Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، شرکت «سینوواک بیوتک» ادعا می کند پاسخ برای مقابله با بزرگترین دشمن کنونی بشریت، ویروس کرونا، را یافته است.

این شرکت دارویی یکی از چهار شرکتی است که اجازه آزمایش و تولید واکسن مقابله با ویروس کرونا را از مقامات چینی دریافت کرده است. این گروه به رسانه‌ها گفته است در حال حاضر توان تولید ۱۰۰ میلیون واکسن مقابله با ویروس کرونا در سال را دارد و می‌تواند جهان را نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سینوواک بیوتک» که یک شرکت خصوصی است، در سال ۲۰۰۹، نیز با پیشی گرفتن از رقبا موفق شد برای اولین بار واکسن مقابله با «آنفولانزای خوکی» H1N1 را در بازار عرضه کند.

آزمایشگاه‌های این شرکت در شمال چین و در حومه شهر چانگ پینگ قراردارد. مسئولان این آزمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفته اند که تاکنون ده‌ها هزار واکسن مقابله با ویروس کرونا را تولیدکرده اند. نام آن راهم «کوروناوک» گذاشته اند.

هرچند هنوز روند آزمایش‌های بالینی این واکسن به پایان نرسیده است اما این شرکت برای اینکه نشان دهد به محصولش اطمینان دارد و توان تولید میلیونی را نیز دارد، تولیدات واکسن برای عرصه به بازار را آغاز کرده است.

صدها شرکت تولید دارو در جهان می خواهند اولین تولیدکننده واکسن برای مقابله با ویروس کرونا باشند و تحقیقاتشان را هفته هاست که آغاز کرده اند اما به گفته موسسه بهداشت استوایی لندن، شرکت هایی که آزمایش‌های بالینی این واکسن را انجام می دهند، در جهان انگشت شمارهستند.

یکی از آنها شرکت چینی سینوواک بیوتک است.

این شرکت اعلام کرده است در آزمایش‌های بالینی با نتایج درخشانی مواجه شده است. به گفته مقامات این شرکت چینی، ابتدا اثرات واکسن روی میمون‌ها امتحان شد و پس از آن از اواسط ماه آوریل، در شهر جیانگ سو در شرق چین، آزمایش‌ها روی ۱۴۴ شهروند داوطلب آغاز شده است.

با این حال، این شرکت هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای توزیع واکسن‌های تولیدی در بازار ارائه نکرده است.

سازمان بهداشت جهانی، چندین بار در هفته‌های اخیر اعلام کرده است برای کشف و توزیع واکسن مقابله با ویروس کرونا، دست کم باید تا سال آینده میلادی منتظرماند. به گفته این سازمان بین المللی تولید واکسن بین ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان می برد.

منگ وینینگ، مدیر تجارت بین الملل سینوواک بیوتک به خبرنگار خبرگزاری فرانسه می گوید که این شرکت امیدوار است تا پایان ماه ژوئن موفق به گذراندن مراحل یک و دو آزمایش‌های بالینی شود. مراحلی که در آن با توجه به استانداردهای جهانی محققان اطمینان حاصل می کنند که این دارو خطری برای بشریت ندارد. در مرحله سوم و پایانی باید این دارو را روی افرادی که مبتلا به ویروس کرونا هستند، آزمایش کرد.

آقای وینینگ می گوید یکی از چالش‌های اصلی شرکت این است که روند ابتلای شهروندان به ویروس در چین بسیار پایین است و یافتن داوطلب در میان کسانی که مبتلا به کووید-۱۹ هستند، در این کشور کار راحتی نیست.

کد خبر 506743 برچسب‌ها كروناويروس چین واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس چین واکسن واکسن مقابله با ویروس کرونا آزمایش های بالینی آزمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در نشست با دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تاثیر کتابخوانی در گسترش فرهنگ و پیشرفت جامعه روزافزون است و نمیتوان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون مطالعه و کتاب متصور شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی و اهمیت دادن به این موضوع در میان جوانان و نوجوانان یکی از مهمترین راه‌های توسعه فرهنگی است گفت ایجاد کتابخانه درشهر‌ها و مدارس استان وایجاد انگیزه برای دانش آموزان از اقدامات مهمی است که باید انجام شود.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان از راه اندازی کتابخانه بدون کتاب یا الکترونیک در تهران برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت در آینده‌ای نزدیک این امکان در سایر استان‌های کشور هم ایجاد خواهد شد.

رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا از نظر شبکه کتابخانه‌ها و دستری را به خود اختصاص داده است گفت در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشورمشغول فعالیت است.وی ایجاد کتابخانه در شهر‌های استان را از اولویت‌های این نهاد اعلام کرد و گفت : در ده شهر استان کتابخانه احداث می شود .

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه توجه به حوزه کودک و نوجوان را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت در برنامه‌های کتاب هدهد سفید، برنامه تلویزیونی هدهد سفید و جایزه هدهد سفید به این امر توجه ویژه شده است.

دیگر خبرها

  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد