Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شیوع ویروس کرونا تقاضا برای تهیه ماسک نیز بالا رفت تا جایی که این محصول مدتی به کالایی کمیاب در جامعه بدل شد. رفته رفته با شکل گیری پویش های مردمی و نقش آفرینی سازمان ها و نهادهای مختلف، فعالیت‌ها برای جبران کمبود این محصول آغاز شد. اکنون در زنجان به مدد همین فعالیت ها، ماسک به میزان لازم در دسترس شهروندان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه از همان ابتدا به عنوان دغدغه جدی در بین متولیان امر قرار داشت، تولید و عرضه بهداشتی ماسک بود تا وسیله ای که قرار است از مردم در برابر آلودگی محافظت کند، در فرآیند تولید و توزیع دچار آلودگی نشود.

از ابتدای فروردین امسال با مشارکت یک واحد تولیدی در زنجان، فرآیند استریل ماسک هایی که در پویش های مردمی تهیه می شوند، شکل عملیاتی به خود گرفته است.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان تا کنون ۱۰۴ هزار ماسک استریل شده در بسته بندی های کاملا بهداشتی و استاندارد از طریق داروخانه ها در اختیار مردم قرار گرفته و این روند همچنان در استان ادامه خواهد داشت.

محمدرضا انصاری اظهار داشت: تولید ماسک در استان را با مشارکت پویش های مردمی، گروه‌های جهادی، مربیان و کارآموزان فنی و حرفه ای و دواطلبان هلال احمر از اواسط اسفند سال گذشته شروع کردیم.

وی افزود: در تهیه پارچه و ملزومات استاندارد برای تولید ماسک هم حمایت و پیگیری‌های استاندار زنجان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، فرمانداری زنجان بسیار موثر بود و بسیج سازندگی و سپاه نیز پشتوانه خوبی برای انجام این مهم در استان بودند.

انصاری خاطرنشان کرد: ما از همان ابتدای کار دغدغه استریل کردن ماسک های تولیدی را داشتیم چون چیزی که قرار است مردم را در برابر بیماری ایمن کند، لازم است از هر گونه آلودگی های احتمالی پاک باشد و اکنون همه ماسک های تولیدی در استان دارای گواهی استریل هستند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: برای استریل کردن ماسک هایی که توسط پویش های مردمی تولید می شد، از ظرفیت  "کارخانه صنایع پزشکی مددبخش" که در شهرک صنعتی اشراق زنجان مستقر است، بهره گرفته ایم که در اقدامی غیر انتفاعی در این امر حیاتی در این شرایط مشارکت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: با تغییری که در خطوط تولید کارخانه صنایع پزشکی مدد بخش صورت گرفت، مجوز های لازم برای استریلیزاسیون ماسک در این واحد اخذ شد و اکنون ماسک های تولید شده در سطح استان جمع آوری و برای استریل در اختیار این واحد گذاشته می شود و پس از عملیات استریل و بسته بندی نیز از طریق تعاونی داروسازان استان در سطح دارخانه ها برای مصرف شهروندان توزیع می شود.

انصاری گفت: ماسک ها به قیمت تمام شده محصول در اختیار شهروندان قرار می گیرد که نسبت به قیمت ماسک های غیراستریل که در مراکز غیررسمی و نامعتبر فروخته می شود، بسیار ارزان است، البته عایدات حاصل از فروش ماسک ها نیز دوباره در چرخه تولید ماسک استریل شده، هزینه می شود.

وی با بیان اینکه تولید ماسک در استان با بهره گیری از ظرفیت و مشارکت خیران انجام می شود، اظهار داشت: خیران با حمایت مالی در تامین مواد اولیه و نیز خریداری ماسک ها و توزیع رایگان آن در جامعه، پشتیبانی ها و نقش آفرینی مهمی را در این خصوص داشته و دارند.

مدیر کارخانه صنایع پزشکی مددبخش با بیان اینکه هیچ انتفاعی در استریل ماسک ها نصیب این مجموعه نمی شود، گفت: در شرایطی که شیوع ویروس ناشناخته کرونا سلامتی آحاد شهروندان را تهدید می کند، ما این افتخار را پیدا کرده ایم که با توجه به زمینه فعالیتی که پیش از این در کارخانه صنایع پزشکی مددبخش داشتیم با تغییراتی که در برخی خطوط تولید اعمال کردیم، توانستیم ظرفیت استریل ماسک را در این مجموعه فراهم کنیم.

دکتر احد نوائی با بیان اینکه کارخانه صنایع پزشکی مددبخش سابقه ۳۰ سال فعالیت در تولید لوازم تخصصی تزریق وریدی را دارد، اظهار داشت: استریل و بسته بندی ماسک های تولیده شده از سوی پویش های مردمی، پدیده نویی است که اکنون در زنجان محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: نوع رفتار ویروس کرونا، بیماری کووید ۱۹ را به موضوعی پیچیده بدل کرده است و این موضوع در وضعیتی که ویروس در برخی افراد علائمی بروز نمی دهد ولی انتقال می یابد ، سخت نیز شده است، از این جهت استفاده از ماسک اهمیت زیادی پیدا می کند.

دکتر نوائی با بیان اینکه در استان زنجان شاهد پویش ها و خیزش های عمومی، عالی و همه جانبه و شبانه روزی در خصوص تولید ماسک هستیم، تصریح کرد: در بین متولیان امر دغدغه استریل بودن ماسک های تولید شده وجود داشت چرا که ممکن است در مرحله تولید آلودگی هایی ایجاد  شود و این با اصول بهداشتی استفاده از ماسک، مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده، ویروس کرونا دست کم سه تا ۹ روز در محیط و سطوح باقی می ماند، گفت: البته ویروس برای فعالیت نیاز به میزبان دارد و ما باید تلاش کنیم با مراقبت هایی که انجام می دهیم از ورود آن به بدن جلوگیری کنیم.

دکتر نوائی به بروز آلودگی ها در فرآیند تولید و عرضه غیر علمی ماسک ها اشاره کرد و اظهار داشت : به طور قطع هر جا که تولید و فروش ماسک به شیوه غیر علمی به انجام می رسد، آلودگی های احتمالی زیاد است، بنابراین در این شرایط عزیرانی که به صورت خودجوش در  گوشه و کنار استان اقدام به تولید ماسک می کنند، می توانند محصولات خود را از طریق کانال فنی و حرفه ای برای استریل شدن ارائه و اطمینان حاصل کنند محصول کاملا بهداشتی به دست مصرف کنندگان می رسد.

وی به ضرورت حمایت بیش از پیش مسوولان برای تهیه ملزومات و مواد اولیه برای تولید ماسک اشاره کرد و افزود: در این شرایط حساس باید همه تلاش ها برای حفاظت از سلامتی مردم انجام شود، باید روستاها و مناطقی که کم برخوردار هستند را دریابیم و کمک های بهداشتی و اطلاع رسانی های مورد نیاز را به ساکنان آن ها برسانیم.

مدیر کارخانه صنایع پزشکی مددبخش با بیان اینکه در زمان حاضر ظرفیت استریل و بسنه بندی ۳۳۰ هزار ماسک در روز در این مجموعه وجود دارد، گفت: ما آماده ایم بدون انتفاع، راهنمایی ها و کمک های لازم در خصوص تغییر فنی خطوط تولید برای استریل ماسک را در اختیار علاقه مندان و دغدغه مندان قرار دهیم.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون یک میلیون و ۴۸۰ هزار ماسک، ۶۰۲ دست ملزومات بیمارستانی و هفت هزار و ۷۰۰ دست لباس بیمارستانی در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای این استان تولید شده که زنجان از این حیث در کنار استان‌های فارس و بوشهر، جزو استان‌های برتر کشور است.

بهرام مرادی از مربیان کارگاه خیاطی فنی و حرفه ای مرکز شهید بهشتی شهرک صنعتی اشراق زنجان در خصوص مشارکت کنندگان در دوخت و تولید ماسک  این مرکز، گفت: کارآموزان فنی و حرفه ای و داوطلبانی که از اقشار مختلف مردم در این کارگاه و سایر کارگاه های فنی و حرفه ای در تولید ماسک فعالیت می کنند، دستمزدی دریافت نمی کنند و حضورشان در قالب پویش های مردمی است.

وی افزود: ما در این واحد ۱۱ چرخ خیاطی برای دوخت ماسک تهیه کرده ایم که روزانه تقریبا به صورت پیوسته فعال هستند.

مرادی گفت: ما علاوه بر کارگاه های مراکز فنی و حرفه ای در سطح برخی پایگاه‌های بسیج و آموزشگاه ها نیز با محوریت فنی و حرفه ای، عملیات دوخت ماسک را انجام می دهیم. 

گفتنی است در این مجموع ۱۶ کارگاه دولتی و غیردولتی در زمینه تولید ماسک در زنجان، فعالیت می‌کنند.

فرآیند تولید ماسک در این کارگاه‌ها با مشارکت بخش‌های مختلف جامعه که عمده آن‌ها نیروهای جهادی و داطلب هستند، انجام می شود. 

برچسب‌ها ماسک ویروس کرونا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان زنجان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و تغییر خط تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک ویروس کرونا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان زنجان بهداشت و سلامت ماسک ویروس کرونا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان زنجان بهداشت و سلامت فنی و حرفه ای استان زنجان پویش های مردمی ماسک های تولید تولید ماسک استریل ماسک برای استریل ویروس کرونا کارگاه ها آلودگی ها ماسک ها پویش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم ترین دستاوردهای سفر رئیس جمهور به سمنان

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور سیزدهم در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، به سمنان سفر کرد.

دستورکارها در سفر به سمنان

حضور رییس جمهور جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی افتتاح چند واحد صنعتی در گرمسار، بهره‌برداری از طرح پست ۶۳ کیلوولت و تقاطع غیرهمسطح آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی اراضی ۵۵ و ۲۰۵ هکتاری برای ساخت نهضت ملی مسکن بازدید از ادامه روند اجرایی آزادراه حرم تا حرم واگذاری بیش از ۲ هزار واحد از نهضت ملی مسکن افتتاح چند مدرسه و پاسگاه حفاظت محیط زیست

بازگشت بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی

در سفر رئیس جمهور به استان سمنان بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان به همت دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت و همزمان با سفر آیت الله رئیسی به این دیار، کارخانه کاشی و سرامیک هفت آسمان که بیش از یک دهه غیرفعال بود، دوباره راه‌اندازی شد. سید ابراهیم رئیسی در جشن احیای۲۰۱ واحد راکد استان به همت دولت سیزدهم در واحد تولید کاشی در سمنان، گفت: از واحدهایی بازدید کردیم که توسط بانک‌ها تملک شده بود و به مرور زمان گرفتار رکود شدند. این شایسته نیست که وقتی بانک واحدی را به دلیل مسائل مالی تملک می‌کند به خاطر مشغله‌های مالی و پولی از امر تولید آن واحد غافل شوند. از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستم که کارگروهی برای فعال شدن آن دسته از واحدهای تولیدی که به تملک بانک‌ها در آمده و عددش را تا ۲ هزار واحد تولیدی بیان می‌کنند، باید تشکیل شود

مهم ترین اظهارات رئیسی در جمع مردم سمنان

وعده صادق به دشمن یک پیام دارد. این که تولیدکننده ما در سنگر تولید و رزمنده و مجاهد ما در سنگر مبارزه با دشمنان و رژیم صهیونیستی با یک دنیا امید حرکت می‌کنند یقین داریم با نگاه «ما می‌توانیم» همه مسائل حل خواهد شد. در استان سمنان نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ شغل با احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی راکد دوباره زنده شد دشمن نمی‌خواهد کشاورزی در کشور رونق داشته شد و می‌خواهد واردکننده کالای اساسی باشیم. خط انتقال آب در گرمسار، ایوانکی و آرادان به بهره‌برداری رسید مشکل آب در بخشی از استان حل شده و بخشی دیگر نیز در حال پیگیری است

رئیس جمهور در نشست شورای اداری سمنان چه گفت؟

عناوینی که به مدیران می‌دهند نباید ما را دچار اشتباه کند برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است، در حالی که من یک طلبه هستم امروز انتظار مردم از این دوره از کار و مدیریت این است که طرحی نو دراندازیم و کاری متفاوت ارائه دهیم خوشبختانه رشد اقتصادی استان سمنان پنج و هفت دهم درصد و تورم در این استان کاهشی است. ۱۹ هزار مسکن در حال ساخت است که ۲ هزار دستگاه در این سفر تحویل می‌شود. نرخ بیکاری در سمنان رو به کاهش است و اشتغال روندی افزایشی دارد. استان از نعمت وحدت و انسجام و امنیت برخوردار است.

اظهارات رئیس جمهور در جشن واگذاری واحدهای مسکونی

قانون جوانی جمعیتیعنی قانون تشویق‌کننده برای تشکیل خانواده و ترجمان قانون جمعیت حمایت برای تشکیل و توسعه خانواده و فرزندآوری است وقتی به جوانان می‌گوییم چرا ازدواج نمی‌کنید، می‌گویند خانه نداریم. زمانی که افتخار خادمی آستان قدس رضوی را داشتم نیز پیگیر این دغدغه جوانان بودم و ساخت ۵۰۰ واحد را برای جوانان آغاز کردیم که این روند هنوز هم ادامه دارد من در سخنرانی‌ام در سازمان ملل ترجیح دادم از مهم‌ترین نکاتی که بشر با آن مبتلاست سخن بگویم. بر همین اساس از آن تریبون جهانی به بحران خانواده اشاره کردم. ما در مقابل این اخلاق ناپسند که آن‌ها به عنوان شاخص تمدن معرفی می‌کنند و از نظر ما عامل از بین بردن فرهنگ و جامعه است، از خانواده حمایت می‌کنیم. کد خبر 845551 برچسب‌ها استان سمنان دولت سیزدهم سفر استانی- هیات دولت

دیگر خبرها

  • مهم ترین دستاوردهای سفر رئیس جمهور به سمنان
  • تولید نان کامل در ۶ نانوایی زنجان
  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر