Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:21:12 GMT

تسهیلات روستایی و عشایری کرمانشاه ۱۰۰ درصد جذب شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۲۳۶۶

تسهیلات روستایی و عشایری کرمانشاه ۱۰۰ درصد جذب شد

«شهرام زارعی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دبیرخانه رسیدگی و نظارت جذب تسهیلات اشتغال دانست و افزود: از محل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان پنج هزار و ۹۶۴ نفر سال گذشته مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری؛ توسعه روستاها و مهاجرت معکوس شهر به روستا است، گفت: با پیگیری‌های مستمر استاندار کرمانشاه به دلیل کم برخورداری و همچنین جنگزدگی استان ۱۴۸ میلیارد تومان دیگر از محل این تسهیلات به نهادهای حمایتی، (۹۶ میلیارد تومان کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران ۳۰ میلیارد تومان و بهزیستی ۲۲ میلیارد تومان) اختصاص یافت که تمام آن جذب و به ازای هر ۵۰ میلیون تومان یک شغل پایدار برای افراد زیرپوشش این نهادها ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی همچنین از جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات اشتغال مناطق زلزله زده با ایجاد ۱۹ هزار و ۳۷۴ شغل خبر داد و گفت: در پی زلزله ۲۱ آبان ۹۶ سهمیه اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان به علت از بین رفتن خیلی از مشاغل در ۹ شهرستان و ۲ بخشداری کوزران و ماهیدشت زلزله زده جوابگو نبود به همین دلیل با پیگیری های استاندار ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک ها به نام تسهیلات اشتغال مناطق زلزله زده اضافه شد.

او در ادامه افزود: از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، مناطق زلزله زده و اعتبارات اشتغال دستگاه های اجرایی مانند جهادکشاورزی و فناوری ارتباطات نزدیک به هزار میلیارد تومان برای اشتغال استان جذب شد که ۵۰ درصد این اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصد نیز از منابع داخلی بانک‌های؛ کشاورزی، پست بانک، کارآفرین امید و بانک توسعه تعاون اختصاص یافته است.

این مقام مسوول، سود تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و همچنین مناطق زلزله زده را ۶ درصد اعلام کرد که برای مناطق مرزی به منظور کمک به اشتغال پایدار این مناطق چهار درصد لحاظ شده و در مجموع سود این تسهیلات نسبت به دیگر تسهیلات بانکی به خاطر ایجاد اشتغال پایدار بسیار پایین است.

رییس دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری اداره کل تعاون کار، رفاه اجتماعی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گرانی و افزایش قیمت ها در یکی دو سال گذشته برخی از طرح‌ها را نیمه تمام گذاشته، گفت: منتظر ابلاغ تخصیص مرحله پنجم این تسهیلات هستیم که با اولویت طرح های نیمه تمام و طرح‌های نو براساس رسته های اولویت دار استان به مددجویان پرداخت می‌شود.

زارعی به تسهیلات چهار درصدی اشتغال خانگی نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان سهمیه استان از این محل بود که همه آن جذب شد و در سال ۹۹ نیز در مرحله اول ۹ میلیارد تومان تخصیص یافته که در فروردین ماه برای هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن پرونده تشکیل شده است.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار افراد جویای کار نیز ۱۳۲ هزار نفر است که نیمی از افراد جویای کار  دانش آموخته دانشگاهی هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۹۹۵ روستا است.  

برچسب‌ها تسهیلات بانکی اشتغال زایی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی اشتغال زایی کرمانشاه تسهیلات بانکی اشتغال زایی کرمانشاه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری مناطق زلزله زده میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست فدراسیون ورزش‌روستایی،عشایری و بازی‌های بومی محلی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در حکم وزیر ورزش و جوانان خطاب به علی ایلکا آمده است:

«جناب آقای علی ایلکا
با استعانت از خداوند متعال و با عنایت به تعهد و تجربه جنابعالی در امور مدیریتی به عنوان "سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی جمهوری اسلامی ایران" منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود ضمن رعایت اصل بی طرفی، عدالت‌محوری و عدم حضور در فرآیند انتخابات به عنوان داوطلب، علاوه بر انجام امور جاری فدراسیون در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخابات رییس و سایر اعضای هیات رییسه فدراسیون اقدام نمایید. توفیق روزافزون شما را از درگاه ایزد منان خواستارم.»

پیش از این علیرضا پسندیده سرپرست کنونی حوزه وزارتی، رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی بود.

کد خبر 6084696

دیگر خبرها

  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • تمدید ثبت نام بیمه بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تا 31 اردیبهشت
  • انتصاب سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • ایلکا سرپرست فدراسیون روستایی و عشایری شد
  • سرپرست فدراسیون ورزش روستایی معرفی شد
  • سرپرست فدراسیون ورزش‌روستایی،عشایری و بازی‌های بومی محلی منصوب شد
  • تمدید ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد