Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@02:01:35 GMT

پروژه ۲۰۰ واحدی مسکن مهر در زیباشهر دزفول بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۰۰۰۲

پروژه ۲۰۰ واحدی مسکن مهر در زیباشهر دزفول بهره‌برداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان عصر امروز چهارشنبه در حاشیه بهره‌برداری از ۲۰۰ واحد مسکن مهر در کوی زیباشهر دزفول، اظهار کرد: این ۲۰۰ واحد در زمینی به مساحت ۵۳ هزار مترمربع و در ۵۰ بلوک احداث شده است.

رضا رضایی، مساحت هر بلوک را ۳۶۹ مترمربع عنوان کرد و افزود: این واحدها در دو فاز ۱۲۸ و ۷۲ واحدی ساخته شد و هر واحد مسکن مهر در این پروژه ۹۳ مترمربع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تسهیلات دولتی را برای احداث این پروژه ۸۲ میلیارد ریال و آورده متقاضیان را ۱۱۵ میلیارد ریال برشمرد و گفت: این پروژه ۲۰۰ واحدی توسط شرکت‌های تعاونی مسکن شماره ۲۸۵ و ۱۵۵ دزفول ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با بیان اینکه این پروژه از نظر مصالح به کار برده شده، مسائل فنی و اجرایی و نحوه ساخت جز مجموعه‌های برتر و با کیفیت مسکن مهر در کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: برای عملیات زیرسازی، محوطه‌سازی، معابر و آماده‌سازی مجموعه به مساحت ۳۹ هزار مترمربع، ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی هزینه شد که این عملیات‌ها توسط سازمان عمران شهرداری دزفول انجام شده است.

رضایی همچنین از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی از محل سکونت‌گاه‌های غیررسمی با همکاری شرکت‌های تعاونی مسکن ۱۵۵ و ۲۸۵ دزفول در منطقه زیباشهر خبر داد و افزود: این پروژه طی سال‌های اخیر به دلیل مشکلات حقوقی به صورت نیمه‌کاره رها شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته تفاهم‌نامه منعقد شده و در مرحله تجهیز کارگاه است.

وی پیش‌بینی کرد این ۲۰۰ واحد ظرف ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و در اختیار جامعه مورد هدف قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4913322

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا رضایی شهرستان دزفول راه و شهرسازی خوزستان مسکن مهر ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز شیوع کرونا ایلام قزوین کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند گرگان مواسات جهش تولید ستاد مقابله با کرونا مسکن مهر ۲۰۰ واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل

حامد کیخسروی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) و افتتاح حساب ۱۰۰ امام تشکیل شد و هدف از تاسیس آن تامین مسکن محرومین و مستضعفان و ساماندهی حاشیه شهرها بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح هادی است که پایه و اساس عمران روستایی به شمار می‌رود و سایر دستگاه‌های اجرایی هم خدمات خود را در بستر و چهارچوب این طرح ارائه می‌کنند.

او با بیان اینکه طرح‌های هادی روستایی از محل اعتبارات استانی اجرا می‌شود، گفت: علاوه بر این بنیاد مسکن در قالب تفاهم‌نامه با اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به سنددار کردن مسکن روستاییان می‌کند.

کیخسروی افزود: در این راستا برای واحدها و قطعات مسکونی واقع در محدوده طرح هادی تشکیل پرونده شده و نقشه آن را به اداره ثبت اسناد می‌دهد و اداره ثبت اسناد هم سند این قطعات را صادر می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۶ هزار واحد مسکن روستایی در استان اردبیل وجود دارد که از این میزان ۵۰ درصد واحدها وارد عملیات ثبتی شده است.

به گفته او ، در سال‌های قبل برای واحدهای روستایی سندهای تک جلدی صادر می‌شد و الان اسناد به صورت تک برگ صادر می‌شود.

کیخسروی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه مقاوم‌سازی واحدهای روستایی اظهار کرد: هدف از مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی کاهش خسارت‌ها و تلفات حوادث قهری مانند سیل و زلزله به کمترین میزان است و در این زمینه استان اردبیل موفق شده است جایگاه خوبی در کشور کسب کند.

او با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۸۴ در روستاهای کشور و استان آغاز شده است، گفت: امسال در استان اردبیل هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم‌سازی خواهد شد و امیدواریم با اقدامات در دست اجرا ۱۰۰ درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری
  • ۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد در حال ساخت است
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • بهره برداری از هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • بهره برداری از ۸۰۹ واحد مسکن محرومان در اردبیل
  • ۸۰۹ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد افتتاح شد
  • تحویل کلید ۳۳ هزار و۸۰۰ واحد مسکونی به محرومان
  • بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل