Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@22:58:56 GMT

حقوق فوق العاده‌ برای پرستاران کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۰۵۵۹

حقوق فوق العاده‌ برای پرستاران کرونا

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در لایو اینستاگرامی خود گفت: خوشبختانه در بودجه ۹۹ این امکان قانونی وجود دارد که برای پرداخت فوق العاده کرونا اقداماتی را انجام دهیم. دستور العمل آن در حال تدوین است و به زودی پرستاران عزیز ان‌شاءالله آثارش را خواهند دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: برای حل مشکلات جامعه پرستاری در ابتدا باید بنده بدانم که چه مشکلاتی برای این قشر وجود دارد. لایو اینستاگرام فرصت خوبی را فراهم کرده است تا بتوانم از مطالب و مشکلات پرستان آگاه شوم و من از این جامعه به جهت انتقال مشکلاتشان قدردان هستم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مجدداً با تشکل‌های پرستاری مانند نظام پرستاری، آزمایشگاهیان بالینی و… جلسه خواهیم گذاشت و اگر نکته‌ای وجود دارد که هنوز مطرح نشده است از آن طریق می‌توانند به من منتقل کنند.

وی افزود: برای افزایش و ادامه استخدام پرستاران نیز با توجه به تأیید سازمان استخدامی و اداری مبنی بر نیاز به پرستار، ما از آن امکان بودجه‌ای استفاده خواهیم کرد تا با تجهیز بیمارستان‌های جدید به استخدام پرستار بپردازیم.

نوبخت گفت: از جامعه پرستاری درخواست دارم که در هفته آینده تمام خواسته‌هایشان را به تشکل‌ها منتقل کنند و آنها در جلسه مطرح کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که مشکلاتی که پرستاران در قالب کامنت می‌نویسند مرتفع کنیم و اگر هدف دیگری داشتیم سراغ لایو نمی‌رفتیم. امیدوارم بعد از جلسه‌ای که با تشکل‌های پرستاری خواهیم داشت، پرستاران محترم به جهت تحقق آنها اعلام رضایت کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین خبر افزایش حقوق جانبازان

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمود پاکدل با اشاره به جزئیات افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ ایثارگران، اظهار کرد: افزایش حقوق شهدای نیروهای مسلح اعم از حالت اشتغال و بازنشسته و کسانی که در همکاری با نیروهای مسلح شهید یا جانباز شده‌اند، مطابق مواد ۳۸، ۳۹ و ۴۰ بر اساس احکام صادر شده در اسفندماه سال قبل، افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

وی افزود: افزایش حقوق شهدای غیرمستخدم مردمی و جانبازان تبصره یک معادل ۲۰ درصد بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش حقوق شهدای دستگاه‌های اجرایی مطابق ماده ۳۹ است؛ اما فعلاً معادل ۲۰ درصد افزایش داده‌ایم که در تطبیق احکام ارسالی دستگاه‌ها مابه‌التفاوت پس از دریافت حکم انجام می‌شود.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: حق پرستاری به تعداد ۱۳۸۰۰۰ نفر و با افزایش ۳۵ درصد به مبلغ هر k معادل ۷۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۰ ریال اقدام شده است که معادل مصوبه شورای عالی کار است، همچنین مستمری والدین شهدا از مبلغ ۷۰ میلیون و ۸۰ هزار ریال به ۱۵۰ میلیون ریال به استناد قانون بودجه ۱۴۰۳ افزایش داده شده که معادل ۱۱۴ درصد است.

پاکدل عنوان کرد: کمک معیشت ایثارگران با توجه به عدم ابلاغ آئین‌نامه آن مطابق اسفندماه پرداخت شده به محض ابلاغ آئین‌نامه که مراحل اولیه آن انجام شده، اقدام و از فروردین ماه مابه التفاوت آن نیز پرداخت می‌شود.

وی گفت: حق نگهداری موضوع ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به این دلیل که تاکنون آئین‌نامه آن ابلاغ نشده است، معادل سال قبل اقدام شده و پس از ابلاغ سقف سال ۱۴۰۳ معادل مبلغ مصوب اصلاح می‌شود.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای کسورات اولین افزایش مرتبط با صندوق شاهد با توجه به تماس‌ها و مراجعات ایثارگران و به منظور تأمین نظر ایثارگران و همچنین فراهم کردن زمینه پرداخت سریع وام‌های قرض‌الحسنه ضروری به ایثارگران، با مدیرعامل صندوق شاهد جلسه‌ای داشتیم و سقف کسورات معادل میانگین ۲۰ درصد افزایش و حداکثر مبلغ ۳ میلیون تومان در نظر گرفتیم.

پاکدل ادامه داد: چنانچه ایثارگرانی بابت حقوق یا مستمری و حق پرستاری افزایش بیش از ۳ میلیون داشته باشند تا این سقف اقدام می‌شود همچنین ایثارگران که دارای دریافتی‌های غیر از حقوق و مستمری مانند حق پرستاری موضوع ماده ۲۶ و حق نگهداری موضوع ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران داشته‌اند، فقط از حقوق یا مستمری کسر شده است و جانبازانی که صرفاً از بنیاد حق پرستاری دریافت می‌کنند و عضو صندوق شاهد هستند، معادل افزایش حق پرستاری و حداکثر ۳ میلیون تومان اقدام شده است.

منبع: فارس

کد خبر 746572

دیگر خبرها

  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • بسته «ماندگاری پرستاران» در مرحله تدوین نهایی
  • تدوین بسته ماندگاری پرستاران برای رفع مشکلات معیشتی
  • بسته ماندگاری پرستاران به مرحله تدوین نهایی رسید
  • بسته ماندگاری پرستاران در حال تدوین نهایی
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین خبر افزایش حقوق جانبازان
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل