Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:53:47 GMT

افتتاح سامانه گرمسیری صنعت کشاورزی ایلام را متحول می کند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۵۲۸۷

افتتاح سامانه گرمسیری صنعت کشاورزی ایلام را متحول می کند

قاسم سلیمانی استاندار ایلام روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ۱۲۳ طرح کشاورزی استان ایلام که با حضور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس انجام شد، بیان کرد: با تلاش دولت در اجرای طرح های توسعه ای کشاورزی و سامانه گرمسیری افق روشنی پیش روی بخش کشاورزی استان ایلام متصور است.

وی با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری متعددی در استان اجرا شده است، تصریح کرد: با اجرای طرح های متعدد سطح آبخیزداری در ایلام از ۱۰۰ هزار هکتار به ۳۰۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش سطح برداشت محصولات کشاورزی بخصوص گندم و کلزا در استان یادآور شد: سطح میزان برداشت گندم از ۱۰۰ هزار تن به ۲۸۰ هزار تن و محصول کلزا از ۲ هزار تن به ۲۳ هزار تن افزایش پبداه کرده است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳۱ درصد سطح جنگل کاری و توسعه جنگل های کشور در این استان انجام شد، گفت: سطح جنگل کاری در این استان از ۱۰ هزار هکتار به ۶۰ هزار هکتار رسیده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در بخش های مختلف استان افزود: طی ۲ سال و نیم گذشته ۴۹ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام شده که در  این راستا پروژه هایی به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان آماده افتتاح است.

سلیمانی دشتکی به‌ کاهش بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: بیکاری در ایلام از ۱۷.۶ درصد در سال ۹۱ به ۸.۳ درصد در سال ۹۸ رسیده است.

در چارچوب پویش «هر هفته؛ الف-ب -ایران» طرح های «٢٢ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه» و «سد مخزنی شهدای ایلام (گلال)» با اعتبار یک هزار و ١٠٠ میلیارد تومان از طرح های وزارت نیرو و همچنین طرح «شبکه آبیاری در ٢٧ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران و مهران و ایوان» و بیش از ١٢٠ طرح دیگر با اعتبار ۴٨٢ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، صبح امروز (پنج شنبه) با دستور حسن روحانی رییس جمهوری در استان ایلام به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ایلام گندم قاسم سلیمانی دشتکی افتتاح طرح آبیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ایلام گندم قاسم سلیمانی دشتکی افتتاح طرح آبیاری اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ایلام گندم قاسم سلیمانی دشتکی افتتاح طرح آبیاری اراضی کشاورزی میلیارد تومان هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم طلایی سورینام ؛ عجیب ترین قورباغه جهان(+عکس)

عصر ایران - قورباغه درختی چشم طلایی سورینام با نام علمی Trachycephalus coriaceus گونه ای از دوزیستان متعلق به خانواده Hylidae است. این قورباغه در بولیوی، برزیل، اکوادور، گویان فرانسه، پرو، سورینام و کلمبیا یافت می شود.

زیستگاه طبیعی قورباغه درختی چشم طلایی سورینام جنگل های زمین پست مرطوب گرمسیری و نیمه گرمسیری است. به طور معمول، آنها حیواناتی شبگرد هستند. دو کیسه آوایی این قورباغه هنگام باد شدن از دو طرف سر حیوان به سمت بالا آمده و ظاهر عجیبی به آن می بخشند.  

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تاپیر ؛ عجیب ترین قورباغه جهان! (عکس)

دیگر خبرها

  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • کشاورزی پیشران اقتصاد کشور است
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است
  • بخش کشاورزی با استفاده از فناوری متحول می‌شود
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد
  • چشم طلایی سورینام ؛ عجیب ترین قورباغه جهان(+عکس)
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام
  • فعالیت سامانه بارشی بهاری از امروز در ایلام آغاز می‌شود