Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی باقرزاده همائی با اشاره به گمانه زنی هایی در فضای مجازی در خصوص اینکه سمپاشی برعلیه آفت ملخ صحرائی دلیل تلف شدن شترها در شهرستان جاسک بوده است ،اظهار کرد: نتیجه آزمایشات سم شناسی باقیمانده سم دلتامترین بر روی نمونه کبد ارسالی متعلق به سه نفر شتر از منطقه جاسک منفی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پاسخ آزمایشات توسط آزمایشگاه مورد تایید سازمان دامپزشکی استان هرمزگان انجام شده است.

به گفته رییس جهاد کشاورزی استان هرمزگان، طی بررسی به عمل آمده توسط دامپزشکی، هیچ گونه بیماری و یا تلفات دیگری در جمعیت شتر شهرستان جاسک گزارش نشده است.

باقرزاده موکدا از کشاورزان و دامداران خواست تا در محل هایی که سمپاشی برعلیه آفت ملخ انجام می شود اقدام به نگهداری و یا تردد دام نداشته باشند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی دامپزشکی هرمزگان سازمان دامپزشکی سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول‌پاشی برای مثلث نیابتی

مجلس نمایندگان آمریکا، کمک ده‌ها میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را به تصویب رساند. بسته کمک نظامی آمریکا به ارزش ۹۵ میلیارد دلار که در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، شامل ۶۰.۸۴میلیارد دلار برای اوکراین، ۲۶.۳۸میلیارد دلار برای اسرائیل و کمتر از ۸میلیارد دلار برای تایوان می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود این لایحه به‌سرعت در مجلس سنای آمریکا نیز تصویب و متعاقبا با امضای فوری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اجرایی شود. بنیامین نتانیاهو از این اقدام کنگره تمجید کرده و آن را نماد مدنیت غرب دانسته است! گرچه در حمایت مطلق آمریکا از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ غزه از ابتدا نیز کمترین شبهه‌ای وجود نداشت، اما اقدام اخیر کنگره و حمایت کاخ سفید از آن، نقطه آشکارساز ائتلاف واشنگتن ــ تل‌آویو در این کشتار ناجوانمردانه و دهشتناک است.

اختلافات نمایشی کاخ سفید و رژیم صهیونیستی 

این اقدام کنگره، به‌وضوح نشان داد که آدرس‌ها و سیگنال‌هایی که در روز‌های اخیر از سوی کاخ سفید با هدف القای اختلاف میان نتانیاهو و بایدن مخابره شده، جملگی نمایشی و منبعث از یک بازی تاکتیکی از پیش طراحی شده است. حمایت مالی گسترده کنگره و کاخ سفید از جنگ‌افروزی رژیم اشغالگر در نوار غزه یک پیام بیشتر ندارد و آن چراغ سبز آمریکا به صهیونیست‌ها جهت استمرار جنایات‌شان در غزه، خان یونس و رفح است. در چنین شرایطی تمییز دادن واشنگتن (بایدن) از تل‌آویو (نتانیاهو) نوعی خطای راهبردی و محاسباتی محض محسوب می‌شود.

آمریکا طی هفته‌های اخیر چندین اقدام در حمایت مطلق از نسل‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و استمرار آن صورت داده که باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرد. در ابتدا، واشنگتن قطعنامه مدنظر الجزایر جهت وقوع آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه را وتو کرد. در ادامه، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد با استفاده از حق وتوی خود، مانع از تحقق عضویت دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد شد و اکنون نیز شاهد تصویب لایحه جنگ‌طلبانه اخیر دوحزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا با هدف تقویت مواضع رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم! این اقدامات آشکار، قطعا باید مبنای اصلی قضاوت ما درخصوص جنگ غزه و رویکرد واشنگتن و تل‌آویو در قبال آن قرار گیرد. گرچه ممکن است بایدن در قبال رویکرد هزینه‌ساز نتانیاهو در جنگ غزه ملاحظاتی داشته باشد، اما این ملاحظات را هرگز به عرصه تصمیم‌سازی سیاست خارجی آمریکا تسری نمی‌دهد.

جرم مشترک بایدن و نتانیاهو 

در چنین شرایطی باید بایدن و نتانیاهو را یک روح قاتل در دو بدن قلمداد کرد. با توجه به اسناد و مدارک خدشه‌ناپذیر، مسجل است که هدایت میدانی جنگ غزه از ابتدا توسط سنتکام وپنتاگون صورت گرفته وحتی دربرخی مناطق، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در حکم مجری عملیات وارد میدان شده است. نکته تاسفبار این‌که رسانه‌های غربی، از آمریکا در کنار قطر و مصر به‌عنوان بازیگری واسطه‌گر در مذاکرات آتش‌بس غزه یاد می‌کنند، حال آن‌که بازیگر واسطه‌گر، قاعدتا نباید سهمی در ایجاد و استمرار نبرد ایفا کند! بر همین مبنا، دیگر جایی برای تفکیک ماهوی، راهبردی، استراتژیک، تاکتیکی و حتی رفتاری مقامات آمریکایی و صهیونیستی از یکدیگر باقی نخواهد ماند. قطعا بایدن و نتانیاهو بابت نسل‌کشی غزه، سخت‌ترین مجازات ممکن را متحمل خواهند شد

با فرسایشی شدن جنگ غزه از یک‌سو و نزدیک‌تر شدن به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، کاخ سفید قطعا در عرصه دیپلماسی عمومی تلاش خواهد کرد تا نشانه‌های تفاوت خود و صهیونیست‌ها را بیش از پیش به شهروندان آمریکایی و افکار عمومی دنیا مخابره کند. در مقابل این تصویرسازی هدفمند و دروغین، واقعیاتی وجود دارد که تکیه و رجوع به آنها نقش واشنگتن در مدیریت میدانی و فرامتنی جنگ غزه را آشکار می‌سازد.

چندی پیش نشریه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از مقامات رسمی این کشور گزارش داد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره رهبران ارشد حماس و محل گروگان‌ها درغزه است واین اطلاعات را دراختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد. به عبارت بهتر، درست در زمانی که دولت بایدن تلاش می‌کند خود را بازیگری جدا از نتانیاهو در معادله جنگ غزه تلقی کند، به‌صورت همزمان مشغول حمایت میدانی، اطلاعاتی و نظامی از تشدید نسل‌کشی در غزه و خان‌یونس است. این تناقض هدفمند، نشأت گرفته از تزویر ذاتی واشنگتن در نظام بین‌الملل بوده و در گذشته نیز مسبوق به سابقه است. اکنون نیز مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا و حمایت مطلق بایدن و کاخ سفید ازآن، جایی برای اثبات ادعای دروغین تفاوت رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر باقی نمی‌گذارد.

نقطه آشکارساز یک حقیقت 

هرچند از ابتدا مسجل بود که جنگ غزه، با هدایت و مدیریت میدانی و فرامتنی آمریکا صورت می‌گیرد، اما اقدام اخیر کنگره، دیگر تردیدی در این خصوص باقی نمی‌گذارد. مصوبه اخیر کنگره، معنای مشخصی دارد؛ این‌که آمریکا از ابتدای جنگ غزه تاکنون رسما در نسل‌کشی غزه مشارکت داشته و اکنون به علنی‌سازی وقیحانه آن پرداخته است. بدون شک واشنگتن از عواقب و تبعات همدستی با تل‌آویو در جنایت تمام‌عیاری که در غزه صورت می‌گیرد، رهایی نخواهد یافت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • خارج سازی مغرقه باری آبکوهی از سواحل جاسک
  • مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد