Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ دفتر خبرگزاری تسنیم استان کردستان در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه‌ و کنار استان منعکس می‌کند. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه و کنار استان کردستان گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وریا احسن، رئیس اتحادیه مشاوران املاک سنندج در گفت‌وگو با خبرنگاران از افزایش 100 درصدی قیمت خرید و فروش زمین و مسکن در این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در صورت تداوم این وضعیت تأسف‌بار، نرخ اجاره مسکن نیز با توجه به قیمت بالای زمین و مسکن از تابستان رشد دو برابری پیدا می‌کند که این امر باعث افزایش استقبال اقشار کم‌درآمد به سمت زندگی در حواشی شهر خواهد شد. 

وی افزود: بالا رفتن هزینه‌های نظام مهندسی برای ساخت زمین، افزایش قیمت مصالح و تعرفه مجوز شهرداری و بیشتر شدن هزینه دستمزدها، سبب شده که قیمت خرید و فروش زمین، مسکن و اجاره ‌بهاء در سنندج افزایش یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک سنندج با بیان اینکه این مشکل در سطح کشور و اغلب نقاط استان وجود دارد، اذغان کرد: در حال حاضر هیچ دستگاهی  نرخ توان تعیین خرید و فروش و اجاره بهای مسکن را ندارد و قیمت‌ها سلیقه‌ای و طبق نظر صاحب ملک تعیین می‌شود.

احسن به عدم تأثیرگذاری مشاوران املاک در تورم قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: سایت دیوار و بازار کاذب دلال‌بازی عرضه مسکن در آن برای اجاره و خرید و فروش، یکی از دلایل نابسامانی این بازار در کشور است که نظارتی هم بر آن وجود ندارد.

خدمت‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به روستای صلوات‌آباد و دوشان تعطیل است

حشمت‌الله صیدی، شهردار سنندج در گفت‌وگو با خبرنگاران از کمبود اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شهر سنندج خبر داد و اظهار داشت: فرسوده بودن تعدادی از دستگاه‌های این ناوگان موجب شده برخی خطوط حمل و نقل عمومی به خارج از شهر را تعطیل کنیم.

وی افزود: خطوط مرکز شهر به روستای صلوات‌آباد و دوشان که در خارج از محدوده شهری قرار دارند از جمله خطوطی است که به‌خاطر کمبود اتوبوس تعطیل شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه 68 دستگاه اتوبوس در خطوط درون شهری فعالیت می‌کنند، افزود: از دوسال گذشته به‌دلیل تحریم‌ها، اتوبوس در کشور تولید و یا وارد نمی‌شود و فعلاً با کمک‌های مالی وزارت کشور آنها را تعمیر می‌کنیم.

از گوشه و کنار کردستان|56 درصد دانش‌آموزان ابتدایی استان از آموزش‌های شبکه «شاد» محروم هستنداز گوشه و کنار کاشان| دانشگاه کاشان جزء دانشگاه‌های موثر جهان قرار گرفت

وی بیان کرد: برای خرید اتوبوس درخواست اوراق مشارکت 600 میلیارد ریالی داده‌ایم و پیش‌تر هم در بودجه سال گذشته لحاظ شده بود اما موافقت نهایی بانک مرکزی را هنوز دریافت نکرده‌ایم.

صیدی عنوان کرد: زمان این اوراق مشارکت تا اردیبهشت‌ماه است و اگر زمان آن تمدید نشود یا موافقت نهایی صورت نگیرد این امکان را برای تهیه اتوبوس از دست می‌دهیم.

شهردار سنندج اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با کمک‌ و حمایت‌ از رانندگان بخش خصوصی تا زمان ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان، همکاری آنها را برای جابه‌جایی مسافر حفظ کنیم.

شهردار جدید سقز معرفی شد

اعضای شورای اسلامی شهر سقز در نشست خود با هفت رأی موافق همه اعضا، «وریا نعمانی» را برای پست شهرداری سقز انتخاب کردند.

بعد از مطرح کردن چند گزینه برای تصدی پست شهرداری سقز، اعضای شورا از میان وریا نعمانی، محمد زارعی و ناصح محمدخانی، با هفت رأی مثبت، «نعمانی» را به‌عنوان شهردار جدید سقز انتخاب و برای صدور حکم پست شهرداری به مراجع مربوطه معرفی کردند.

وریا نعمانی دارای مدرک فوق‌لیسانس مهندسی عمران و از کارکنان شهرداری سقز با 15 سال سابقه کاری در حوزه‌های مختلف عمرانی، سرمایه‌گذاری، درآمد، کمیسیون ماده 100 و شهرسازی است؛ وی پس از استیضاح چیا صالحی‌بابامیری و دوره سه ماهه کیوان شهلایی به‌عنوان سرپرست شهرداری، از سوی اعضای شورا انتخاب و امروز بعد از یک ماه سرپرستی به‌عنوان شهردار جدید سقز انتخاب شد.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گوشه و کنار خرید و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ تهران گفت: با توجه به لزوم ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی و با پیگیری‌های مکرر این معاونت از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، ناوگان اتوبوسرانی در بخش خصوصی و ملکی شرکت واحد اتوبوسرانی افزایش یافت.

فرهاد خدابخشی افزود: افزایش ناوگان اتوبوسرانی منطقه همزمان با نوسازی ناوگان صورت گرفته است که این افزایش ناوگان منجر به کاهش سر فاصله اعزام ناوگان خطوط و کاهش زمان انتظار مسافر در ایستگاه‌ها و به دنبال آن افزایش رضایت‌مندی شهروندان می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲۲ گفت: براین اساس خطوط اتوبوسرانی ۴۳۵ از مترو ایران خودرو به پایانه شهید باقری با ۹ دستگاه مینی بوس، خط ۳۲۵ از پایانه شهید باقری به مترو چیتگر با ۷ دستگاه اتوبوس، خط ۳۲۴ از پایانه شهید باقری به استادیوم آزادی با ۵ دستگاه اتوبوس و خط ۳۲۶ از مترو چیتگر به پایانه همت-شریعتی با ۹ دستگاه اتوبوس تقویت شدند.

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد آغاز شد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد
  • جابجایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی