Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@04:09:37 GMT

عودت شهریه مهدکودک‌های یزد در گرو مجوز بهزیستی کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۰۱۲۳

عودت شهریه مهدکودک‌های یزد در گرو مجوز بهزیستی کشور

عطابخش گفت: بازگرداندن شهریه مهدکودک به خانواده‌های کودکان تنها در صورتی اجرایی می‌شود که بهزیستی کشور مجوز آن را ابلاغ کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی عطابخش در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به برنامه بهزیستی استان یزد در خصوص بازگشت شهریه مهدکودک‌ها به خانواده‌ها، گفت: بر اساس نامه‌ای که از بهزیستی کشور ابلاغ شده، اگر در یک ماه حتی چند روز هم مهدکودک‌ها فعال باشند، بر اساس قراردادی که در ابتدا با خانواده‌ها منعقد می‌شود می‌توانند شهریه را به خانواده بازنگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اسفندماه سال گذشته چهار یا پنج فعالیت مهدکودک و بعدازآن تعطیل شد، مهدکودک‌ها هم می‌توانند مبلغ را بازنگردانند.

وی اضافه کرد: مهدکودک‌ها در ماه دو ماه گذشته تعطیل بوده و خردادماه هم وضعیت مشخص نیست، به همین دلیل طبق همان قراردادی که در همان ابتدا منعقد شد اگر در اول ماه خانواده‌ها به صورت کتبی درخواست بدهند که فرزند ما در مهدکودک حاضر نخواهد شد، شهریه پس داده می‌شود.

عطابخش با بیان اینکه در نامه‌ای که از بهزیستی کشور آمده، در این شرایط باید خانواده‌ها و صاحبان مهدکودک‌ها رعایت انصاف را داشته باشند گفت: از یک طرف صاحب مهدکودک‌ها هزینه‌ای کرده و یک مرکز را سرمایه‌گذاری کرده است و از یک طرف هم اکثر خانواده‌ها در این شرایط با بحران بیکاری مواجه شده‌اند که لازم به مدارا از سمت هر دو است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد عنوان کرد: خانواده‌هایی که به ما مراجعه می‌کنند و شرایط را برایشان توضیح می‌دهیم، از خود کانون مهدهای کودک یک عده افراد را مشخص کردیم که این افراد به صورت کدخدامنشی مشکل خانواده‌ها را با رعایت انصاف حل کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های بهزیستی استان یزد برای حل مشکل شهریه مهدکودک‌ها، اذعان داشت: یکسری اقداماتی در کمیته مقابله با کرونا استان اعلام و پیگیری‌هایی در این مورد انجام داده‌ایم که از طرف بهزیستی کشور، مهدهای کودک در لیست مشاغل ضرر دیده از کرونا قرار گرفتند تا پرسنل آن بتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند

عطابخش اضافه کرد: همچنین اختصاص وام‌هایی برای جبران بخشی از ضررهای مهدکودک‌ها از دیگر اقداماتی بود که در حال پیگیری است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد عنوان کرد: برخی از مهدکودک‌ها نیز طرح بخشش شهریه مهرماه امسال را برای خانواده‌هایی که شهریه پرداخت کردند، ارائه دادند تا انصاف رعایت شود.

وی در پایان اعلام کرد که اگر بهزیستی کشور نامه‌ای در خصوص بازگشت شهریه فروردین و اردیبهشت‌ماه به خانواده‌ها ابلاغ شود، در استان یزد این طرح را اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بهزیستی استان یزد شهریه مهدکودک بهزیستی کشور خانواده ها مهدکودک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عودت مبلغ بلیت مسافران باطلی، بدون کسری وجه

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با توجه به بسته شدن فرودگاه‌های کشور، وجه بلیت مسافرانی که پروازشان باطل شده و قصد انصراف از انجام پرواز را دارند باید بدون کسر جریمه استرداد شود و اگر مسافر از انجام پرواز انصراف نداده، باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت‌بندی، بدون دریافت هزینه اضافه، بلیت خریداری‌شده صادر شود.

همچنین سازمان هواپیمایی کشوری طی بخشنامه‌ای در خصوص رسیدگی به امور مسافران در شرایط غیرمترقبه اعلام کرد: با توجه به شرایط غیرمترقبه حاکم بر پروازهای کشور و بسته شدن تعدادی از فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی، بخشنامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است: «وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به‌دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده و مسافر قصد انصراف از انجام پرواز را دارد باید بدون کسر جریمه استرداد شود.

کد خبر 6078427 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت جدید 4 عضو خانواده پژو پارس اعلام شد (+سند)
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!
  • دهه شصتی‌ها؛ اولین مخاطب مراکز همسرگزینی/ چرا برخی دختران دهه شصتی در تجرد قطعی ماندند؟
  • هشدار درباره برگزاری اردو‌های تیم های تهرانی و فعالیت مدیربرنامه‌ها
  • عودت مبلغ بلیت مسافران باطلی، بدون کسری وجه
  • استقبال ویژه دهه شصتی‌ها از مراکز همسرگزینی
  • دهه شصتی‌ها؛ اولین مخاطب مراکز همسرگزینی