Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@07:30:27 GMT

اعلام آمادگی روسیه برای فروش سامانه اس ۴۰۰ به عراق

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۵۴۶۷

اعلام آمادگی روسیه برای فروش سامانه اس ۴۰۰ به عراق

وی در اظهارتی به رسانه‌های روسی گفت که با وجود مطرح شدن خرید سامانه اس ۴۰۰ در داخل و ابراز علامه مندی مقام‌های عراقی تا کنون مسکو در این باره هیچ درخواستی دریافت نکرده است.

به گزارش المعلومه ماکسیموف افزود که طرف روسی هنوز درخواست رسمی دریافت نکرده و تحولات اخیر باعث افزایش علاقه مندی به سامانه‌های دفاع هوایی روسیه به ویژه اس ۴۰۰ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر روسیه ادامه داد: هنوز خیلی زود است که جزییات آن را بررسی کنیم، بنابراین در صورت درخواست مقام‌های عراقی برای خرید سامانه دفاع هوایی آمادگی داریم برای تحقق خواست آن‌ها تلاش کنیم.

سفیر روسیه در ۲۴ بهمن ۹۸ در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفته بود که عراق تاکنون برای خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه هیچ درخواستی ارایه نکرده است.

ماکسیموف افزود: با توجه به رخدادهای اخیر، علاقه به خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه در عراق بیشتر شده، اما هنوز اظهار نظر عملی در این خصوص زود است.

وی بیان کرد که ارتش عراق متقاعد و علاقه مند به استفاده از سلاح‌های روسیه است، زیرا این سلاح‌ها در میدان‌های نبرد کارایی و کیفیت خود را نشان داده‌اند.

دیپلمات روس افزود: روسیه همچنان به افزایش توانمندی‌های دفاعی عراق کمک می‌کند، به ویژه اینکه تسلیحات روسی مناسب برای همه ارتش‌های جهان از جمله بخش بخش پدافند هوایی است.

ماکسیموف تاکید کرد که اگر درخواست جدی در خصوص سامانه‌های موشکی اس ۴۰۰ از عراق دریافت کنیم به طور جدی آن را دستور کار قرار می‌دهیم.

از سوی دیگر، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق ۳۰ فروردین گذشته یک برنامه کامل را برای نخست وزیر ارسال کرده که در آن خواستار خرید سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس ۴۰۰ از روسیه شده است.

 «بدر الزیادی» عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق در این باره گفت که این کمیته پس از اعلام نظر موافق فرماندهی کل نیروهای مسلح و دیگر نهادها، مجوز و تأییدیه کامل به نخست وزیر ارائه داده که در آن خواستار خرید سامانه پدافند هوایی اس۴۰۰ شده است.
وی بیان کرد که این موضوع با هدف تقویت نیروهای مسلح انجام شده و پس از تشکیل دولت جدید در دستور کار قرار می‌گیرد و اجرایی شدن آن نیاز به تصویب نهایی نخست وزیر آینده دارد.
الزیادی با اشاره به اینکه کمیته امنیت و دفاع مجلس از تصمیم دولت بعدی پشتیبانی خواهد کرد و پیشنهادها و توصیه‌های خود را به طور دقیق ارائه می‌دهد، افزود که درخواست خرید سامانه اس۴۰۰ به «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر مستعفی داده شده اما با معرفی نخست وزیر مکلف وی قادر به تصمیم گیری در این باره نخواهد بود.
وی توضیح داد که ساختار ارتش عراق باید توسط بسیاری از سازمان‌های امنیتی، رهبران نظامی و امنیتی مورد تجدید نظر قرار گیرد و گزارش‌ها و مطالعاتی در جدول مباحث کمیته امنیت و دفاع وجود دارد که از نزدیک دنبال می‌شوند و پرونده‌های زیادی در انتظار مطرح شدن است.
عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق تأکید کرد که ایجاد یک سیستم امنیتی و نظامی کارآمد و قوی برای پشتیبانی و توانمند شدن نیروهای مسلح عراق ضروری است؛ بنابر این باید سلاح‌های مورد نیاز و متنوع را در قالب یک برنامه مناسب در قالب این ساختار تأمین کرد.
به گزارش ایرنا، عراق از سال ۲۰۱۷ میلادی سعی در خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس ۴۰۰ و اس ۳۰۰ روسیه دارد، اما تهدید آمریکا به تحریم‌های اقتصادی همچنان مانع اصلی بر سر خرید این سامانه‌ها است.
در همین حال،  «کریم علیوی» عضو دیگر کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق ۲۳ دی ۹۸ اعلام کرد که بغداد به سامانه‌های دفاع هوایی قوی نیاز دارد و آمریکایی‌ها بارها عراق را در این خصوص ناامید کرده‌اند و آن‌ها در تهیه سلاح‌های لازم به دولت عراق کمک نمی‌کنند.
این نماینده مجلس عراق افزود: سه ماه پیش نماینده بغداد برای خرید اس۴۰۰ از روسیه دیدار و با مقام‌های این کشور مذاکره کرد، اما بحران سیاسی در عراق و استعفای نخست وزیر سبب توقف این مذاکرات شد.
وی ادامه داد: اکنون با توجه به تنش شدید در خاورمیانه و تقاضای نیروهای خارجی برای ترک عراق، پارلمان این کشور به نخست وزیر برای خرید سامانه دفاع هوایی از روسیه یا از هر منبع دیگری اجازه داده است.
پیش از این نیز «محمد رضا» رییس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق اعلام کرده بود که بغداد مذاکرات با مسکو را برای خرید سامانه‌های موشکی آغاز کرده است.
از سوی دیگر، سفیر روسیه در عراق ۲۴ بهمن ۹۸ گفت که عراق تاکنون هیچ درخواستی برای خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه ارایه نکرده است.
 «ماکسیم ماکسیموف» در گفت وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه افزود: با توجه به رخدادهای اخیر، علاقه به خرید سامانه موشکی اس۴۰۰ روسیه در عراق بیشتر شده، اما هنوز صحبت کردن در این خصوص زود است.
وی بیان کرد که ارتش عراق متقاعد و علاقه مند به استفاده از سلاح‌های روسیه است، زیرا این سلاح‌ها در میادین نبرد کارایی و کیفیت خود را نشان داده‌اند.
دیپلمات روس افزود: روسیه همچنان به افزایش توانمندی دفاعی عراق کمک می‌کند، به ویژه اینکه تسلیحات روسی مناسب برای همه ارتش‌های جهان از جمله بخش پدافند هوایی است.

عراق و روسیه در زمان حاضر افزون بر بخش تسلیحات، در زمینه مبارزه با داعش نیز در کنار ایران و سوریه در چارچوب یک مرکز چهارجانبه تبادل اطلاعات با یکدیگر همکاری دارند.

برچسب‌ها مسکو روسیه گروه تروریستی داعش سوریه اس ۴۰۰ خاورمیانه ایالات متحده آمریکا پارلمان عراق عادل عبدالمهدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه گروه تروریستی داعش سوریه اس ۴۰۰ خاورمیانه ایالات متحده آمریکا پارلمان عراق عادل عبدالمهدی مسکو روسیه گروه تروریستی داعش سوریه اس ۴۰۰ خاورمیانه ایالات متحده آمریکا پارلمان عراق عادل عبدالمهدی کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق خرید سامانه موشکی اس برای خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ دفاع هوایی سامانه ها ۴۰۰ روسیه نخست وزیر هوایی اس سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری یا خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیرقانونی است

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: سید احمد موسوی به افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام و امتیاز خود را در مشاورین املاک به صورت قولنامه ای واگذار می کنند اشاره کرد و افزود: واحد مسکونی به شخص ثبت‌نام کننده در این طرح واگذار می‌شود و تا تحویل واحد قابل واگذاری نیست.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است و بر اساس مقررات، پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از طریق مراجع قضایی وفق مقررات برخورد خواهد شد.

وی به منظور پیشگیری از وقوع جرم و تبعات احتمالی ناشی از انتقال یا خرید و فروش امتیاز طرح‌های مذکور و صیانت از حقوق شهروندی و مقابله با تخلفات این حوزه بر همکاری و هماهنگی و اقدام فوری دستگاه‌های مسئول در اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم تاکید کرد.

وی تشریح کرد: شهروندان تا زمانی که بحث سند واگذاری ملک مورد نظر به شکل رسمی انجام نشده است، از هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح و سایر طرح‌های حمایتی حوزه مسکن خودداری کنند.

 

دیگر خبرها

  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • یک متر خانه در این منطقه ۲ میلیارد است!
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • اعلام آمادگی پیشکسوتان هوانیروز اصفهان برای دفاع از کشور
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ آمادگی برای انجام یک کار بزرگ در کشور/ جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام
  • خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پیگرد قانونی دارد
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می‌باید
  • واگذاری یا خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیرقانونی است
  • اعزام هیات‌های خدمت فنی مهندسی به عراق، چین و روسیه