Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد غلامی اهل شهرستان تربیت حیدریه استان خراسان رضوی است که در ۱۶ سالگی و در عملیات خیبر به اسارت دشمن بعثی درآمد. او هم اکنون از فعالان فرهنگی شهرستان تربیت حیدریه است که در رشته ادبیات عرب دانشگاه علامه طباطبائی و فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه فردوسی تحصیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی درباره ماه مبارک رمضان در اسارت بعثی‌ها روایت می‌کند:در عملیات خیبر، دشمن عقبه جبهه ما را بمباران شیمیایی کرد و همین سبب شد تا پشتیبانی از نیرو‌ها قطع شود. این قطع پشتیبانی فرصتی را برای دشمن فراهم کرد تا رزمندگان پیشرو را محاصره کند و اسیر بگیرد که من هم جزو کسانی بودم در این عملیات اسیر شد.

در ابتدای اسارت، به اردوگاه «موصل ۴» و سپس به «موصل ۲» منتقل شدم. بعثی‌ها تعدادی از رزمندگان کم سن و سال را برای امور تبلیغاتی جدا کردند و در نهایت من نیز با این همرزمان به «کمپ ۲ رمادی ۷» منتقل شدم. سربازان بعثی تصور می‌کردند که ما آغاز کننده جنگ بودیم. ما را «مجوس» می‌دانستند و از روزه‌داری اسرا تعجب می‌کردند.

بعثی‌ها سر شب به ما غذا می‌دادند و مجبوریم می‌شدیم تا مقداری از این غذا را برای سحری نگه داریم و عادت کرده بودیم تا کمتر بخوریم و این به سود ما بود چرا که کمتر بیمار می‌شدیم. معمولاً قبل از اذان صبح که بیداریم می‌شدیم، سعی می‌کردیم قرآن بخوانیم و ادعیه ماه مبارک رمضان را به کمک طلبه‌هایی که در بند اسارت بودند، قرائت می‌کردیم.

بعثی‌ها بسیار تلاش می‌کردند تا ما راعلیه نظام بشورانند، اما دوستان مقاومت بسیاری از خود نشان دادند و حتی در این راه شهید و جانباز دادیم. یکی از ابتکارات ما این بود که با استفاده از خمیر نان، شکر و پرتقال، بامیه درست می‌کردیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسرای دفاع مقدس آزادگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی بعثی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» نمایش بازدارندگی، اقتدار و آمادگی نظامی ما بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین جمالی‌زاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه فسا با اشاره به پمپاژ یأس و ناامیدی در اذهان مخاطبین توسط رسانه‌های معاند پس از عملیاتِ کوبنده پهپادی - موشکی وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی اسرائیل در شامگاه ٢۵ فروردین سال جاری گفت: گول برخی رسانه‌های مزدور و اجیر شده را نخورید.

خطیب جمعه فسا گفت: این رسانه‌ها در سال‌های گذشته با حجم گسترده و بسیار بالای خبرهای کذب، وطن و ایرانی و جمهوری اسلامی را مورد تحقیر قرار می‌دادند و با ادبیات زشت، قبل از عملیات صبح صادق سپاه، می‌گفتند: ایران توان مقابله با اسرائیل را ندارد و نمی‌تواند اسرائیل را بزند.

امام جمعه فسا افزود: همین‌ها وقتی دیدند ایران به اسرائیل حمله کرد به میدان آمدند و گفتند این موشک‌های ایران که به اسرائیل نمی‌خورد؛ گنبد آهنین اسرائیل مانع رسیدن این موشک‌ها به خاک اسرائیل است. سپس وقتی دیدند این موشک‌ها در خاک اسرائیل فرود آمده، گفتند تلفاتی نداشته و بی‌فایده بوده و فقط هزینه‌بر بوده و این ادعاها نشان می‌دهد که این جماعت این چنین هستند.

خطیب جمعه فسا تاکید کرد: مردم ما به ویژه جوانان و تحصیل‌کرده‌ها باید به این تحلیل‌ها دقت کنند و بدانند که کاسبی اینها در همین تحلیل‌های دروغ و خلاف واقع و تحقیر ایران و ایرانی و مقابله با جمهوری اسلامی است.

ما جنگ‌بلد و کارآزموده هستیم نه جنگ‌افروز

حجت الاسلام جمالی‌زاده با ذکر این نکته که عملیات وعده صادق، موجب حیرت دوست و دشمن در سراسر جهان شد، خاطرنشان کرد: ایران بنا نداشت اسرائیل را بزند و هدف ایران از این حمله، نشان‌دادن قابلیت دوربُرد سلاح‌هایمان بود که بداند تا کجا را می‌تواند بزند و این در حقیقت نمایش توانمندی جمهوری اسلامی و یک قدرت بازدارندگی بسیار مهم برای ایران اسلامی در سراسر دنیا بود.

امام جمعه فسا با بیان اینکه هدف ایران تنبیه اسرائیل و بازدارندگی بود افزود: اگر می‌خواست اسرائیل را بزند قطعاً از موشک‌های سطح بالای فتّاح و خیبر، موشک‌های هایپرسونیک و موشک ویژه‌ای مانند خرمشهر ۴ و… استفاده می‌کرد که نکرد و در نهایت اگر می‌خواست اسرائیل را بزند که قبلش اطلاع نمی‌داد.

وی گفت: حداقل سه قدرت بزرگ دنیا (فرانسه، انگلیس و در رأس همه آمریکا) و برخی کشورهای بی غیرت و مزدور منطقه، وقتی که دیدند ایران بنا است که اسرائیل را بزند و البته خود ایران نیز از قبل اعلان کرده بود، این قدرت‌ها آمدند و بخشی از پدافند دفاعی اسرائیل را به جز گنبد آهنین به عهده گرفتند ولی باز نتوانستند مانع عملیات ایران شوند.

خطیب جمعه فسا با تاکید به ماهیت پوشالی اسرائیل و قدرت‌های حامی بیان کرد: آنچه مردم ما باید بدانند این است که نظام اسلامی ما اهل جنگ نیست و هیچگاه هیچ جنگی را در منطقه ما شروع نکرد، بلکه پای تمام جنگ‌ها را در منطقه دیگر قدرتها باز کردند، ولی بدانید که صلح و آرامش وقتی به دست میاید که جنگ‌بلد و مقتدر و قوی باشیم و این را هم بدانیم که جنگ افروزی غیر از جنگ‌بلدی است.

کد خبر 6082428

دیگر خبرها

  • واکنش پربیننده دختر ایرانی در دبی وقتی خودروی غرق‌ شده‌اش را دید! | فیلم
  • عملیات «وعده صادق» نمایش بازدارندگی، اقتدار و آمادگی نظامی ما بود
  • وقتی وعده صادق به اهالی غزه فرصت نفس کشیدن داد
  • معطلی ۲ روزه مسافران در فرودگاه شارجه امارات به روایت شهروند ایرانی + فیلم
  • عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از ۱۲۰۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • وضعیت سخت و دردناک بیش از ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • افزایش ۱۳۰ درصدی اسرای فلسطینی از زمان عملیات طوفان الاقصی
  • شکوه و عظمت ایران از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع نشات می‌گیرد
  • جوانی: از نظر نظامی و قدرت بازدارندگی وارد مرحله جدیدی شدیم
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها