Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قادری، پنجشنبه در نشستی که برای چگونگی انتخاب سرمایه‌گذار برای اجرای خط انتقال آب از سدهای تنگ سرخ بشار و رودخانه شش‌ پیر به شیراز برگزار شد، افزود: در آینده ممکن است آب، عامل محدود کننده توسعه صنعتی و خدماتی در شیراز باشد به همین سبب باید در اجرای این خط انتقال آب تسریع شود.

وی بیان داشت: اجرای این خط ۱۲۰ کیلومتری که امکان انتقال ۱۰۰ میلیون‌ مترمکعب آب به شیراز را دارد باید هر چه زودتر به مرحله اجرا درآید تا بتواند آب مورد نیاز آینده این شهر را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قادری تاکید کرد: در طرح‌های انتقال آب، باید تامین آب صنعت و آب آشامیدنی روستاها را در کنار آب شرب شهرهای شیراز و صدرا مدنظر داشته باشیم.

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه بنا نداریم به قیمت احجاف به سرمایه‌گذار، این طرح را اجرا کنیم اظهار داشت: برای انجام این کار باید مدل هایی را طراحی کنیم که منافع سرمایه‌گذار را نیز تامین کند.
قادری ادامه داد: اگر مدل سرمایه‌گذاری درست طراحی شود و از سرمایه‌گذار انتظار غیرمعقول نداشته باشیم، بی‌شک در استان فارس هم سرمایه‌گذار و هم مجری خواهیم داشت.
در ادامه این نشست مقرر شد، جلسه‌های هماهنگی برای تعیین سرمایه‌گذار و اجرای این طرح، هر ماه یک بار به صورت منظم برگزار و با تشکیل کنسرسیومی متشکل از شرکت های سرمایه‌گذاری و مجری طرح با استفاده از مشارکت شهرک صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی و مصرف کنندگان عمده آب، زمینه اجرایی شدن این پروژه فراهم شود.

در این نشست که ۲ ساعت به طول انجامید، منتخبان مردم شیراز در مجلس یازدهم شورای اسلامی، مدیران عامل آب منطقه‌ای فارس، آبفای شیراز، منطقه ویژه اقتصادی، مسوولان شهرک صنعتی بزرگ شیراز، شرکت‌های سرمایه‌گذار، مجری پروژه‌های انتقال آب و تعدادی از مصرف کنندگان عمده آب صنعتی در شیراز حضور داشتند.
شرکت‌کنندگان در این نشست، نیز نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد چگونگی تامین مالی و اجرای این خط انتقال بیان داشتند.

برچسب‌ها شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی فارس شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی فارس سرمایه گذار انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر محرابیان در مراسم افتتاح پروژه چند منظوره اومااویا در کشور سریلانکا گفت: بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران پنجمین کشور جهان از لحاظ وسعت شبکه‌های آبیاری و زهکشی است. در عرصه تولید تجهیزات و قطعات مورد نیاز تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب موفق شدیم بیش از ۹۵ درصد نیاز خود را در داخل کشور تأمین کنیم.

وی ادامه داد: در بخش برق بر اساس آمارهای آژانس بین‌المللی انرژی در حوزه تولید برق حرارتی ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان است؛ همچنین در بخش نیروگاه‌های برقابی به همت متخصصان ایرانی جزو کشورهای برتر جهان هستیم. تاکید می‌کنیم که در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها و کشورها در عرصه بین‌الملل می‌توان خیر و صلاح مشترک را آرمان قرار داد و عرصه‌های فنی و اقتصادی را انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشورها و ملت‌ها در نظر گرفت و از این طریق آسایش و رفاه را به آحاد مردم تقدیم کرد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: به برکت این دستاوردها بیش از ۲۰۰ سد بزرگ و ۶۰۰ سد کوچک با حجم مخزن حدود ۶۰ میلیارد مترمکعب و حدود ۲.۵ میلیون هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن و صدهای تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در ایران ساخته شده است. با توجه به ظرفیت کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب چند پروژه بزرگ را در کشورهای مختلف جهان یا در حال اجرا داریم یا به تمام رسانده‌ایم.

نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر

وی گفت: به عنوان مثال در کشور تاجیکستان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده و از پروژه‌های در حال ساخت می‌توان به سد راغون به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان و به تعبیری مرتفع‌ترین سد جهان به ارتفاع ۳۳۵ متر و حجم ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی اشاره کرد.

وزیر نیرو گفت: امروز نیز سد و نیروگاه بزرگ اومااویا در کشور سریلانکا به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه اوما اویا ۱۷۰۰ فرصت شغلی برای مردم سریلانکا ایجاد می‌کند و ساخت دو سد در این پروژه انجام خواهد شد.

طرح چند منظوره اوما اویا که هم اکنون با همت متخصصان دو کشور و توجه ویژه دولتمردان کشور سریلانکا آماده بهره برداری است، یک پروژه پیچیده بود که از جمله اهداف احداث آن می‌توان به تولید ۱۲۰ مگاوات برق، احداث دو سد با کاربرد انتقال میان حوضه‌ای آب، تامین آب شرب بخشی از مردم و تامین آب برای ۵ هزار هکتار زمین کشاورزی اشاره کرد. اجرای موفق پروژه چند منظوره اومااویا می‌تواند مقدمه‌ای برای توسعه همکاری‌های ایران و سریلانکا در سایر پروژه‌های مشابه دیگر باشد.

کد خبر 846945 برچسب‌ها وزارت نیرو سد ایران سریلانکا

دیگر خبرها

  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است