Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تشکل‌های کارگری و کارگران نمونه با استاندار اردبیل امروز در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با فرا رسیدن هفته کارگر نشست تشکل‌های کارگری و کارگران نمونه با استاندار اردبیل در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل در این نشست اظهار کرد:‌ کارگران و کارفرمایان دو بال اقتصادی برای اوج‌گیری کشور هستند.

وی افزود:‌ دغدغه تشکلات کارگری، معیشت و امنیت شغلی آنان جزء دغدغه‌های مهم دولت در شرایط کنونی اقتصادی است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل به واسطه نیروی کار فهیم و مسؤولیت‌پذیر و کارفرمایان ارزش‌آفرین خود توانسته در جایگاه‌های ملی بدرخشد و با توجه به مشکلات موجود، تمام تلاش خود را با پشتوانه نیروی کار، در راستای کسب جایگاه مناسب در نظام اقتصادی کشور انجام خواهیم داد و در این مسیر هرگز دلسرد نخواهیم شد.

وی ادامه داد: منافع و سطح رفاهی جامعه کارگری و نیروی کار ارتباط تنگاتنگی با افزایش بهره‌وری دارد.

بهنام‌جو تاکید کرد: کاهش تنش‌های کارگری در استان اردبیل در سال‌های اخیر نشان از همت کارآفرینان و مسؤولان استان برای پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگری است.

برگزیدگان جشنواره امتنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اظهار کرد:‌در راستای تقویت روحیه رقابت‌پذیری در بین جامعه کارگری، جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید به‌صورت ملی در راستای ارج نهادن به اندیشه‌ها، تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند کارگران و تشـویق نیروهـای کارگری مولد، متخصص و مبتکر به منظور ترویج و ارتقاء هر چه بیشتر فرهنگ کار، رعایت انضباط در محیط کار، مشارکت، خلاقیت و نوآوری و ایجاد انگیزه در بین کارگران برگزار شد.

قاسم رحیمی افزود:‌ جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه هر سال در مرحله مقدماتی و مرحله نهایی در سطح کشور انجام می‌شود.

وی بین کرد: پس از ثبت نام یک هزار و ۸۰۰ کارگر به‌صورت الکترونیکی، ۷۰ نفر از استان‌های مختلف به مرحله ملی راه یافتند که ۴ نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت مغان در سطح کشور انتخاب شدند.

رحیمی تاکید کرد: شاخص‌های متعددی توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که افزایش انعقاد قرارداد مستقیم با کارگران، افزایش تولید و بهره‌وری، عدم کاهش و اخراج نیروی کار، افزایش صادرات، افزایش سطح پرداخت دستمزد به نیروی کار، ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی و انجام اقدامات حفاظت از محیط زیست و دفع اصولی زباله بخشی از اهم این موارد است.

حذف شرکت‌های خدماتی واسط، مطالبه اصلی تشکلات کارگری

رئیس شورای اسلامی کار استان اردبیل نیز اظهار کرد: مهمترین مطالبه جامعه کارگری در راستای افزایش امنیت شغلی، حذف شرکت‌های خدماتی واسط در عقد قرارداد کاری است.

علی هدایتی افزود: ضرورت دارد ماهیت شغل‌های بالای قرار داد ۳ ساله کارگران به‌عنوان قرارداد دائم تلقی شود.

وی بیان کرد: فاصله دستمزد کارگران با نرخ تورم دارای شکاف عمیقی است و این موضوع جامعه کار و تولید را با مشکلات گوناگونی مواجه ساخته است و کارگران ساختمانی روزمزد یکی از آسیب‌دیدگان اصلی در زمان بیماری کرونا هستند که براساس قانون نمی‌توانند از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

مشکلات کارگران روزمزد در بحران کرونا

دبیر خانه کارگر اردبیل اظهار کرد: شکل‌گیری بیشترین و مطلوب‌ترین سطح تعامل بین تشکلات کارگری و دولت را در استان اردبیل شاهد هستیم و این استان از نظر عدم بروز تنش‌های کارگری دارای جایگاه مطلوبی در سطح کشور است که ناشی از تلاش و همت دولت و کارفرمایان در حل مشکلات جامعه کارگری است.

مقدم گفت: امروزه مشکلات اقتصادی ناشی از بروز بیماری کرونا به مشکلات حوزه کارگری دامن زده که یک تفکر عمیق در جهت مدیریت این مسائل در پسا کرونا را می‌طلبد.

انتهای پیام/3463/666

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران اردبیل امنیت شغلی کار واحد نمونه کار و رفاه اجتماعی استاندار اردبیل جامعه کارگری استان اردبیل جامعه کار نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، استاندار کردستان در ابتدای این نشست با اشاره به موفقیت اخیر هوافضای سپاه علیه رژیم غاصب صهیونیستی آن را افتخارآمیز و اقدامی بازدارنده توصیف کرد.

زارعی کوشا در ادامه با اشاره به اینکه کردستان منشاء بسیاری از اقدامات خوب در راستای صیانت از قانون کار از جمله بیمه کارگران ساختمانی بوده است، اظهار داشت: سال گذشته در مجموع معدل خوبی برای استان در حوزه‌های مختلف کسب شد که پایه و اساس برنامه‌های سال جاری خواهدبود.

وی به کاهش نرخ تورم و بیکاری از نیمه دوم سال گذشته در استان اشاره کرد و افزود: این روند مثبت می‌تواند به تقویت اقتصاد کشور کمک کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست، برنامه‌های حمایتی سال جاری برای دفاع از حقوق کارگران را تشریح کرد.

در این جلسه قریشی مدیرکل تامین اجتماعی استان هم ازافزایش چهار و سه دهم درصدی آمار بیمه شدگان در سال گذشته خبرداد و گفت: تعداد کارگاه‌های جدید استان نیز چهار و یک دهم درصد افزایش داشت.

نبود پزشک متخصص در مراکز درمانی تامین اجتماعی، لزوم تقویت سامانه کارگری، انتقاد از بکارگیری نیرو‌های غیربومی در معدن طلای قروه، کمبود ناوگان حمل و نقل بین شهری، قدردانی از ایجاد امنیت برای توسعه سرمایه گذاری در استان، بسترسازی برای ورود صندوق‌های اقتصادی مانند شستا به استان و تقویت مولدسازی از درخواست‌های نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟