Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین سراج زاده رییس انجمن جامعه‌شناسی ایران در دیدار رئیس‌جمهور و روسای انجمن‌های علمی و دانشگاهی اظهار کرد: از مساپلی که فکر می کردیم جامعه ایران را در سال های اخیر دچار چالش کرده تحریم است که اقتصاد کشور را با دشواری های بسیاری رو به رو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس انجمن جامعه‌شناسی ایران بیان کرد: در شرایطی که همه کشورها باید منابع را در مبارزه با کرونا صرف کنند، تحریم ها خود چالش برانگیز شد پو تلاش کردیم تا با انجمن های بین المللی و همتایان خود تماس بگیریم و انجمن بین المللی جامعه شناسی واکنش های خوبی به مسپله تحریم نشان داد و بیانیه شدید الحنی درباره تحریم های ایران، کوبا و ونزوئلا منتشر کرده است.

گفتنی است؛ در این جلسه روسای انجمن علوم سیاسی، انجمن جامعه شناسی، انجمن رفاه اجتماعی، انجمن گفت‌وگوی شفافیت، انجمن جمعیت شناسی، انجمن انسان‌شناسی، انجمن مددکاری اجتماعی، انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات، انجمن علمی اپیدمولوژی، انجمن پزشکی اجتماعی و انجمن روانپزشکان در سخنان جداگانه‌ای دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در موضوعات اجتماعی و فرهنگی با محوریت آثار و تبعات کرونا مطرح کردند.

تشکیل ائتلاف انجمن‌ها و کرسی‌های علمی و نهادهای مدنی، تقویت اعتماد عمومی و جلب همراهی مردم، حمایت از رسانه‌های مستقل، حمایت‌های روانی و اجتماعی از خانواده بازماندگان، بهره‌گیری از ظرفیت انجمن‌ها و سازمان‌های غیردولتی، حمایت از پنج دهک پایین و فرودست جامعه، افزایش سواد اجتماعی مردم، ساماندهی برای ارتباط دائم با انجمن‌های علمی، ایجاد امنیت اقتصادی و روحی برای تشویق به ازدواج و فرزندآوری، تشکیل کمیته ملی راهبردی جمعیت، تقویت همبستگی ملی و بازسازی سرمایه اجتماعی، توجه به معیشت اقشار حاشیه‌نشین، احیا و تقویت نهادهای مدنی در کنار نهادهای خیریه سنتی، توجه به سلامت روانی جامعه، تعامل و اقناع افکار عمومی و اولویت‌بندی در بازگشت به روال عادی از جمله محورهای اصلی و پیشنهاداتی بود که روسای انجمن‌های مسوول ارائه دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس جامعه شناسی انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد جدید دانشگاه الزهرا برای نقش‌آفرینی استادان خانم

زهرا ناظم بکائی رئیس دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا در پاسخ به اینکه با توجه به اهمیت نقش استادان خانم در آیین‌نامه ارتقای اساتید با چه رویکردی باید این امر مهم را پیش گرفت؟ اظهار کرد: آیین‌نامه ارتقا مواردی را در ارتباط با استادان خانم مدنظر قرار داده است، زمان بازنگری پیشنهاداتی را به وزارت علوم ارسال کردیم و تقاضا داشتیم تا نگاه جدیدی به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی استادان خانم وجود داشته باشد و به آنها ضریبی داده شود تا بتوانند فعالیت‌های علمی را در کنار امور خانه‌داری و فرزندآوری انجام دهند. 

وی افزود: بند‌هایی را در آیین‌نامه ارتقای اساتید شاهد هستیم که کمک کننده بااهمیت‌تر جلوه دادن نقش استادان خانم است تا بتوانند مراحل علمی را در کنار سایر وظایف خود انجام دهند، این موضوع می‌تواند زمینه را برای حضور پررنگ‌تر بانوان در جمهوری اسلامی ایران که البته کمرنگ هم نیستند، تحقق بخشد. 

هدفگذاری با دانشگاه‌های ویژه دختران در کشور‌های دیگر

رئیس دانشگاه الزهرا درباره تعاملات بین المللی دانشگاه الزهرا با سایر نهاد‌های علمی اظهار کرد: ارتباطات بین المللی طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در سطح استادان، پروژه‌های مشترک پژوهشی، پایان‌نامه‌های مشترک پژوهشی، اجرای دوره‌های آموزشی مشترک و ... را در برمی‌گیرد که در این راستا بانهاد‌های علمی گوناگون در کشور‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کرده‌ایم و در مرحله اجرای آنها قرار داریم. 

وی افزود: عمده فعالیت‌های بین المللی دانشگاه الزهرا بر محور آموزش و پژوهش است و استادان می‌توانند در حول محور‌های تعریف شده با کشور‌های راغب و دانشگاه‌های خارجی مورد تأیید وزارت علوم ایران تعاملات خود را پیش ببرند. 

ناظم بکائی بیان کرد: دانشگاه‌های ایران در راستای تعاملات بین المللی نقش ارزنده‌ای ایفا کرده‌اند و در تلاش هستند تا از این ظرفیت استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه اولویت اصلی برای هدف گذاری دانشگاه الزهرا در تعاملات بین المللی، ارتباطات با دانشگاه‌های ویژه دختران در کشور‌های دیگر است، تأکید کرد: این موضوع هیچ محدودیتی در ارتباط با دانشگاه‌های معمولی ایجاد نمی‌کند؛ بلکه پژوهش و موارد آموزشی و تفاهم‌نامه‌ها در این راستا همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • هیات مدارس کانادایی از متا و شبکه‌های اجتماعی شکایت کرد
  • رویکرد جدید دانشگاه الزهرا برای نقش‌آفرینی استادان خانم
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • سفیر فلسطین خواستار تحریم و اخراج اسرائیل از سازمان ملل
  • بیانیه مجمع روحانیون مبارز درباره مراسم چهلم آیت الله موسوی بجنوردی
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان