین مجموعه ان. جی. ال را در دشت عباس دهلران راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن، بنزین پیرولیز، CFO و DMDS CHAVAR ۶۵ تولید شده است، گفت: در فروردین سال۱۴۰۳ نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام ۳۵ درصد رشد داشته است.

گرشاسبی مطرح کرد: چشم‌انداز ما روشن است و به‌عنوان بزرگ‌ترین صنعت در غرب کشور که در مسیر توسعه قرار دارد، امیدواریم فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیش روی ما در استان، بیشتر از گذشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد