Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:29:43 GMT

تولید گیاهان دارویی در قزوین جهش پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۱۹۹۸

تولید گیاهان دارویی در قزوین جهش پیدا می‌کند

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد که بیشترین میزان آن مربوط به گل محمدی و زعفران است.

علی اکبری افزود: سطح زیر کشت گل محمدی که در سال های اخیر از سوی کشاورزان قزوینی به ویژه در بخش کوهین رونق پیدا کرده است ۸۷ هکتار بوده و سطح زیر کشت زعفران که در تاکستان و بوئین زهرا رونق گرفته نیز ۵۴ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول کشت گیاهان دارویی را در زمره یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: میزان برداشت گل محمدی و زعفران در استان قزوین به ترتیب ۸۴ تن و ۱۷۴ کیلوگرم بوده است که امیدواریم با توسعه کشت به زودی به ۲ برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید تلاش داریم تا در زمینه گیاهان دارویی به جهش تولید دست پیدا کنیم، اظهار داشت: ۱۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز به کشت دیگر گیاهان دارویی از جمله گل گاوزبان، سماق، آویشن، مریم گلی و ... اختصاص دارد.

اکبری با بیان اینکه قزوین استعداد کشت بالایی در زمینه گیاهان دارویی دارد،اظهار داشت: شهرستان قزوین به ویژه الموت در این خصوص می تواند به عنوان یکی از قطب های تولید گیاهان دارویی در کشور تبدیل شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه در با تقویت صنایع تبدیلی و فرآوری گیاهان دارویی در کشت این نوع گیاهان می توانیم به تولید بیشتری دست پیدا کنیم،اظهار داشت: در این خصوص از سرمایه گذاری فعالان اقتصادی استقبال می کنیم.

برچسب‌ها گیاهان دارویی جهش تولید استان قزوین اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان دارویی جهش تولید استان قزوین اراضی کشاورزی گیاهان دارویی جهش تولید استان قزوین اراضی کشاورزی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما : دکتر امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده است. سال گذشته سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.
وی تاکید کرد: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعت علمی است که تولید دانش در آن مستقیما به تولید محصول می‌انجامد. ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲۰۰۰ فرآورده سنتی داریم.
رئیس انجمن تولید کنندگان داروهای طبیعی، فراورده‌ها و طب سنتی ایران ادامه داد: ما بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.
وی تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو داوطلب بوده‌ایم و برای اقدامات مورد نیاز نیز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود. اما همواره گفته شده فعلا شما اقدامی انجام ندهید و صبر کنید. ما هر سال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی و سنتی را به کمیسیون قیمت می فرستیم اما درخواست ما این است که دوستان و همکاران ما را خسته نکنند. صنعت با همکاری‌ها می‌چرخد. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند