Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@10:10:34 GMT

راههای رفع مشکلات‌گوارشی در رمضان

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۹۷۹۴

یک متخصص تغذیه گفت: پرهیز از آشفته خوری، پر خوری و بد خوری از سوء هاضمه و اختلالات گوارشی در ماه مبارک رمضان جلوگیری می‌کند. ناطقان: شهاب اولیایی، رژیم شناس و متخصص تغذیه اظهار کرد: یکی از عوارض روزه داری نادرست مربوط به مشکلات و اختلالات گوارشی است که هر ساله تعدادی به این وضعیت دچار می‌شوند. در بعضی موارد این اختلال به حدی وسیع می‌شود که روزه دار را از انجام این فریضه باز می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: از اصلی‌ترین دلایل این اختلال می‌توان به مصرف زیاد مواد پرچرب و سرخ کردنی‌ها اشاره کرد. همچنین مصرف بی رویه غذا‌های تند و پر ادویه، غذا‌های نفاخ مانند کلم، حبوبات و آش‌ها باعث نفخ در معده و اختلال در سیستم گوارشی می‌شوند.

این رژیم شناس و متخصص تغذیه مطرح کرد: مشاهده می‌شود افراد در بعضی موارد به مصرف نوشیدنی‌های حاوی کربوهیدرات و گاز دار مانند انواع نوشابه‌ها می‌پردازند که در نهایت سوء هاضمه را در این افراد مشاهده می‌کنیم. از دیگر عوامل اختلال می‌توان به آشفته خوری در وعده‌های مختلف این ماه اشاره کرد؛ زیرا سیستم گوارش فرد بعد از ۱۵ ساعت روزه داری، در حال استراحت است که ناگهان انواع و اقسام غذا در اشکال مختلف با حجم بسیار زیاد وارد این دستگاه می‌شود و در نهایت مشکلات بسیاری را در پی دارد.

شهاب اولیایی گفت:  توصیه می‌کنیم روزه داران با رعایت اصول تغذیه‌ای مناسب؛ یعنی پرهیز از آشفته خوری، پرخوری و بد خوری از سوء هاضمه و اختلالات گوارشی در این ماه جلوگیری کنند و نقش موثری در سلامت تغذیه و سیستم ایمنی و گوارش خود داشته باشند.

این رژیم شناس در پایان تاکید کرد: سعی کنید در ماه رمضان تعادل و تناسب را در گروه‌های غذایی رعایت کنید تا در این دوره با مشکل خاص رو به رو نشوید. همچنین از حذف وعده غذایی و حالت تک وعده‌ای به شدت پرهیز کنید. اگر در یکی از وعده‌های سحر یا افطار غذا مصرف می‌کنید؛ نه تنها به سوء هاضمه و اختلال سیستم گوارشی مبتلا می‌شوید ؛ بلکه دچار ضعف ایمنی بدن هم می‌شوید که این نمونه کار‌ها در این شرایط مناسب نیست. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: رفع مشکلات ، مشکلات گوارشی ، ماه رمضان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رفع مشکلات مشکلات گوارشی ماه رمضان سوء هاضمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری

 دکتر صالحی فرد درخصوص فعالیت‌های مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان در قالب اجرای برنامه سلامت نوروزی و سلامت رمضان (از ۱۵اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳) گفت: در این مدت بیش از ۳۵ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید و بازرسی از مراکز و اماکن استان انجام شد.

وی افزود: در این مدت ۱۹ واحد مرکز و اماکن متخف بهداشتی با هماهنگی مراجع قضایی پلمب و ۳۰۰ متصدی متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید

معدوم سازی ۱۲۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد در بروجن

صالحی فرد از معدوم سازی ۱۸ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم (بیش از ۱۸ تن) مواد غذایی غیرقاب مصرف و فاسد در استان خبر داد و گفت: در قالب اجرای برنامه سلامت نوروزی و سلامت رمضان بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ بار کلرسنجی آب آشامیدنی از سوی بازرسین سلامت محیط و کار مرکز بهداشت انجام شد.

وی تعداد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را بیش از ۲۳ هزار و ۶۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: همچنین در ایام تعطیلات عید نوروز و همزمان با ماه مبارک رمضان به بیش از ۲۱۵ مورد شکایت مردمی درخصوص رعایت بهداشت رسیدگی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین 
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری
  • گام‌های عملی درمان چاقی از دیدگاه طب ایرانی و تغذیه نوین
  • چاشنی پرطرفداری که استخوان‌ها را نابود می‌کند