Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: طرح اعتلای بسیج فرهنگیان ‌با هدف ‌توانمندسازی تیم‌ها و ظرفیت مدارس راه‌اندازی شد و گروه‌های جهادی فرهنگیان استان اعلام آمادگی کردند تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به روستاها اعزام شوند. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ قاسمی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبریک گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: امام خمینی(ر9) در سال  58 فرمودند اگر معلم یک معلم صحیح باشد یک جامعه صحیح خواهیم داشت و مقام معظم  رهبری نیز در دیدارهای مختلف با فرهنگیان تاکید داشتند در این دستگاه بزرگ آن عَلمداری که میدان را  اداره می‌کند معلم است و میدان‌دار اصلی معلم است و این سخنان نشان از جایگاه والای معلم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته تمرکز برنامه‌های بسیج فرهنگیان حول معلم بوده است و امسال طرح اعتلای بسیج فرهنگان نیمه دوم 98 با هدف تشکیل هدفمندسازی تیم‌های مدرسه با ظرفیت‌هایی در مدارس است. ظرفیت مدیر، معلم پرورشی، روحانیت و ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی، ظرفیت اولیا و خیران و همه ظرفیت‌هایی که در مدارس وجود دارد و قرار است بخشی از مسائل مدارس در داخل خود مدارس رفع شود.

قاسمی افزود: هیئت اندیشه ورز متشکل از مدیران ستادی، اداره کل آموزش و پرورش استان، برخی شاغلان فرهنگی، برخی از  فرهنگیان بازنشسته و با ریاست مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس هیئت اندیشه ورز حضور دارند و این هیئت علاوه برکارهای روزمره که پیگیری می‌شود نکات مشترک در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب رهبری را  احصا می‌کنیم.

آمادگی سازمان بسیج فرهنگیان همدان برای راه اندازی مراکز مشاورهدوره توانمندسازی «طرح اعتلای بسیج فرهنگیان گیلان» برگزار شداردبیل| طرح توانمندسازی اعتلای بسیج فرهنگیان به شکل عملیاتی اجرا می‌شود

وی اظهار داشت: تلاش شده برنامه‌های اجرایی جدید برای منویات رهبری و برنامه‌هایی که در بسیج آموزش و پرورش انجام می‌شود سمت و سوی آن را به سمتی ببریم تا سند تحول و بیانیه گام دوم انقلاب محقق شود اما با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی ظاهری مدارس مشکلاتی برای برخی خانواده‌ها و مناطق مرزی روستایی به وجود آمده که آنتن دهی تلفن همراه ندارندکه در این راستا گروه‌های جهادی بسیج فرهنگیان استان اعلام آمادگی کردند که قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به مناطق محروم از آموزش اعزام شوند و مروری بر مسائل کتب سال قبل داشته باشند تا دغدغه خانواده‌ها کم شود.

قاسمی افزود: معلمانی که با همه محدودیت‌ها تعلیم و تربیت را تعطیل نکردند و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نسبت به آموزش اقدام کرده همچنین در ضدعفونی اماکن و ابنیه آموزش و پرورش و در توزیع اقلام بهداشتی کمک کردند و در رزمایش مواسات کمک مومنانه نیز کمک‌های خوبی جمع‌آوری شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: روز معلم، روز علم است و آن دیدگاهی که شما در نظام جمهوری اسلامی به علم، معلم و بزرگداشت روز، هفته، سال و همه عمر معلم دارید با آن چیزی که در دنیا وجود دارد فرق می‌کند.

وی افزود: اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران، علامه شهید مرتضی مطهری(قدس سره) به عنوان اسوه قرار می‌ گیرد، رمزش در دیدگاه ایمان است.

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی بیان کرد: اگر چنانچه بخواهد انواع و اقسام تکنیک‌های جهان که به وسیله دانشمندان انجام می‌شود و آثار آن جز ضرر، تباهی، قتل، غارت، کشتار و آوارگی و ظلم، چیز دیگری نیست ارزش پیدا کند باید مقید به آن علم، عمل، کار، معلم و مربی جهت داری شود که در جهت رشد انسانی  و در سیر الی الله حرکت می‌کند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه تنها راه علاج دنیا این است که باید ایمان به معنی صحیحش ضمیمه شود افزود: گویی علامه مطهری را خداوند متعال در این مقطع از زمان آفرید که او پیامش به دنیا برای آمادگی جهان جهت ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) باشد.

انتهای پیام/254/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعتلای بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی خراسان جنوبی مهدی هنری به شعار سال جدید با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره و اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که سازمان بسیج سازندگی از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سال ۱۳۹۲ که به حوزه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی ورود کرد، هدف اصلی را در راستای مردمی کردن اقتصاد گذاشت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) افزود: بسیج با توجه به ارتباط و تعاملی که با شبکه‌های مردمی تا پایین‌ترین رده در روستاها در سراسر کشور دارد با استفاده از ظرفیت بسیج برای کمک به امر مردمی کردن در حوزه اقتصاد استفاده کرد.

وی بیان کرد: بسیج در این سال‌ها روش مختلف مردمی را با نقش‌های مختلف مردم در طرح‌های مختلفی که گذاشته به صورت عملی امتحان کرده است.

هنری عنوان کرد: طی سال‌های گذشته در خراسان‌جنوبی با مشارکت مردم طرح‌های مختلفی را در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال کردیم.

وی اظهار کرد: با توجه به شعار سال جدید ان‌شاءالله در ابتدای سال طرح جامع اقتصاد به توان مردم را رونمایی خواهیم کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که طرح جامع اقتصاد به توان مردم مبتنی بر عمل طراحی شده، افزود: تجربیاتی که طی سنوات گذشته در امر مردمی سازی در استان، کار میدانی و مطالعاتی آن انجام شده و بر اساس نتایج به دست آمده، آماده شده است.

هنری ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در بحث نقش مشارکت مردم باید گفت در خراسان‌جنوبی مردم همیشه آمادگی حضور در مناطق مختلف را داشتند.

وی با بیان این‌که مهمترین موضوع روش و نوع بکار گیری مردم در طرح‌های حوزه اقتصاد است، گفت: روش مشارکت مردم نیاز به جلسات هم اندیشی تبادل نظر و استفاده از ظرفیت‌های مختلف دارد که هم کار علمی و هم تجربی را انجام داد تا بر اساس تجربیات مردم بتوان کار را پیش برد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: امر مردمی کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نخواهد رسید و مطمئناً نیاز به این دارد که نیازهای هر منطقه بر اساس بوم منطقه برای نحوه مشارکت مردم در حوزه اقتصاد تعریف شود.

هنری افزود: طرح جامع اقتصاد به توان مردم در قالب زنجیره ارزش است و نقش مردم را در حلقه‌های مختلف این زنجیره از تأمین، تولید، توزیع، تبدیل و تجارت بیان کرده و برای هر موضوعی نحوه مشارکت مردم در طرح تعریف شده است.

وی اظهار کرد: این کار در حوزه‌های مختلف انجام شده و خروجی مطلوب بوده ان‌شاءالله بتوانیم این طرح را امسال در سطح استان نهادینه کنیم و الگویی برای توسعه و بسط در سراسر کشور شود و از این ظرفیت برای حضور و مشارکت بهتر مردم در حوزه اقتصادی استفاده کنیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از موضوعات دیگری که قبلاً در حوزه بسیج سازندگی استان پیگیری شد، طرح‌های معیشت محور خانواده‌ها بود که در قالب خانواده‌هایی روستایی تعریف می‌شد.

وی ادامه داد: هدف از این کار تبدیل کردن روستاها به روستای مولد و تأمین مایحتاج اولیه توسط خانواده در روستا بود چراکه ابتدا روستاها تولید کننده بوده و بعداً مصرف کننده شدند.

هنری گفت: این امر ضمن کمک به تولید، خانواده‌های زیادی را مشغول به کار و تولید می‌کند و برای رفتن به سمت تولید محصولات سالم کمک خواهد کرد ضمن اینکه به سبک زندگی و سلامت خانواده‌ها کمک می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این طرح چون به صورت آزمایشی در استان انجام شده در صورتی که به صورت فراگیر در خراسان‌جنوبی انجام شود قطعاً می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز اساسی خانواده در بلند مدت ارتباط و تعامل خانواده‌های شهری با روستاها به عنوان منبع تولید و نیاز اساسی خانواده شهری شده و این ارتباط خود باعث پویایی روستا و تبدیل روستاهای مصرف کننده به مولد خواهد شد.

وی افزود: این طرح نیز با توجه به تجربه‌ای که در گذشته در استان داشتیم می‌تواند در این خصوص تأثیر گذار باشد و به صورت اندک اما در تعداد زیادی از خانواده‌هایی که شامل این طرح می‌شوند کمک بزرگی به تولید در سطح استان و به تبع آن در کشور خواهد داشت.

کد خبر 6079642

دیگر خبرها

  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • کسب جایگاه سوم آموزش وپرورش لرستان در اعزام فرهنگیان به راهیان نور درسال ۱۴۰۲
  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد
  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه استکبار را به هم ریخت