Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:13:42 GMT

ریشی کاپور بازیگر مشهور هندی درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۳۳۶۸

ریشی کاپور بازیگر مشهور هندی درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، ریشی کاپور یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای هند که برای بازی در نقش‌های رمانتیک شهرت داشت، در ۶۷ ساگی درگذشت.

کاپور دیروز چهارشنبه در بمبئی در بیماسرتان بستری شد.

به گفته برادرش او از بیماری سرطان رنج می‌رد و در عین حال مشکلات تنفسی نیز داشت.

کاپور صبح امروز (پنج شنبه) و یک روز پس از درگذشت دیگر بازیگر سرشناس هندی، عرفان خان، درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۱۸ اعلام شد که کاپور به سرطان مبتلا شده و در آمریکا تحت درمان قرار گرفت و اواخر ۲۰۱۹ به هند بازگشت. او از آن زمان چندین بار در هند بستری شد و معالجاتش را دنبال کرد.

با وجود بیماری وی اخیراً اعلام کرده بود که در کنار دیپیکا پادوکون در بازسازی فیلم پرفروش «کارآموز» هالیوود، بازی خواهد کرد.

این بازیگر که در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال بود از اوایل آوریل دیگر فعالیتی در این شبکه‌ها نداشت.

وی که پسر راج‌کاپور بازیگر مشهور سینمای هند بود در فیلم سال ۱۹۵۵ پدرش به عنوان کودک بازیگر ظاهر شد و اولین تجربه بازیگری‌اش را آنجا ثبت کرد. وی اولین بازیگری‌اش را به عنوان یک بزرگسال در سال ۱۹۷۳ با فیلم «بابی» به کارگردانی پدرش انجام داد و با آن جایزه فیلم فیر را به عنوان بهترین بازیگر سال کسب کرد.

وی سال ۱۹۹۹ اولین بار به عنوان کارگردان ظاهر شد.

وی در فیلم‌های زیادی در کنار آمیتاب باچان نقش‌آفرینی کرد و بازیگر فیلم‌های پرفروشی بود.

کاپور نقش اصلی را به عنوان بازیگر اصلی فیلم‌های عاشقانه در ۹۲ فیلم در فاصله سال‌های ۱۹۷۳ و ۲۰۰۰ بازی کرد، و برای بازی خود در فیلم Do Dooni Chaar، جایزه نقدهای منتقدین فیلم فیر را برای بهترین بازیگر نقش اول شخص در سال ۲۰۱۱ به دست آورد. او برای نقش‌افرینی در «کاپور و پسران»، جایزه فیلم فیر را برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سال ۲۰۱۷ کسب کرد.

پسر ریشی کاپور رانبیر نیز از بازیگران درجه یک بالیوود است.

کد خبر 4913518

منبع: مهر

کلیدواژه: درگذشت چهره ها بالیوود هندوستان بازیگر سینما ویروس کرونا موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی تئاتر ایران فیلم کوتاه فیلم سینمایی ویژه برنامه تلویزیونی ماه رمضان برنامه رادیویی سینمای مستند ماه مبارك رمضان شبکه پنج سیما رادیو رادیو نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران، زن هندی را تحویل داد!

به گزارش همشهری آنلاین از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد شامگاه پنجشنبه افزود: این دریانورد یکی از خدمه شناور توقیفی تحت پرچم پرتقال با ملیت کشور هندوستان بود که پس از انجام فرآیند حقوق بین‌المللی دریایی به کنسولگری این کشور تحویل شد، تا مقدمات بازگشت وی به کشورش فراهم شود.

عباس نژاد گفت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران پایبندی به کنوانسیون‌های بین المللی حقوق دریایی و همچنین منشور اخلاقی و انسانی منبعث از دین مبین اسلام را وظیفه دینی خود می‌داند لذا پس از هماهنگی انجام شده با وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور هندوستان این اقدام صورت گرفت.

گفتنی است؛ کشتی کانتینری به نام (MCS Aries) با پرچم کشور پرتقال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز توقیف شد.

کد خبر 845420 برچسب‌ها خبر ویژه هند

دیگر خبرها

  • ایران، زن هندی را تحویل داد!
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌ های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • چالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • مرد ۶۰ سانتیمتری هندی تنها ۷ کیلو وزن دارد
  • هندی‌ها خدایشان را سر بریدند و صادر کردند!
  • عروسی بازیگر مشهور ایرانی و همسر فرانسوی اش
  • طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)
  • شکایت از ممنوعیت عزاداری!