Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» روز پنجشنبه در دومین هفته از پویش #هرهفتهالفبایران در آیین بهره برداری از سه پروژه صنعت آب استان ایلام که با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، افزود: 21 هزار میلیارد تومان از این حجم سرمایه گذاری از صندوق توسعه ملی است که با اجازات مقام معظم رهبری عملی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در کشور بعد از انقلاب در حالی که 19 سد مخزنی داشتیم، اکنون تعداد این سدها در دولت تدبیر و امید به 144 سد رسیده است. با احتساب سال‌هایی مانند دوران جنگ تحمیلی که فعالیت سدسازی نداشتیم، به طور متوسط هر سال حدود 4 سد در کشور ساخته شده است و امروز چهلمین سد ساخته شده در دولت تدبیر و امید افتتاح می‌شود.

اردکانیان گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید تعداد سدهای ساخته شده در این دولت به 52 خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در 8 سال دولت تدبیر و امید هر سال حدود 6.5 سد و هر دو ماه یک سد به مدار آمده و امید است این روند با اتکا بر اصول مهندسی و رعایت مسائل زیست محیطی ادامه یابد.

این خبر تکمیل می‌شود....

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انقلاب دولت سرمایه گذاری وزارت نیرو استان ایلام دولت تدبیر و امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: شبکه آبیاری و زهکشی البرز که با هدف توزیع مناسب و بهینه آب سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به ۵۲ هزار هکتار از کشتزار‌های شهرستان‌های سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ طراحی شده با اجرای بخشی از زیرساخت‌ها در سال گذشته به پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی رسیه است.

حیدر داوودیان افزود: شبکه آبیاری و زهکشی البرز که طی سال‌های اخیر نیز نقش مهمی در تأمین آب مورد نیاز کشاورزان این مناطق داشت با ادامه عملیات اجرایی در سال گذشته برای فصل کشاورزی جاری با توان بیشتری آب سد آیت‌الله صالحی مازندرانی را به زمین‌های کشاورزی زیر پوشش منتقل می‌کند.   او ادامه داد: ۲ هزار متر زهکش این شبکه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال و حدود ۸۰۰ متر از رودخانه سیاهرود نیز برای انتقال بهینه آب از سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به پایین‌دست با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پارسال لایروبی شد.   مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ساخت کانال‌های شبکه آبیاری و زهکشی البرز نیز در سال گذشته ادامه یافت و ۷۰۰ متر کانال ساخته شد.   به گفته داوودیان مجموع طول کانال اصلی، کانال درجه یک و کانال درجه ۲ در شبکه آبیاری و زهکشی البرز تا پایان سال گذشته به ۹۰ کیلومتر رسیده و در قالب این طرح تا کنون ۲ دستگاه سد انحرافی و حدود ۸۰۰ دستگاه سازه هیدرولیکی ایجاد شده است.   داوودیان با بیان این‌که ۵۰۰ متر خط انتقال آب کانال البرز به سیاهرود با لوله بتنی به قطر ۱۲۰۰ میلیمتر نیز در سال گذشته اجرا شد، گفت: با بهره‌برداری کامل از کانال انتقال آب سد البرز به سیاهرود توان و میزان اثرگذاری شبکه آبیاری و زهکشی البرز در بهبود وضعیت کشاورزی جویبار افزایش یافت و ۲ هزار هکتار از کشتزار‌های جویبار از تنش آبی خارج شد.   مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: سال گذشته در مجموع برای اقدامات عمرانی مرتبط با شبکه آبیاری و زهکشی البرز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و در تلاش هستیم که با افزایش اعتبارات تخصیصی برای این طرح مهم طی سال جاری سرعت تکمیل آن را افزایش دهیم.

دیگر خبرها

  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایه‌ها این‌گونه از کشور خارج شوند؟
  • شبکه آبیاری دشت قزوین پر آب شد 
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند